Patrick schreef:IC L: Intercity noemen ze dat. Stopt in bijna elk gat ( ) zeker tijdens WE/feestdagen. Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, zelfs in gaten ( ) maar noemen ze dat dan beter geen IR-verbinding?
In dat weekend is hij niet de enige. In het weekend hebben al die mensen uit die "boerengaten" een betere verbinding dan in de week. Kijk maar een naar de IC D in de walen. In het weekend een echt L-treintje. Maar supergoed voor de mensen waar deze trein wel in het weekend stopt. Alle halteplaatsen op de lijn 78 (Bergen-Doornik), de lijn 118 (Bergen-Charleroi-Sud de lijn 130 (Charleroi-Sud-Namen) of de lijn 125 (Namen-Luik) hebben dan een rechtstreekste naar Tongeren. Of de reizigers uit de boeregaten van de lijn 53. In de week een L-treintje van Mechelen naar Gent-Sint-Pieters. In het weekend: Confortabeler materieel en een verbinding tot Kortrijk. Heeft iemand nog voorbeelden?
De IR Turnhout - Manage wordt in het weekend de IR Turnhout - Antwerpen die als stoptrein rijdt. Of dat een verbetering is voor de reizigers betwijfel ik
Houden jullie er ook even rekening mee dat die 'boerengaten' in het weekend een lokaal belangrijkere functie hebben, heel wat stopplaatsen worden niet bedient, of slechts om de 2 uur, en dan heb je ook iet of wat alternatief nodig natuurlijk ; Bovendien lijkt mij dat de grootste vertragingen zijn weggelegd voor die verbindingen die in de week als sneltrein niet superdruk zijn ( Mechelen - dendermonde, waalse as, ...).
Wover schreef:
De IR Turnhout - Manage wordt in het weekend de IR Turnhout - Antwerpen die als stoptrein rijdt. Of dat een verbetering is voor de reizigers betwijfel ik
over de toekomst zijn er veel geruchten, weet echter da de totale verandering in verschillende stappen ga gebeuren en dus niet alles in 1 keer zoals in 1998, dus afwachten of die verandering er al zal zijn eind dit jaar en zo ja met welk materieel
nenee, ik weet nog goe dat Tunnelmotor2000 sprak over IC L Poperinge-Tongeren met AM96!
Poperinge - De Panne zou ook goed zijn just like old good times!
OO-MSS schreef:ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
via L122 en met MW41?! of via de elektrische lijnen?
Persoonlijk vind ik dat nu geen vooruitgang (al zou de IC L dan met AM96 worden gebold)
Ik dacht toch gehoord te hebben dat MW 41 niet door de Noord-Zuidverbinding in Brussel mogen. Ze kunnen dan in ieder geval niet langs lijn 50 en lijn 89.
OO-MSS schreef:ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
via L122 en met MW41?! of via de elektrische lijnen?
Persoonlijk vind ik dat nu geen vooruitgang (al zou de IC L dan met AM96 worden gebold)
Ik dacht toch gehoord te hebben dat MW 41 niet door de Noord-Zuidverbinding in Brussel mogen. Ze kunnen dan in ieder geval niet langs lijn 50 en lijn 89.
Zal wel via de lijnen 57 en 60 zijn zeker en dan verder naar Geraardsbergen via Edingen of Aat. Had hier ooit is ergens gelezen dat ze van Brussel-Geraardsbergen, de trein niet meer gingen splitsen in Edingen, maar er 2 aparte diensten gingen van maken. Dus ene in Edingen recht naar Geraardsbergen en de andere dienst via Aat dan.
die ict treinen met mw41 rijden er nochtans door dacht ik trouwens als tsp een uitstap doet met een diesel rijden die er ook door, in ons boekje HLt is niks voorzien da diesels verbied in de noordzuidverbinding