In 1ste klas gaan zitten bij overvolle trein. Magda ?
juist niet, de lederen comfortabele zetels zijn daar 2e klasse en de afgeleefde gele (of moet ik zeggen bruine ) zetels zijn 1e klasse.
Die lederen zetels (nuja, ik betwijfel of het echt leder is) bevinden zich enkel in het middenste rijtuig van het drie rijtuig tellende motorstel.
Dit middenste rijtuig is er in de jaren 90 bij tussen geplakt, vroeger waren die stellen trouwens ook bordeaux.
Trouwens, over verschil in klassen gesproken, voor een leek is het moeilijk uti te maken wat het verschil is in een I11 bv, daar is enkel de zetelrangschikking anders, heeft elke zetel 2 leuningen en heb je een knopje om je zetel naar voor te doen, maar als je gewoon door zo'n rijtuig loopt, valt dat niet op.
Bij de nieuwste dieselmotorwagen, de reeks 41, is het verschil zelfs helemaal niet merkbaar. De stof van de bekleding is lichtjes anders, maar dat zie je pas als je er heel goed naar kijkt.
Die lederen zetels (nuja, ik betwijfel of het echt leder is) bevinden zich enkel in het middenste rijtuig van het drie rijtuig tellende motorstel.
Dit middenste rijtuig is er in de jaren 90 bij tussen geplakt, vroeger waren die stellen trouwens ook bordeaux.
Trouwens, over verschil in klassen gesproken, voor een leek is het moeilijk uti te maken wat het verschil is in een I11 bv, daar is enkel de zetelrangschikking anders, heeft elke zetel 2 leuningen en heb je een knopje om je zetel naar voor te doen, maar als je gewoon door zo'n rijtuig loopt, valt dat niet op.
Bij de nieuwste dieselmotorwagen, de reeks 41, is het verschil zelfs helemaal niet merkbaar. De stof van de bekleding is lichtjes anders, maar dat zie je pas als je er heel goed naar kijkt.
De zetels in een I11-eerste klas zijn ook wel iets aangenamer, hoor. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar toch. (Ik had toen een eersteklasticket, hoor)
Maar er is amper nog verschil bij de meeste treinen...
Je mag inderdaad niet in 1e zitten, tenzij het natuurlijk is gedeklasseerd, maar dan rijd je natuurlijk ook niet meer in 1e, maar in 2e klasse (ondanks de 1eklaszetels). Voor de rest is het inderdaad aan te raden een klasverhoging te kopen. Spijtig genoeg kan dat inderdaad niet voor Gopassreizigers...
Maar er is amper nog verschil bij de meeste treinen...
Je mag inderdaad niet in 1e zitten, tenzij het natuurlijk is gedeklasseerd, maar dan rijd je natuurlijk ook niet meer in 1e, maar in 2e klasse (ondanks de 1eklaszetels). Voor de rest is het inderdaad aan te raden een klasverhoging te kopen. Spijtig genoeg kan dat inderdaad niet voor Gopassreizigers...
Ze zitten wel harder, hoorgroentje schreef:De zetels in een I11-eerste klas zijn ook wel iets aangenamer, hoor. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar toch. (Ik had toen een eersteklasticket, hoor)
Maar er is amper nog verschil bij de meeste treinen...
Je mag inderdaad niet in 1e zitten, tenzij het natuurlijk is gedeklasseerd, maar dan rijd je natuurlijk ook niet meer in 1e, maar in 2e klasse (ondanks de 1eklaszetels). Voor de rest is het inderdaad aan te raden een klasverhoging te kopen. Spijtig genoeg kan dat inderdaad niet voor Gopassreizigers...
op wat basis bepaal jij dat je arm bent met een laptop in de hand ben je al veel rijker dan de gemiddelde clochard in brussel hoorSIMPY.be schreef:Het grootste voordeel voor mij is dat je meer beenruimte hebt, en een groter tafeltje, zodat mijn laptop er stabiel op staat .
Voor de rest blijf ik liever in 2de. Het is gewoon veel te duur die 1ste! Alé voor een arm studentje als ik toch... :p