wat is u meestgeliefde loc (actief)
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Volledig mee eens!Shrek schreef:en terecht daarstraks hebbek een TS van 2 13'nen nog zien (en vooral) horen optrekken aan Y tivoli, machtig gewoonTrainspotterke schreef:En trouwens! Den 13 heeft ondertussen wel al het meest aantal stemmen, hé!
Niets zo zalig dan een IC A Oostende - Eupen aan hoge snelheid het station van Brugge op spoor 9 (hoofdspoor) te horen binnenrijden aan de wisselstraten met een afremmende 13 achteraan!
@ Tim: Je kan gewoon niet verdragen dat er veel mensen zijn die dat een zalig machien vinden!
Spoor 9 ligt open in BruggeTrainspotterke schreef:Volledig mee eens!Shrek schreef:en terecht daarstraks hebbek een TS van 2 13'nen nog zien (en vooral) horen optrekken aan Y tivoli, machtig gewoonTrainspotterke schreef:En trouwens! Den 13 heeft ondertussen wel al het meest aantal stemmen, hé!
Niets zo zalig dan een IC A Oostende - Eupen aan hoge snelheid het station van Brugge op spoor 9 (hoofdspoor) te horen binnenrijden aan de wisselstraten met een afremmende 13 achteraan!
@ Tim: Je kan gewoon niet verdragen dat er veel mensen zijn die dat een zalig machien vinden!
Ja, dat weet ik ook wel, maar als spoor 9 toegankelijk is, is dat een zalig geluid! Ik heb hem al veel zo gehoord vanuit mijn school daar aan de wisselstraten!
Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat! Zaaaalig!
Toen ik in het eerste middelbaar zat trouwens, hoorde ik dan altijd de 16 aan die snelheid het station van Brugge binnenscheuren!
Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat! Zaaaalig!
Toen ik in het eerste middelbaar zat trouwens, hoorde ik dan altijd de 16 aan die snelheid het station van Brugge binnenscheuren!
Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Ik hoor dat hier in leuven 2 keer telkens ik moet overstappenTrainspotterke schreef: Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat! Zaaaalig!
Maar een zware goederentrein met 1 of 2 dertienen voor is ook wel chiq ze
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Hier ben ik het 100% mee eens!Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Als je naar L24 gaat en de wind staat goed hoor je de 55'ers al enkele minuten op voorhand komen afgereden.
in leuven aan kop perron 140 km/u hebben en stilstaan aan bordje voor 12 rijtuigen da heb ik ooit als onderste uit de kan zien halen door iemand, ikzelf ga ni verder als 120 ter hoogte kop perron, voor het geluid moet je buitenstaan daar spreek ik dus ni van mee op da moment de remmen van de 13 +i11 kleven als lijm aan de rails zou je zeggen (ook mede dank zij een goede elektrische rem)