Foto's Inhuldiging Hamont

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door Bibke »

En toch, een afrit van de A2 ligt in Budel. Zelf gebruikt ik die oprit om soms richting Antwerpen te rijden over de E34. en Budel - Hamont is een zeer korte afstand. Dus ik zie iemand van Eindhoven en Valkenswaard eerder in Hamont dan in Neerpelt opstappen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door groentje »

Maar vanaf de A2 begint het pas, en moet je nog over alle secundaire wegen van Budel rijden. Veel mensen zijn bovendien gewoontedieren, de weg naar Neerpelt kennen ze, die naar Hamont nog niet. Er zal dus wel een gedeeltelijke verschuiving plaatsvinden, maar ik betwijfel sterk dat je veel minder Nederlandse nummerplaten in Neerpelt zal zien.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door Bibke »

groentje schreef:Maar vanaf de A2 begint het pas, en moet je nog over alle secundaire wegen van Budel rijden. Veel mensen zijn bovendien gewoontedieren, de weg naar Neerpelt kennen ze, die naar Hamont nog niet. Er zal dus wel een gedeeltelijke verschuiving plaatsvinden, maar ik betwijfel sterk dat je veel minder Nederlandse nummerplaten in Neerpelt zal zien.
Je kent de situatie duidelijk niet. Je moet maar eens van Achel of Lommel naar Eindhoven rijden. Tof is anders.
En die secundaire wegen van de Afrit tot in Hamont gaat zeer vlot. Tussen de afrit en Budel 80 km/u. Rond Budel 60 km/u (Deze wegen zijn steeds goed berijdbaar). En door naar Hamont je steeds voorrang hebt, zeker als je het een beetje kent.
Bovendien heb je als in Neerpelt gereden? Collega's van mijn vrouw moeten van Hamont naar Lommel en Mol. Die klagen dus steen en been over Neerpelt.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door groentje »

We kunnen maar hopen, niet? Een paar extra Noord-Brabanders en Limburgers (NL) die Hamont hun vertrekstation maken, kunnen alleen maar goed zijn voor de toekomst. Maar op relatief korte termijn geloof ik niet in een massale verhuis. Mensen zijn vaak gewoontedieren...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door Bibke »

Ik heb zondag meer Nederlands gehoord dan Vlaams. De Nederlanders waren zeer geïnteresseerd.
Maar uiteraard tot 14 december zal het geen stormloop zijn. Maar daarna gaan ze zoals eerder gemeld door "LML" wel veel van die gele platen veranderen van Neerpelt naar Hamont.
BTW: Officieuze bron: Een Nederlandse privévervoerder zou nu al geïnteresseerd om treinen te rijden tussen Weert en Budel en van daar met pendelbussen naar Hamont te rijden. Bij een eventuele vrijmaking van het passagiersvervoer kan die dan direct naar o.a. Antwerpen rijden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:Bij een eventuele vrijmaking van het passagiersvervoer kan die dan direct naar o.a. Antwerpen rijden.
Dat is niet waar, als de overheid geen concessie uitschrijft mag die dat helemaal niet. En ik heb zo het vermoeden dat er geen concessies gaan uitgeschreven worden voor een IC-lijn.
Hoop maar vooral dat de NMBS en NS iets overeenkomen voor Weert :wink:
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Foto's Inhuldiging Hamont

Bericht door Tijgernoot »

Bibke schreef:Ik heb zondag meer Nederlands gehoord dan Vlaams. De Nederlanders waren zeer geïnteresseerd.
Waarschijnlijk is dat ook te zoeken in het feit bijna een derde van de inwoners van Hamont Nederlanders zijn en ze in die hoek een internationaal huis-aan-huisblad hebben. Daardoor kwam ik ook te weten van de pendeldienst afgelopen zondag :)
Gesloten