Gedetailleerde Metro/RERkaart van Paris

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
NSNMBS

Gedetailleerde Metro/RERkaart van Paris

Bericht door NSNMBS »

Nu had ik nog een vraag. Ik vind het echt knap hoe de metro's/RER onder het centrum van Parijs zijn gegraven. Zeker als je bedenkt dat elke metrolijn zijn eigen tunnel/halte per station heeft. Dus als er een station is met 3 lijnen die bij elkaar komen dan heb je 3 echte haltes en meestal ook nog is op 2 of soms wel 3 niveaus onder de grond :P
Kijk eens naar Chatelet/Chatelet Les Halles en Les Halles. Daar komt nog is wat bij elkaar :wink:

Mijn vraag nu is dan: Of er een kaart bestaat waar alle tunnelbuizen/haltes van elke metro/RER lijn op staan vermeld. (Dat zal vast een grote kaart zijn maar toch.)

Alvast dank voor diegene die wat info er voor hebben. :D
Tux

Bericht door Tux »

google al eens geprobeerd?

grtz
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

ja, maar niets gevonden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

http://www.ratp.info/picts/miniplan/metro120x84.pdf

dit is de basiskaart die ze voor de gewone klanten hebben om hun lijnen op te zoeken :-)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Bedankt Steven.

Maar het is niet echt wat ik zoek :oops:
Ik ben dus echt op zoek naar een kaart waar het tunnelstelsel op weergeven is. Ook van de stations. Wat ook leuk is is als je met lijn 4 aan komt bij halte Montparnasse, en je moet lijn 6 hebben om over te stappen dat je 10 minuten ondergronds door een heel stelsel loopt om bij lijn 6 te geraken. Dat vind ik gewoon mooi. En zo een soort map/kaart zoek ik dan :)
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ja, wij moesten ook een doolhof doorstaan om naar buiten te gaan :lol:
gelukkig hadden we goede gidsen (onze leerkrahten, want het was een weekendje met school)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

NSNMBS schreef:Bedankt Steven.

Maar het is niet echt wat ik zoek :oops:
Ik ben dus echt op zoek naar een kaart waar het tunnelstelsel op weergeven is. Ook van de stations. Wat ook leuk is is als je met lijn 4 aan komt bij halte Montparnasse, en je moet lijn 6 hebben om over te stappen dat je 10 minuten ondergronds door een heel stelsel loopt om bij lijn 6 te geraken. Dat vind ik gewoon mooi. En zo een soort map/kaart zoek ik dan :)
weet ik wel, maar ik wou u toch al iets geven he :-) zodoende zit je niet met lege handen :lol:
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook ik ben in Parijs geweest en toen hebben mijn peter en ik alle verplaatsingen met de metro meegereden en het viel mij direct op dat de Parijse metro enorm groot is.Het is ook zo dat de metrostellen een stuk properder zijn dan de Belgische metrostellen.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Tux

Bericht door Tux »

proper :?: :shock:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Tux schreef:proper :?: :shock:
hij zei "properder dan" :lol:
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

NSNMBS schreef:Wat ook leuk is is als je met lijn 4 aan komt bij halte Montparnasse, en je moet lijn 6 hebben om over te stappen dat je 10 minuten ondergronds door een heel stelsel loopt om bij lijn 6 te geraken. Dat vind ik gewoon mooi.
De dagelijkse gebruik vindt dat waarschijnlijk gewoon verschrikkelijk. :wink:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ik denk het niet. Ik denk echt dat de Parijssenaren dat daar gewend zijn zo.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

NSNMBS schreef:Ik denk het niet. Ik denk echt dat de Parijssenaren dat daar gewend zijn zo.
Nu ja, misschien wel. Ik heb alleszins wel vaker goede dingen gehoord over de bewegwijzering van de Parijse metro.
Kris

Re: Gedetailleerde Metro/RERkaart van Paris

Bericht door Kris »

NSNMBS schreef:. Zeker als je bedenkt dat elke metrolijn zijn eigen tunnel/halte per station heeft. Dus als er een station is met 3 lijnen die bij elkaar komen dan heb je 3 echte haltes en meestal ook nog is op 2 of soms wel 3 niveaus onder de grond :P
Ook in België kan je zoiets bewonderen, in de Brusselse metrostations Kunst-Wet, De Brouckère en Zuidstation zijn er ook 2 niveau's
Rogier heeft er zelfs 3...
(hierbij moet je wel de premetro bijrekenen anders telt enkel Kunst-Wet mee)
NSNMBS

Re: Gedetailleerde Metro/RERkaart van Paris

Bericht door NSNMBS »

Het enige spijtige van Brussel is dat het dan geen 14 metrolijnen heeft :P
Plaats reactie