Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door 260689 »

Om terug op het onderwerp te komen, Ik ben dat Klassiekje gaan halen met een T77.
Het ging inderdaad om een gevallen GSM van de Boordchef, Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. Na 2u geprobeerd te hebben, hebben ze mij en de bestuurder rangering waar we bezig waren in de bundels te Kortrijk, opgevorderd voor dit stel in nood te gaan wegslepen. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door Retard »

Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door 260689 »

Retard schreef:Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?
gemoderniseerd
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door dentheo »

260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door 260689 »

dentheo schreef:
260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?
Als men de lucht van de remmen (5bar) laat zijn de remmen los. Dit wil niet zeggen dat je nog verder kan rijden. Het stel is dus gesleept (lees: los) en de remmen zijn buiten dienst gezet door de lucht eraf te laten. Daardoor dat we Max 20km/h mochten rijden.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door Asterix »

Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door 260689 »

Jeroen schreef:Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?
Bij elk materiaal kan je de remmen afzonderen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door Steven »

Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door 260689 »

Dank u Steven voor de verduidelijking.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.
Hoe zit dat bij zo'n klassiekje ? Per draaistel of per rijtuig ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Bericht door Mechanik »

per rijtuig ....
Gesloten