ruitenwissers op treinen
Met een beetje doorzettingsvermogen maak je een ruit zo zodat de ruitenwissers niet meer nodig zijne49memling schreef:De oude stellen 051 tem 149 hadden gebogen ruiten, als je met die boven de 100 km/u reed, raakten de ruitenwissers het glas zelfs niet meer.
Maar door de snelheid(?) en het gebogen oppervlak kropen de druppels vanzelf weg.
Lang geleden was ik ook eens mee in de stuurpost van een I11-stuurstandrijtuig, en één van de ruitenwissers werkte niet, niet diegene voor de TB, maar de andere. Ik heb daar constant met zo'n staaf manueel die ruitenwisser zitten bedienen en ik kan je verzekeren dat het inderdaad geen pluimpje is dat je heen en weer doet!1607 schreef:de ligt nog een staaf ook in de stuurpost om handmatig de ruitenwisser te doen bewegen. maar is noag wat een zwaar werkje en onozel werkje. powertraining voor de TB.
Ik vind wel doordat de ruitenwissers van een 13 in neutrale stand naar het midden gekeerd staan, ze een stoerder uitzicht hebben!