Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Bericht door Patrick »

ma 28/08/06 - In Loppem, bij Brugge, is vanmorgen een meisje van 16 om het leven gekomen bij een treinongeval. De slagbomen waren dicht, maar toch glipte ze er tussen door. Ze was op slag dood.
Het meisje stond met haar fiets voor de gesloten slagbomen in de Kattestraat.

Nadat de trein Brugge-Kortrijk was voorbijgereden bleven de slagbomen dicht. Toch reed het meisje tussen de slagbomen door en werd daarbij gegrepen door de trein die richting Brugge reed.

"Het gebeurt vaak dat er bij gesloten overwegen twee treinen voorbij rijden. Er komt er één aan en wat later nog één van de andere richting. Het meisje heeft het gevaar verkeerd ingeschat, je moet altijd blijven wachten als de slagbomen gesloten zijn", zegt Geert Dierckx van de NMBS.

Het ongeval zorgde even voor verkeershinder. Om tien uur reden de treinen weer normaal.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Het zijn er zoveel die dat doen, voor die paar seconden die ze dan kunnen winnen.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik blijf express staan om de trein te kunnen zien :wink:
Pieter

Bericht door Pieter »

5307 schreef:ik blijf express staan om de trein te kunnen zien :wink:
ik ook!

Eigen schuld...
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

blijft een jammer overlijden natuurlijk, zeker voor zo'n jong iemand. Maar zoals gezegd treft de schuld haar alleen ....

Misschien toch eens een mediacampagne om nogmaals op het evidente gevaar van overwegen te wijzen?
Wover

Bericht door Wover »

Mja, het enige wat zou helpen is een reportage van bv een half uur over een ongeval, met alle bloedige beelden etc erbij en mensen van de hulpdiensten die stukjes van lichaamsdelen moeten bij elkaar rapen, interview met een TB die getraumatiseerd is voor het leven, beelden van stations waar reizigers vastzitten, allemaal omdat een persoon het nodig vond een risico te nemen.

Hier staat trouwens zo'n kort fragment uit "faces of death": http://youtube.com/verify_age?next_url= ... J2DdseyK4Q

WAARSHUWING: Niet voor gevoelige kijkers!

bij het filmpje dan vooral het stuk met de vrachtwagen
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Voor die video te bekijken moet je 18+ zijn en je inloggen...

Op school hebben ze ons ooit eens zo'n video getoont van ongelukken.
Dat was pas vies. Opengesneden lichamen enzo...
Beeld je in dat je dat als 14-15 jarige te zien krijgt...

Je weet dan wel wat er kan gebeuren als je slalomt om de slagbomen maar toch.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Un train peut en cacher un autre...
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Het schijnt nu dat het meisje overweg niet negerde maar werd meegezogen door de trein .
Pieter

Bericht door Pieter »

tonicorsari schreef:Het schijnt nu dat het meisje overweg niet negerde maar werd meegezogen door de trein .
Waarschijnlijk stond ze dan voorbij de slagboom, anders lijkt me dat heeeeeeeeeel onwaarschijnlijk...
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Pieter schreef:
tonicorsari schreef:Het schijnt nu dat het meisje overweg niet negerde maar werd meegezogen door de trein .
Waarschijnlijk stond ze dan voorbij de slagboom, anders lijkt me dat heeeeeeeeeel onwaarschijnlijk...
Las dit in de krant
Bert

Bericht door Bert »

tonicorsari schreef:
Pieter schreef:
tonicorsari schreef:Het schijnt nu dat het meisje overweg niet negerde maar werd meegezogen door de trein .
Waarschijnlijk stond ze dan voorbij de slagboom, anders lijkt me dat heeeeeeeeeel onwaarschijnlijk...
Las dit in de krant
ja, ik heb het ook gelezen in de plaatselijke gazet. De de luchtmassa die onstaat bij het kruisen van de twee treinen juist op die overweg zou ze met fiets en al de lucht ingevlogen zijn. Dit toch volgens een getuige.
1607

Bericht door 1607 »

dat zou ik dan wel eens willen zien. :roll:
heb bijvoorbeeld nog niemand in het station van aalter in de lucht zien vliegen. en daar passeren ze aan 160.
mja ik denk er het mijne over.
Wover

Bericht door Wover »

Of in Mortsel Oude God, want daar kan de lucht ook niet meteen weg e...
OO-MSS

Re: Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Bericht door OO-MSS »

Patrick schreef:ma 28/08/06 - In Loppem, bij Brugge, is vanmorgen een meisje van 16 om het leven gekomen bij een treinongeval. De slagbomen waren dicht, maar toch glipte ze er tussen door. Ze was op slag dood.
Het meisje stond met haar fiets voor de gesloten slagbomen in de Kattestraat.

Nadat de trein Brugge-Kortrijk was voorbijgereden bleven de slagbomen dicht. Toch reed het meisje tussen de slagbomen door en werd daarbij gegrepen door de trein die richting Brugge reed.

"Het gebeurt vaak dat er bij gesloten overwegen twee treinen voorbij rijden. Er komt er één aan en wat later nog één van de andere richting. Het meisje heeft het gevaar verkeerd ingeschat, je moet altijd blijven wachten als de slagbomen gesloten zijn", zegt Geert Dierckx van de NMBS.

Het ongeval zorgde even voor verkeershinder. Om tien uur reden de treinen weer normaal.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
:roll: weeral :roll:
Plaats reactie