Pagina 1 van 1

"NMBS krijgt Franse spoorlicentie"

Geplaatst: 13 feb 2006, 15:15
door Slos
Het Volk schreef:De vrachtdivisie van de NMBS heeft een veiligheidscertificaat gekregen voor Frankrijk. Het certificaat is geldig voor de trafieken van B-Cargo naar Creutzwald en Fréthun. Op dit ogenblik rijdt B-Cargo al met eigen materieel en personeel op die routes maar wel onder Franse vlag. Daarvoor moesten ze een vergoeding betalen aan de SNCF. Naar Creutzwald worden kolen vervoerd voor een elektriciteitscentrale, naar Fréthun goederen die via de Kanaaltunnel naar Groot-Brittannië verscheept worden.

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:03
door Shrek
aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:09
door Cargofreak
Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:17
door Shrek
Cargofreak schreef:
Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...
ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he :wink: 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden :P (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk :roll: )

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:20
door Cargofreak
Shrek schreef:
Cargofreak schreef:
Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...
ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he :wink: 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden :P (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk :roll: )
bedoel ik ook niet, dat ze maar zorgen dat in eigen land de machine voor 200% tegoei functioneert en rendeert. en zoals je zelf aanhaalt, vernieuwing van enkele locs want amaiiii, der zijn locs bij das bijna of je met een museum rondbolt.

mvg

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:27
door Shrek
op zich is er niks mis met oude locs, maar als ze duur zijn en niet naar het buitenland kunnen kan je ze beter vervangen :P

Geplaatst: 13 feb 2006, 17:35
door Cargofreak
idd, 23/26 enz zijn volgens mij veeeeel degelijker dan bv 13 van comfort spreek ik dan wel niet eh :lol:

Geplaatst: 14 feb 2006, 20:12
door Bert
Goed nieuws, nu alleen nog genoeg materieel hebben en de Fransen die niet meer moeilijk doen. :D

Geplaatst: 15 feb 2006, 10:18
door tunnelmotor2000
Bert schreef:Goed nieuws, nu alleen nog genoeg materieel hebben en de Fransen die niet meer moeilijk doen. :D
Bestaat er een moeilijk woord voor dubbele utopie :roll: :wink:
Bi-utopie :?:

Geplaatst: 15 feb 2006, 10:36
door SIMPY.be
lol
je kan het wiskundig oplossen

utopie ²