Staking tegen agressie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
mdainane

Bericht door mdainane »

Hallo allemaal,

Allemaal gefrustreerde mensen. Dat kan ik wel begrijpen, we leven nu eenmaal in een egoïstisch maatschappij waar iedereen enkel en alleen aan zichzelf denkt. En dat vind je ook ook terug in zulke acties.
Treinbegeleiders die staken, en wel 1000 maal terecht voor hun veiligheid. Het gevolg hiervan is dat ze zich niet te veel aantrekken van het feit dat de reiziger de grootste dupe van deze zaak zijn.
De reiziger van zijn kant is pissed omdat ze te laat komen op het werk of niet komen op het werk of omdat ze dat niet eerlijk vinden.
Geachte reizigers, gelieve eens jullie empathisch vermogen op te krikken.
Hoe zou je je voelen als je elke dag naar je werk gaat met het idee (schrik) dat de kans groot is dat je te maken gaat hebben met agressie, zowel verbale als fysieke? Dag in dag uit? Na een bepaalde tijd loopt de emmer over, en de emmer loopt meestal over wanneer er weer een geval van afranseling de ronde doet.
Geachte reizigers, heeft aub begrip in de acties van het spoorpersoneel in het algemeen, als alles in orde was, dan waren er geen stakingen zo simpel is het. Fysieke en verbale agressie draag je je hele leven mee! Een keertje te laat zijn door een staking zorgt zeker niet voor fysieke of mentale letsels en zeker niet voor een ontslag!

Greetz
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Bericht door Kalimero »

mdainane schreef:Geachte reizigers, heeft aub begrip in de acties van het spoorpersoneel in het algemeen, als alles in orde was, dan waren er geen stakingen zo simpel is het. Greetz
Richt uw acties dan tegenover diegenen die de overlast veroorzaken.
Ik doe nooit moeilijk op de trein, noch tegenover de begeleiders, noch tegenover medereizigers. Moet ik dan boeten voor het wangedrag van anderen ? Zij zullen er alvast niet veel last van gehad hebben die ochtend, waarschijnlijk lagen ze ergens hun roes uit te slapen.
peter74

Bericht door peter74 »

Dat mensen staken om hun problemen opgelost te krijgen, is helaas een van de weinige middelen die ze hebben.
Maar ze zijn natuurlijk niet de enige die met aggressie te maken krijgen. Dagelijks maak je het mee in het verkeer, in de auto, de bus, de tram enz.
Om dat op te lossen zijn er strukturele veranderingen nodig, in de eerste plaats al is het de mentaliteit van de mensen, alsook in de bestraffing van de feiten.
Maar al te vaak worden daders vrijgesproken, want het is hun opvoeding, hun slechte thuis en... we moeten toch tolerant zijn.
Een van de gevolgen van die tolerantie is dat we bijna geen enkel stel AM-80 kunnen fotograferen zonder grafitti. Een sigarettenpeuk op straat gooien kost je binnenkort een boete. Treinen en muren vol kladderen is kunst en zoals ik al zei: we moeten tolerant zijn. (Nee, ik ben geen voorstander van het VB)
Plaats reactie