Steven schreef:de ict treinen rijden normaal ni allemaal te samen, daarmee wil ik zeggen dat er twee periodes zijn. je hebt de toeristen periode en de vakantie periode, die begin normaal volgende week als ik me niet vergis op de affiches zijn de treinen die dan NIET rijden te herkennen aan het driehoekje, de treinen voor de jaarlijkse vakantie zijn met een zonnetje (ben niet zeker van dit laatste symbool)
Binnen 2 weken rijden de ICT treinen terug. Daar zitten altijd wel leuke samenstellingen tussen of stellen die je anders niet ziet in een regio. Hieronder de samenstellingen die ik vorig jaar gezien heb te Gent-Sint-Pieters tijdens de week, ik vermoed dat deze dit jaar ook wel zo zullen zijn.
Het waren dus niet alle ICT's,want vorig jaar reed er bv ook nog een trein via lijn 66 naar Charleroi en dus niet langs Gent
Zijn er daarvan geschrapt/bijgekomen?
In de week heb je een ICT Kortrijk (09:40)-Oostende (10:29) en stopt te Lichtervelde (09:58-10:00) en te Brugge (10:14-10:16).
In het weekend komt deze trein uit Charleroi-Sud (07:44)-Oostende (10:21) en rijdt over de Lijn 66.
hein schreef:vandaag gezien ICT oostende hasselt met I10 en een dms
die dms doen ze bij die ICT wel voor de eventuele fietsers voor aan de kust he, in de zomer is het aantal fietsen meestal wel hoger
De vorige twee zomers losten ze dat op door 2 M4-rijtuigen met pakwagen aan de trein te hangen. Ik vraag me vooral af of de aanwezigheid van die DMS niet storend werkt voor het sluiten van de deuren, al die I10'en zijn inmiddels aangepast aan dat Belgische systeem, maar werkt dat nog als er zo'n pakwagen aanhangt?
Ook jammer dat er geen I6-rijtuig aanhangt voorlopig (was vorig jaar wel het geval behalve het laatste weekend). Er is immers minstens ook 1 I6-rijtuig in Oostende (het oranje) dat aangepast is aan dat Belgisch systeem voor het sluiten van de deuren. (Ze hebben er ook een witte I6, dat van de Treski, maar ik weet niet of dat aangepast is, heb dat nog nooit in een P-trein gezien dus vermoed van niet)
De ICT trein Essen-De Panne is in't weekend samengesteld uit 6 m6 rijtuigen en 2 loc's in treinschakeling. Tot vorig jaar was de samenstelling in't weekend 2 800'en.
In de week zijn het nog steeds sprinters.
Bart schreef:De ICT trein Essen-De Panne is in't weekend samengesteld uit 6 m6 rijtuigen en 2 loc's in treinschakeling. Tot vorig jaar was de samenstelling in't weekend 2 800'en.
In de week zijn het nog steeds sprinters.
Amai ze verbeteren 6 M6en in het weekend sjiek sjiek.
IC J 2128: Luxenburg-Oostende 2xMS 96 in Brugge, trein wordt gesplitst in Gent-St-Pieters. Eerste 6 rijtuigen=>Oostende, de rest=>De Panne.
ICT 6801: Hasselt-Oostende 27/27+I10+1 zo'n fietsruituig.
ICT 6802: Chatelet-Oostende (het is dus Chatelet en niet Charleroi-Sud) 21/27+6xM6
ICT 6803: Genk-Oostende 21/27+M4 met ADX-rijtuig (en dus niet met I10 zoals hier eerder gezegd werd.
ICT 19853: Lille-Flanders-Oostende 1xMS 96.
Jonathan schreef:Toeristentreinen die ik gezien heb:
ICT 6803: Genk-Oostende 21/27+M4 met ADX-rijtuig (en dus niet met I10 zoals hier eerder gezegd werd.
(zucht) Dat is nergens gezegd. Vorig jaar had je de ICT-trein Genk-Oostende die in de week met de samenstelling reed van de ICT-trein Hasselt-Oostende in het weekend. In het weekend is Genk-Oostende M4. (sorry, maar het is niet de eerste keer dat je reageert zonder eerst eens iets te controleren of na te denken...)
Jonathan schreef:Toeristentreinen die ik gezien heb:
ICT 6803: Genk-Oostende 21/27+M4 met ADX-rijtuig (en dus niet met I10 zoals hier eerder gezegd werd.
(zucht) Dat is nergens gezegd. Vorig jaar had je de ICT-trein Genk-Oostende die in de week met de samenstelling reed van de ICT-trein Hasselt-Oostende in het weekend. In het weekend is Genk-Oostende M4. (sorry, maar het is niet de eerste keer dat je reageert zonder eerst eens iets te controleren of na te denken...)
Ja, kijk dan maar nog een keer goed, 8xI10+2xM4, staat hier