dentheo schreef:En van waar krijgt hij die info ? snelheidsmeter met kontaktje ?
Dat is in principe geen bekommernis van TBL1+. M.a.w. dat is afhankelijk van de specifieke TBL1+ integratie op ieder materieeltype.
Een eenvoudige elektronische afleiding van het signaal van een impulsgenerator op een loopas is voldoende.
Maar het komt dus uit de trein.
Er zijn nogal wat buitenlandse systemen die het "buiten" de trein gehouden hebben, waarschijnlijk ook met een goede overweging.
Dan heeft men in de trein een tijdrelais en buiten de trein Twee balisen.
De eerste balise start het tijdsrelais, komt het signaal van de tweede balise binnen terwijl het telwerk nog loopt...noodremming.
De balises liggen op bepaalde afstanden, soort snelheidsmeting zonder snelheidsmeters in de trein.
Mits te spelen met die tussenafstand, kun je hetzelfde mechanisme zelfs gebruiken voor verschillende snelheden.
Verder uit elkaar op 300m voor het sein, dichter bij elkaar op 50m van het sein.
dentheo schreef:Dan heeft men in de trein een tijdrelais en buiten de trein Twee balisen.
De eerste balise start het tijdsrelais, komt het signaal van de tweede balise binnen terwijl het telwerk nog loopt...noodremming.
De balises liggen op bepaalde afstanden, soort snelheidsmeting zonder snelheidsmeters in de trein.
Mits te spelen met die tussenafstand, kun je hetzelfde mechanisme zelfs gebruiken voor verschillende snelheden.
Verder uit elkaar op 300m voor het sein, dichter bij elkaar op 50m van het sein.
Dat klinkt nogal prehistorisch in deze tijden van accelerometers en radar onder de trein
dentheo schreef:Hoe ?
En TBL1 neemt het signaal van een oude snelheidsmeter, min of meer geijkt paar maanden daarvoor ...
Geen van beide systemen is dan ook accuraat genoeg om een deftige snelheidscontrole te doen. Daarom worden ze niet meer gebruikt voor moderne systemen.