Goed te lezen dat het ook goed kan georganiseerd worden, dat heb ik ook al kunnen vaststellen. Maar die 2x dat het goed verlopen was, was omdat het incident toevallig op een goede plaats en een goed moment gebeurd was: één keer in Asse, vlakbij de stelplaats van De Lijn en de Brusselsesteenweg waar er een busfrequentie is van 10' en net na de spits. Dus: snel voldoende bussen beschikbaar. Tweede keer in station Sint-Niklaas, waar er toevallig een aantal bussen met hun laatste rit aankwamen. Alleen vervelend dat tegen we in Lokeren aankwamen we konden overstappen op de trein waar we vandaan kwamen, en ons dus de hele busrit hadden kunnen besparen.dekooiker schreef:Vandaag mocht ik ervaren dat het beter kan dan wat de dagbladen zo graag schrijven.
Maar vele keren is het ook al helemaal fout gegaan. Meer dan twee uur na de instorting van de voetgangerstunnel in aanbouw in Jette is er geen B-mobility personeel dat info kan geven, politie en Securail weten alleen dat er bussen zijn, maar niet waar en wanneer ze vertrekken, de omroeper kondigt treinen aan die toch niet komen, mensen van Infrabel willen/kunnen geen informatie geven ...
Of die keer dat in Beveren het spoor versperd is door een persoonsongeval. We worden in Berchem door de omroeper hiervan verwittigd, en doorverwezen naar de vervangende busdienst tussen Beveren en Sint-Niklaas. Ik vraag nog eens na bij de OSTCH of het toch niet beter is via Mechelen naar Dendermonde te rijden, "Geen probleem mijnheer, er rijden bussen". In Beveren aangekomen blijken er, twee uur na het ongeval (21u30), geen bussen te zijn, noch treinen terug naar Antwerpen. We wachten nog twee uur op de bussen, die komen niet. Om 23u30 wordt het spoor vrijgegeven en kunnen we per trein verder naar Sint-Niklaas, waar men de laatste trein naar Dendermonde had laten vertrekken, hoewel één van de TBGs in Beveren had laten weten dat er 6 mensen voor Dendermonde vastzaten. Gelukkig was één van de TBGs van het depot Dendermonde, en heeft die in Sint-Niklaas bij de stationschef gaan lobbyen voor taxi's.
Ik begrijp dat men bij problemen niet onmiddellijk oplossingen kan voorzien, maar nu lijkt het alsof het allemaal afhangt van het moment, de plaats en de mensen. Er schijnt geen draaiboek te zijn voor dergelijke problemen. Het loopt veel te vaak fout, een correcte dienstverlening wordt helaas veel te weinig geleverd.