besparingen door onze regering
Geplaatst: 13 apr 2013, 12:59
Het volgende artikel zit jammer genoeg bijna 100% op de waarheid. De regering bespaart en de burger betaald.
Bijna, want het vierde spoorwegpakket (vanaf het kopje "Toekomstige privatiseringen") heeft de schrijver blijkbaar niet begrepen. Ook het verhaal over GB is weer uit de lucht gegrepen. Discussie is goed, maar dan wel op basis van de feiten.Steven schreef:Het volgende artikel zit jammer genoeg bijna 100% op de waarheid. De regering bespaart en de burger betaald.
Klinkt niet zo slecht. Het oud materieel vind ik beter dan het nieuw materieel.Luc Piens (ACV-Transcom Spoor): "Wat zeker zal lijden onder de besparingswoede van de regering zijn de bestellingen van nieuw rijdend materiaal. Die zullen eveneens uitgesteld worden, wat betekent dat oudere wagons, motorstellen en lokomotieven langer in dienst zullen blijven. Voor de lijnen waar die nu worden ingezet, zit een verbetering van het reiscomfort er dus niet in.
Daar wordt nu gelukkig eindelijk iets aan gedaan.Retard schreef:Waar we natuurlijk wel vanaf moeten, is wat die splitsing ons kost.
Wat? Niet neutraal? Allemaal leugens?
De personen die in het artikel geciteerd worden vertegenwoordigen organisaties zoals ACOD en ACV die mee de NMBS besturen en bovendien al verschillende decennia hun stromannen in de federale regering hebben. Ze zijn zelf medeplichtig aan de malaise die in het artikel wordt beschreven en voor mij dus totaal niet geloofwaardig.Klassiekje schreef:Wat? Niet neutraal? Allemaal leugens?
Lijkt me redelijk realistisch wat er daar geschreven wordt.
Jammer voor jou dat je 50 jaar te laat bent geboren, maar dat zijn echt standpunten uit de geschiedenisboeken...SvMp schreef:Er wordt bezuinigd op reizigersvoorzieningen, metname op de kleine stations. En dat is verkeerd.
Terwijl er bezuinigd moet worden op prestigeprojecten zoals vernieuwing van stations. De Nederlandse NS maakt het nog bonter dan NMBS, omdat de NS ook nog aan sponsoring van sport en kunst doet.
Bezuiniging moet samengaan met investeringen: Alle loketsluitingen van de afgelopen 15 jaar ongedaan maken en het heropenen van oude spoorlijnen in combinatie met flinke besparingen:
- Het schrappen van grote projecten en alles wat niets met spoorwegen te maken heeft zoals de re-branding van stations (in Nederland "wereldstations" genoemd)
- Stoppen met de kaartautomaten. Wat er nu gekocht is aan apparatuur plaatsen op grootste stations als extra service, en verder stoppen met deze ellendige en dure dingen.
- Stoppen met hogesnelheidslijnen. Laat de "markt" dat maar regelen
- Vernieuwingen beperken tot eenvoudig onderhoud.
- De salarissen aan de top echt maximaliseren door iedereen gewoon onder de CAO te laten vallen, van de hoogste baas tot aan het laagste personeel.
- Alle discriminerende kortingsregelingen afschaffen. Laat ouderen, grote gezinnen en journalisten maar hetzelfde betalen als ieder ander.
Als er dan nog geld bij moet van de overheid prima. Genoeg om op te bezuinigen: Ontwikkelingshulp, bijdrage EU, immigratie beperken, publieke omroep, kunstsubsidies, etc..etc..
Zoals gebruikelijk bij "De Wereld Morgen" geld "100% van de waarheid" enkel maar voor erg losse definities van "waarheid". De "journalisten" op deze website hebben nogal eens de gewoonte om "feiten" gewoon vanuit hun eigen wereldbeeld te extrapoleren, en die dan zonder controle of die ook met de werkelijkheid te maken hebben als waarheid te poneren.Steven schreef:Het volgende artikel zit jammer genoeg bijna 100% op de waarheid.
En wie betaalt er wanneer de regering niet bespaart?De regering bespaart en de burger betaald.
Ik heb nog een voorstel: We schaffen de zwaartekrachtwet af. Is ons mobiliteitsprobleem meteen opgelost.SvMp schreef: Bezuiniging moet samengaan met investeringen: Alle loketsluitingen van de afgelopen 15 jaar ongedaan maken en het heropenen van oude spoorlijnen in combinatie met flinke besparingen:
Er zit een allegaartje aan mensen bij, zowel de waarheden als de kwaliteit is niet consistent. Lijkt het me zinniger om stuk per stuk te beoordelen. De auteur van deze is oud kamerlid voor Agalev. Ik vind het een aardige poging om problematiek te omschrijven, beter dan het gemiddelde artikel op DWM, het is niet zo dat traditionele massamedia nou zou geweldig zijn.K V B schreef:Zoals gebruikelijk bij "De Wereld Morgen" geld "100% van de waarheid" enkel maar voor erg losse definities van "waarheid". De "journalisten" op deze website hebben nogal eens de gewoonte om "feiten" gewoon vanuit hun eigen wereldbeeld te extrapoleren, en die dan zonder controle of die ook met de werkelijkheid te maken hebben als waarheid te poneren.
Teksten zonder platitudes zijn zeldzaam. Een veel problematischer punt:K V B schreef:Dit artikel bevat daarvan een aantal mooie voorbeelden...En wie betaalt er wanneer de regering niet bespaart?De regering bespaart en de burger betaald.
Duidelijk niet goed begrepen (of slechte eindredactie).Tegen 2022 moet de NMBS aanvaarden dat voor minstens één derde van het binnenlands reizigersvervoer andere uitbaters worden toegelaten op de lijnen. Daarmee wordt het concurrentieprincipe ingevoerd in het binnenlands reizigersvervoer.
Het is inderdaad grotendeels waar wat er geschreven staat, alleen zijn de conclusies nogal (vakbonds)gekleurd:Klassiekje schreef:Wat? Niet neutraal? Allemaal leugens?
Lijkt me redelijk realistisch wat er daar geschreven wordt.