Pagina 1 van 1

Wat is er toch allemaal aan de hand in de Leuvense regio?

Geplaatst: 30 apr 2013, 19:51
door Asterix
Railtime schreef: Lijn 36 : Brussel-Zuid - Luik-Guillemins: Verkeer verstoord.
15:15

Er is een storing aan de bovenleiding tussen station Leuven en station Tienen.
Zwaar verstoord verkeer. Sommige treinen tussen Brussel-Noord en Leuven zijn afgeschaft. Tussen station Leuven en Tienen rijden de treinen op enkel spoor. De InterCity treinen tussen Antwerpen-Centraal en Landen zijn beperkt tot Leuven.

De IC treinen tussen Gent-Sint-Pieters en Genk zullen bijkomende stopplaatsen hebben in Vertrijk, Ezemaal en Neerwinden.
Sinds deze middag zijn er problemen. Weet iemand wat er is gebeurd? In Leuven kon de OSTCH Reizigers absoluut geen uitleg geven. Na uren wist men daar blijkbaar nog altijd niets méér dan wat er op Railtime staat.

Even verderop is er dan dit:
Railtime schreef: Landen: Tussen station Landen en Borgworm rijden de treinen op enkel spoor.
19:08

Er is een storing aan de bovenleiding in het station van Landen.
Tussen station Landen en Borgworm rijden de treinen op enkel spoor.
Hangt dit samen met het eerste bericht?

Tussen haakjes, een OW-storing in Wijgmaal (Leuven) situeert Railtime op L53 Gent-Mechelen. Dat is ook niet duidelijk.

Re: Wat is er toch allemaal aan de hand in de Leuvense regio

Geplaatst: 01 mei 2013, 08:42
door franksken
Tussen haakjes, een OW-storing in Wijgmaal (Leuven) situeert Railtime op L53 Gent-Mechelen. Dat is ook niet duidelijk.

L53 loopt van Leuven over Mechelen tot Schellebelle.
Beter ware geweest dat het Mechelen-Leuven was.

Trein E1707 heeft in Landen een deel v/d bovenleiding meegenomen,
problemen hebben de hele dag blijven aanslepen. :evil:

Re: Wat is er toch allemaal aan de hand in de Leuvense regio

Geplaatst: 01 mei 2013, 11:32
door Retard
Volgens mij waren het twee verschillende breuken op dezelfde lijn. Meer info hier: http://www.treininvertraging.be/storingen.php

Maar al bij al is het probleem te herleiden dat ze dat niet goed onderhouden. Een onderstationchef vertelde dat er vroeger in Leuven alleen al vijf ploegen waren (zodat er door een ploegensysteem altijd één paraat stond) die de bovenleiding gingen controleren en als ze onregelmatigheden vonden, deze preventief vervangden. Nu gaat infrabel twee keer per jaar met een meettoestel de toestand van de bovenleiding controleren, wat volgens dezelfde onderstationchef achter problemen vragen is...

Re: Wat is er toch allemaal aan de hand in de Leuvense regio

Geplaatst: 01 mei 2013, 12:52
door Steven
Niet te vroeg roepen, de fout kan evengoed bij het sleepstuk van de stroomafnemer liggen. Dit omdat deze zodanig versleten was dat hij de bovenleiding naar beneden heeft gehaald.

Re: Wat is er toch allemaal aan de hand in de Leuvense regio

Geplaatst: 01 mei 2013, 13:01
door Retard
Ah. En E1707, met wat wordt dat gereden? Twee maal HLE27, veronderstel ik?