IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ze willen het misschien tot een minimum beperken...
een ongeschreven wet om geen reguliaire diensten met diesel door de NZV.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:die ict treinen met mw41 rijden er nochtans door dacht ik trouwens als tsp een uitstap doet met een diesel rijden die er ook door, in ons boekje HLt is niks voorzien da diesels verbied in de noordzuidverbinding
Het stinkt in ieder geval!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

reguliere treinen met mw41 door de nzv zijn er gewoon niet he :-) al wat rond brussel ligt is toch onder draad dus da zou wat zot zijn :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Maar een geluk van die electrificatie :!:
Wout

Bericht door Wout »

Jonathan schreef:Maar een geluk van die electrificatie :!:
En hoe dacht u dat men electriciteit maakt???
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Wout schreef:
Jonathan schreef:Maar een geluk van die electrificatie :!:
En hoe dacht u dat men electriciteit maakt???
Hoe weet ik zo goed niet, maar ik weet zeker dat het niet in een tunnel is waar rook kan blijven hangen!
Over rook in tunnels: in de beginperiode reden in de Londense metro stoomtreinen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:die ict treinen met mw41 rijden er nochtans door dacht ik trouwens als tsp een uitstap doet met een diesel rijden die er ook door, in ons boekje HLt is niks voorzien da diesels verbied in de noordzuidverbinding
Hallo,

ICT met mw 41 in de NZV ken ik niet. Maar in de netverkalring lijkt er inderdaad geen enkele beperking te bestaan voor de mw41, dus ook niet in de NZV. Maar het zou wel gek zijn om mw41 in te zetten door de NZV, vermits kilometers in de rondte alles geëlektrificeerd is.
Met vriendelijke groet

overweg13
Bert

Bericht door Bert »

De 82 rijden toch ook door de NZV, ik zou niet weten waarom er dan geen MW41 zou in mogen. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Oh, ik had een keer gehoord van iemand die bij een MW 41 stond en die zij: Neen, hij mag niet door de konijnpijp!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Er af en toe de netverklaring eens op na lezen kan echt geen kwaad. Wat zijn jullie eigenlijk voor treinliefhebbers? Dertig jaar geleden moest je als liefhebber alles gaan afbedelen, nu is alles, maar dan ook werkelijk alles, op het net te vinden, en toch slagen velen (ik zeg dus niet: allemaal, voor iedereen reageert) er nog altijd niet in de correcte informatie te vinden. Liever gaat men voort op de cowboyverhalen en de fantasieën die men toevallig ergens hoort.
Met vriendelijke groet

overweg13
1607

Bericht door 1607 »

overweg13 schreef:Hallo,

Er af en toe de netverklaring eens op na lezen kan echt geen kwaad. Wat zijn jullie eigenlijk voor treinliefhebbers? Dertig jaar geleden moest je als liefhebber alles gaan afbedelen, nu is alles, maar dan ook werkelijk alles, op het net te vinden, en toch slagen velen (ik zeg dus niet: allemaal, voor iedereen reageert) er nog altijd niet in de correcte informatie te vinden. Liever gaat men voort op de cowboyverhalen en de fantasieën die men toevallig ergens hoort.
ik sluit me volledig bij deze stelling aan. af en toe een boek ofzo lezen zal voor vele hier geen kwaad kunnen. ook zelf wat opzoekingswerk doen. ze gaan het niet allemaal in jullie schoot werpen. en ook vooral eens controleren van waar sommige verhalen komen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Bedankt, ik had voornamelijk negatieve reacties verwacht...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het enige watt niet op eigen kracht door de NZV heeft mogen rijden zijn stomers daar hebben de reeks 28 en 29 als sleeploc voor gediend tot het eind van de stoom, al de rest heeft steeds op eigen kracht door de NZV gereden
Wout

Bericht door Wout »

overweg13 schreef: Maar het zou wel gek zijn om mw41 in te zetten door de NZV, vermits kilometers in de rondte alles geëlektrificeerd is.
En dan?? Iedereen wil vanuit elke uithoek van Belgie naar Brussel reizen en dit liefst zo snel mogelijk dus waarom zouden de mensen van noord Limburg en de Kempen van geen rechtstreekse verbinding mogen dromen richting Brussel en dit enkel omdat dit met diesel gedaan wordt??
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

lol
eigenlijk is er maar één verklaring waarom dit niet zou mogen:
een MW41 die op eigen kracht tot in Brussel heen en terug geraakt zonder enige defecten... Laat maar zou ik zeggen, laat de Limburgers gaan tot het eerste station met bovenleiding en doe de rest elektrisch tot Brussel!
Een beetje menselijkheid mag ook nog, wie wil zo-een lang rit met een 41 doen?
Plaats reactie