Tiener neergestoken in station Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Mechanik schreef: Verdomme, gaan ze die gasten nu eens geen goe pak rammeling geven.
Amai je bent nog snel content. Volgens de VRT riskeren ze levenslang (als ze gevonden worden) en ik hoop dat ze dat krijgen ook. Hopelijk zijn ze meerderjarig of 't gaat niets zijn...
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

De Standaard noemde een kat wel een kat: (zelfde bij Het Nieuwsblad, ook van VUM-media)
Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine spraken hen aan
VRT-nieuws doet hetzelfde:
De daders van Noord-Afrikaanse origine zijn nog spoorloos.
Ruben schreef:Volgens de VRT riskeren ze levenslang.
Dat is in het beste (mijn gevoel) geval, de maximumstraf dus. Of ze die ook daadwerkelijk gaan krijgen is maar zeer de vraag.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Da klopt langs geen kanten!!
Er is een superdwaze wet die zegt da je meer 1/3 van je straf moet uitzitten!! En levenslang, is da nie max 30jaar ofzo?

België :roll:
spoorrboy

Bericht door spoorrboy »

Hoe moet die vriend zich voelen, dat zo zien gebeuren en machteloos moeten toekijken en hopen dat de hulpdiensten er rap zijn...zucht :cry:
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Ruben schreef:Hopelijk zijn ze meerderjarig of 't gaat niets zijn...
Hoop niet teveel. Volgens getuigen zagen ze er amper 16 uit:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=GMRQUUAS
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

trainfreak schreef:Da klopt langs geen kanten!!
Er is een superdwaze wet die zegt da je meer 1/3 van je straf moet uitzitten!! En levenslang, is da nie max 30jaar ofzo?

België :roll:
De voorwaardelijke invrijheidsstelling na 1/3 van je straf uitgezeten te hebben (niet iedereen krijgt dat) is nog een reden te meer om te willen dat ze levenslang krijgen...
Het feit dat die wet bestaat, belet niet dat ze niet tot levenslang kunnen veroordeeld worden he.

Weet er iemand wat er precies gebeurt als ze minderjarig zouden zijn? Zijn de feiten erg genoeg om ze toch naar Assisen of wat dan ook van volwassenen door te sturen? (Als dat al niet erg genoeg is eigenlijk...) Allé ik dacht toch dat dat in sommige gevallen kon.
Pieter

Bericht door Pieter »

Ruben schreef:
trainfreak schreef:Da klopt langs geen kanten!!
Er is een superdwaze wet die zegt da je meer 1/3 van je straf moet uitzitten!! En levenslang, is da nie max 30jaar ofzo?

België :roll:
De voorwaardelijke invrijheidsstelling na 1/3 van je straf uitgezeten te hebben (niet iedereen krijgt dat) is nog een reden te meer om te willen dat ze levenslang krijgen...
Het feit dat die wet bestaat, belet niet dat ze niet tot levenslang kunnen veroordeeld worden he.

Weet er iemand wat er precies gebeurt als ze minderjarig zouden zijn? Zijn de feiten erg genoeg om ze toch naar Assisen of wat dan ook van volwassenen door te sturen? (Als dat al niet erg genoeg is eigenlijk...) Allé ik dacht toch dat dat in sommige gevallen kon.
Normaal gezien komen ze voor de jeugdrechter, maar gezien de feiten kan deze hen doorsturen naar de gewone rechtbank.

En ik hoop dat ze levenslang krijgen...
tbscope

Bericht door tbscope »

1607 schreef:zeker niet alleen aan de ouders. maar aan de ganse samenleving.
Bah, altijd maar de fout van "de samenleving".

Als iemand een moord pleegt dan is enkel de dader schuldig niet heel belgië of heel de wereld.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Da's een simplificatie van de feiten, maar we moeten wel toegeven, dat we niet meer leven onder de kerktoren, waar de champetter alles wist, en bijna alles in der minne werd geregeld. We leven dichter op elkaar, maar weten vaak minder van elkaar. Die vervreemding is misschien geen oorzaak van criminaliteit, maar wel van het niet-reageren van omstaanders.
Wover

Bericht door Wover »

tegenwoordig geeft niemand nog iets om vreemden, iedereen heeft alles al gezien, dus als iemand wordt neergestoken, gaan misschien de helft van de mensen gewoon rap doorlopen, en da's misschien ook de reden waarom zo'n gastjes dat durven e, als ze toch weten da niemand er iets aan gaat doen.


't is allemaal de schuld van de Amerikaanse filmkes :P
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Gisteren liep ik me Tim in Eeklo, het verkeerslicht sprong op groen.
Een mevrouw op de fiets wou vertrekken en ze viel.
Er stond toch vlug een groepje rond van 5 mensen die ze naar de kant hielpen..
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Natuurlijk is het genuanceerder dan ik het eerder zei. Er zijn wel mensen, die behulpzaam zijn. Soms tegen het maatschappelijk klimaat in?
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Dood maar eens iemand in Marrokko of Turkije. Je zou nogal een post pakken... Wij zijn gewoon watjes ja.
Peter

Bericht door Peter »

trainfreak schreef:Gisteren liep ik me Tim in Eeklo, het verkeerslicht sprong op groen.
Een mevrouw op de fiets wou vertrekken en ze viel.
Er stond toch vlug een groepje rond van 5 mensen die ze naar de kant hielpen..
Mja, dat is wel iets anders natuurlijk. Des te meer mensen het zien, des te meer mensen hebben zoiets van: ik ben niet alleen verantwoordelijk. Bij wat in Brussel-Centraal gebeurd is, komt nog dat het allicht heel snel gegaan is en diegenen die doorhadden wat er gebeurde én de ernst inschatten, die hadden waarschijnlijk zelf schrik om zelf gewond te geraken... Allemaal niet goed te praten, doch heel menselijk gedrag.

Over de feiten zelf: dat ze die daders maar vlug vinden en hopelijk zijn ze meerderjarig dat ze véél jaren de bak indraaien en liefst nog in hun eigen land!
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Het allochtonen-probleem bestaat inderdaad. Ik zou graag eens een verhouing (aantal volk/aantal misdadigers) zien bij die mensen. Het zal schokkend hoog zijn. De Belgen,die hebben hun bezigheid maar die mannen hangen de ganse dag rond en leven van de misdaad. Ik ben voorstander van een uitwijzing van de ganse familie als als iemand hier iets misdoet. Geen geweld,onze cultuur is zo veel vooruit op de islam-wereld,wij zijn niet zo bloeddorstig.
Gesloten