PB13 verkeerd gereden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Wover

PB13 verkeerd gereden?

Bericht door Wover »

Hallo,

vanmiddag rond 14.50 zag ik DLC PB13 (denk ik) in Herentals op een van de buitenste rangeersporen staan. Normaal komt die hier nooit, ik denk ook niet dat DLC goederentreinen doet die door Herentals komen normaal?

Hebben ze in Lier een wissel vergeten om te gooien zodat hij op L15 ipv L16 terechtkwam ofzo?

Grtz
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Is normaal..Die HLD staat daar elke week (meestal op doodspoor aan't station) en vertrekt daar rond 20.30h nr die grote fabriek (industrielijntjes) om daar trein te gaan halen.
Wover

Bericht door Wover »

Achzo, ik leer weer bij :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Yep, die haalt inderdaad goederenwagentjes op uit een fabriek langsheen het Albertkanaal. Er wordt dan verder gereden ZONDER locwissel tot ergens in Polen! :wink:
joel

Bericht door joel »

Deze trein zie je vaak staan in Montzen.Meestal zondagsnachts word die van montzen naar Herentals gereden,zo verder naar het bedrijf BP in Eindhout/laakdal en terug.En tegen de maandagnamiddag word die trein terug naar aken gereden verder door naar Polen. :mrgreen:
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Heb vanavond rond half 7, toen 'k over de brug van het Albertkanaal reed in Herentals, een HLD 77/78 gezien die richting Meerhout reed.
Davy

Re: PB13 verkeerd gereden?

Bericht door Davy »

Wover schreef:Hallo,

vanmiddag rond 14.50 zag ik DLC PB13 (denk ik) in Herentals op een van de buitenste rangeersporen staan. Normaal komt die hier nooit, ik denk ook niet dat DLC goederentreinen doet die door Herentals komen normaal?

Hebben ze in Lier een wissel vergeten om te gooien zodat hij op L15 ipv L16 terechtkwam ofzo?

Grtz
Ze komen zelfs al 2x per week langs Mol :)
Plaats reactie