Tiener neergestoken in station Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

je moet wel begrijpen dat velen hier 15-16 jaar zijn, en de geschiedenis van de 19e eeuw tot nu wordt slechts in het laatste jaar van het middelbaar eigenlijk echt besproken.

Ik moet wel zeggen dat ik daar veel uit geleerd heb, hoewel de kwestie Congo en wat we daar allemaal gedaan hebben zelfs nu nog in sommige geschiedenisboeken gewoon genegeerd wordt enz...

Maja, nu wijken we helemaal af en ik stel voor dat we de discussie verder zetten op een politiek-gerelateerd forum, want dit is nog altijd een treinenforum he ;)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Verstandig!
Met vriendelijke groet

overweg13
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Maar de verleden kan je niet veranderen.
Men kan enkel de toekomst veranderen!
sybic

Bericht door sybic »

overweg13 schreef:
sybic schreef:[

Man man, wat sleuren we er hier allemaal bij.
In alle geval, is er nu één vader en één moeder die hun leven verwoest is. Beeld je maar eens in: je kind 17 jaar opvoeden en hem dan moeten afgeven. Ik moet stoppen met eraan te denken...
Wat jij erbij sleuren noemen, noemen anderen misschien een poging tot minder kortzichtige, tot intelligentere standpunten, gebaseerd op een ruimere, bredere perceptie van de toestand.
Geloof maar niet dat ik:
1. niet vind dat deze moordenaar voor de rest van zijn leven achter de tralies moet, maar dan ongeacht zijn afkomst;
2. niet besef waar deze ouders nu doorheen moeten.
Ik vind alleen dat jouw benadering van het probleem stinkt.
Ok, dan is mijn mening een stinkende onintelligente visie op de waarheid. Dat hebben we dan ook weer gehad. Een verwijt dat telkens opnieuw terugkomt van de 'links-intellectuele' elite. Veel succes met jullie politieke correctheid
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

sybic schreef: Ok, dan is mijn mening een stinkende onintelligente visie op de waarheid. Dat hebben we dan ook weer gehad. Een verwijt dat telkens opnieuw terugkomt van de 'links-intellectuele' elite. Veel succes met jullie politieke correctheid
Mooi! Ik reken mezelf nochtans eerder bij de rechts-intellectuele elite, en ik vind politieke correctheid ronduit belachelijk. Ik vind echt wel dat misdadigers, ook kleine criminelen, erg hard mogen aangepakt worden, maar ik vind niet dat men van elke gelegenheid gebruik moet maken om bepaalde groepen in de samenleving zwart te maken. En nu sluit ik deze discussie wat mij betreft echt af.
Met vriendelijke groet

overweg13
paljas

Bericht door paljas »

...en wederom zeg ik niets vooraleer ik een Rechtse stempel opgedrukt wordt!! Maar toch... de volgende verkiezingen....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

overweg13 schreef:
trainfreak schreef:Gisteren liep ik me Tim in Eeklo, het verkeerslicht sprong op groen.
Een mevrouw op de fiets wou vertrekken en ze viel.
Er stond toch vlug een groepje rond van 5 mensen die ze naar de kant hielpen..
Hallo,

De situatie is natuurlijk wel erg verschillend: een "gevallen" dame rechthelpen zal wel niet veel risico inhouden, maar reageren op wandaden is al heel wat anders. Twintig jaar geleden maakte ik consequent opmerkingen over voeten op de zetels, overtreden rookverboden, luidruchtigheid, achteloos weggegooid afval. De reactie was er altijd een van betrapping; vandaag DURF ik dat gewoonweg niet meer, omdat je nu bijna altijd een erg agressieve reactie krijgt, op zijn best een van "Waar moei je je mee?"
Dat is een gevolg van een opvoeding waarin jongeren (en later worden dat volwassenen) steevast zichzelf moeten kunnen ontplooien, ook als dat ten koste gaat van de omgeving, eerst de ouders, dan de school, dan de hele samenleving. Onlangs maakte ik tóch nog eens een opmerking aan iemand die in de bus via zijn gsm naar rapmuziek zat te luisteren. Ik zei eerst nog zoiets van: wat zou hetworden mocht iedereen hier plots naar zijn favoriete muziek willen luisteren. Toevallig zaten er ook enkele jonge mensen op met oortjes, en ik suggereerde om ook oortjes te gebruiken. Zijn reactie was: "Dit gaat toch ook!" Ontleed betekent dat eigenlijk: IK kan op deze manier naar mijn muziek luisteren zoals ik dat wil (dat gaat) en al jouw argumenten betekenen voor MIJ niets. Bijkomend stelde ik ook nog vast dat een aantal anderen op de bus eigenlijk net hetzelfde dacht als ik, maar ik bleef wel alleen staan met mijn opmerking. De gast in kwestie was ongeveer 15.
Enkele dagen later zag ik hoe een Marokkaanse oudere zin had om een van "onze" jongeren (ook zo'n 15 jaar) een opmerking te maken over het feit dat hij met zijn voeten op de zetel van de bus zat. Onze Vlaamse Uebermensch ging echter een spelletje volhouden aan, en uiteindelijk bleef de brave Marokkaan net zo hulpeloos achter als ik enkele dagen voordien.
Ik wil alleen maar 2 verschijnselen illustreren:
1. sommige jongeren (en enkele volwassenen) leven alleen in een eigen wereldje waar ze volledig alles naar eigen goeddunken organiseren; volgens mij is dat de nasleep van mei 68 waar mijn generatie verantwoordelijk voor is: "Verboden te verbieden" was een van de slogans;
2. wie daar tegenin gaat staat helemaal alleen. Enkele dagen geleden voerde ik in dit forum een vrij hevige woordenstrijd over "het recht" om zwart of grijs te rijden. Het zou een evidentie moeten zijn dat niemand voor zwartrijden opkomt en dat wie dat toch doet publiekelijk gedesavoueerd wordt, maar op bepaalde momenten leek het erop dat ik me moest verantwoorden voor een houding van fairplay en burgerzin.
Tussen haakjes: ik zou bij het incident in Brussel-Centraal waarschijnlijk ook de andere kant opgekeken hebben, en ik vermoed dat dat ook is wat de meeste voorbijgangers op dat ogenblik doen: zo kun je je natuurlijk ook geen rekenschap geven van de ernst van het incident, en denk je dat het allemaal niet zo erg is.[/url]
en antwoord volledig naar mijn hart
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en voor ik nog maar ergens verder wil op ingaan wil ik maar zeggen da een afwijking van deze afmeting idd beter past op een ander forum kwestie van onze eigen winkel (treintjes dus) wa beter in de juiste verf te zetten hier, bij deze sluit ik dan ook de topic voor we elkaar nog gaan dingen verwijten waarvan we later enkel spijt hebben

steven
Gesloten