Trainspotterke schreef:P.S; Niets zaliger dan een 13 aan hoge snelheid een station horen binnenrijden! Vandaag in Brugge heb ik het ook op spoor 10 mogen meemaken, terwijl zijn sein op het einde van het perron nog op rood stond! Die trein stond mooi op vijf meter van het sein geparkeerd!
Als het sein nog dicht staat (dus seinbeeld '2gele' net voor perron) rem ik toch even door om nog aan max 60km/h aan perron te komen.
Zou nie willen misrekenen en eventjes '5 meter te ver rijden'..Is't nie waard hé..
Als het sein al open staat...tja..dan kan je bij droog weer in Brugge gerust aan 90km/h aan perron komen..
(zit er éne in Oostende die dat aan 110km/h ook wel zou doen.. )
Speedy schreef:Als het sein al open staat...tja..dan kan je bij droog weer in Brugge gerust aan 90km/h aan perron komen..
(zit er éne in Oostende die dat aan 110km/h ook wel zou doen.. )
waarom "maar" 90? is het perron in brugge dan korter dan dat van leuven?
In ieder geval, de reeks 13 is een zalig machien. De IC-A heeft meer weg van een TGV verbinding dan van een IC
Trainspotterke schreef:P.S; Niets zaliger dan een 13 aan hoge snelheid een station horen binnenrijden! Vandaag in Brugge heb ik het ook op spoor 10 mogen meemaken, terwijl zijn sein op het einde van het perron nog op rood stond! Die trein stond mooi op vijf meter van het sein geparkeerd!
Als het sein nog dicht staat (dus seinbeeld '2gele' net voor perron) rem ik toch even door om nog aan max 60km/h aan perron te komen.
Zou nie willen misrekenen en eventjes '5 meter te ver rijden'..Is't nie waard hé..
Als het sein al open staat...tja..dan kan je bij droog weer in Brugge gerust aan 90km/h aan perron komen..
(zit er éne in Oostende die dat aan 110km/h ook wel zou doen.. )
in geval van 2 gele groot gelijk, zelfs trager nog
in geval van groen is het te doen aan 110 hoor, da perron is geschikt voor een lengte van 15 rijtuigen als ik me ni vergis, dus je mag zelfs nog een rijtuig te vroeg stilstaan dan nog ben je volledig aan perron
Ik kan er niet aandoen, maar als op het einde van het perron het sein dicht staat vind ik niet dat je moet binnen vliegen.
Zelfs op een HSL kan je max tegen 80 binnen als het sein dicht staat op het eind en wordt je nog 2x extra gecontrolleerd halverwege perron en bijna op het einde.
Waarschijnlijk is dat om toestanden zoals vrijdag in Brussel Zuid te proberen voorkomen.
Jules schreef:Ik kan er niet aandoen, maar als op het einde van het perron het sein dicht staat vind ik niet dat je moet binnen vliegen.
Zelfs op een HSL kan je max tegen 80 binnen als het sein dicht staat op het eind en wordt je nog 2x extra gecontrolleerd halverwege perron en bijna op het einde.
Waarschijnlijk is dat om toestanden zoals vrijdag in Brussel Zuid te proberen voorkomen.
Veel. Maar ik ken niet alle diensten van het Belgisch personeel en ik weet dat het op meer plaatsen voor komt. Maar Lille is wel de meest bekende voor de Belgische TBer??
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Met HSL bedoel ik gewoon een hoge snelheidslijn. Constante controle door de snelheidscurve en dan bij gesloten sein aan perron of zelfs op een uitwijkspoor heb je extra snelheidsbakens halverwege perron en bijna op het einde.
Zelf in brussel zuid op spoor 1 en 2 liggen snelheidsbakens.
als ik met TBL2 leuven binnenkom kan ik het inritsein voorbijrijden aan 115 ongeveer als het sein einde perron dicht staat hoor en niet 80 zoals je hier komt te zeggen
Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Ik vind de 55ers ook het schoonste geluid hebben. Daar krijgt ge tenminste kiekenvel van. Van een E-loc zal ik dat niet snel krijgen.
Ik ben nog nooit onder de indruk geweest van een E-loc die optrekt of zo , en zeker geen 13.
Mja ik ben te veel diezelgeweld gewend denk ik
Mja natuurlijk ook ne mens zen goesting eh
Bij mij zijn het ook de diesels die indruk maken op mij.
Vooral bij het optrekken met een zware trein en een treinschakeling 55'ers van 0km/u op een steile helling. PRACHTIG
Dan hoor je echt de motor grommen en brommen in uw maag en de grond begint te trillen
Jules schreef:Ik kan er niet aandoen, maar als op het einde van het perron het sein dicht staat vind ik niet dat je moet binnen vliegen.
Zelfs op een HSL kan je max tegen 80 binnen als het sein dicht staat op het eind en wordt je nog 2x extra gecontrolleerd halverwege perron en bijna op het einde.
Waarschijnlijk is dat om toestanden zoals vrijdag in Brussel Zuid te proberen voorkomen.
Ik deel deze mening ook.
Ik heb er in Brugge al enkele gezien die iets te ijverig waren en een kleine noodremming moesten doen om toch nog op tijd stil te staan.
Waar is het rijcomfort??? Er zullen toen menig reizigers die aan de deur klaar stonden achterover gevlogen zijn...
TBL2 dooft aan het inritsein van Leuven als je van L2 komt en kan dus niet veel meer doen. Probeer maar in Lille-Europ of Calais of gelijk welk ander station of uitwijkspoor dat op een HSL ligt tegen 110 binnen te vliegen als het sein op einde perron dicht staat. Je zal nog niet aan het begin van het perron zijn of je zit al met een noodremming.