Staking tegen agressie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd laat ons de vraag hier is andersom stellen, je bent afgelopen maand al twee keer aangevallen geweest, hoe voel je u en hoe denk je te reageren?
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
In dit geval ging het om alweer een zoveelste geval van agressie tegenover iemand die zijn functie uitoefende.
Het spijtige aan zo een stakingsactie is nu éénmaal dat de reiziger
daar de prijs voor betaald, maar welke alternatieven zijn er ?
- We gaan iedereen die dag gratis laten rijden :
Voor de meeste treinreizigers een aangename mannier om met een staking geconfronteerd te worden, maar een totaal verkeerd symbool naar diegenen waartegen de actie gericht wordt. maw klop er zoveel op los als je wil, dan rijden we toch op zijn minst 1 dag niet zwart.
- we gaan braaf blijven werken maar delen foldertjes uit met een verzoek aan de agressors om ons alsjeblieft niet meer pijn te doen ?
zal volgens mij ook niet echt helpen, daar ik vermoed dat de meerderheid van onze " klopgrage medereizigers" toch analfabetische neigingen vertoont.
( als je de boodschappen in de stations en op de treinen al niet kan lezen : " geldig vervoersbewijs ")
- Onderhoud met ministers :Leuk een gezellig babbeltje, koffie, een pak beloftes,
maar uiteindelijk geen resultaten.
Dus blijft er spijtig genoeg enkel een staking over als alternatief.
Een staking is nu éénmaal bedoelt om niet leuk of gezellig te zijn, dat is nu net het punt.
Duidelijk maken dat dit niet meer kan.
Wat willen de reizigers ?
Comfortabel, stipt en op een veilige mannier op zijn bestemming komen.
Als we de huidige trent blijven negeren komt niemand meer op tijd omdat de begeleider in puin geslagen ligt en niet meer in staat is om zijn functie uit te voeren.
Comfortabel reizen in afgebroken rijtuigen lijkt me ook al uitgesloten en wat met de veiligheid ? De grens tussen het afkloppen van een treinbegeleider of een toevallige medereiziger is niet meer zo veraf dan.
Iedere burger betaald inderdaad een belasting voor ons openbaar vervoer.
Dit kan ook opgelost worden. We schaffen deze af en verhogen aanzienlijk de prijs voor een ticket en abonnement. Resultaat : iedereen gaat zwart rijden en er wordt nog meer agressie vertoont. Iedereen neemt de wagen en we staan nog wat langer in de file,...
Kortom het is iedereen zijn recht om te klagen en te zagen,
maar misschien is het ook iedereen zijn plicht om eens respect te tonen
voor de mensen die hun werk doen en dagdagelijks hierdoor met agressie in aanraking komen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

zugfahrer schreef:Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
Dan zou ik wel graag vernemen aan wie dit signaal is gericht en welke oplossing u verwacht.
Ieder normaal mens is er hopelijk van overtuigd dat zulke daden niet kunnen, dus die moet u niet overtuigen.
De daders zelf zullen zich ook niets aantrekken van de staking en het waarschijnlijk nog plezant vinden.
Wie blijft er dan nog over?
De directie: die is er zich hopelijk ook al lang van bewust dat er een probleem is.
De regering: daar verwacht u blijkbaar geen oplossing van.
paljas

Bericht door paljas »

Adler schreef:
zugfahrer schreef:Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
Dan zou ik wel graag vernemen aan wie dit signaal is gericht en welke oplossing u verwacht.
Ieder normaal mens is er hopelijk van overtuigd dat zulke daden niet kunnen, dus die moet u niet overtuigen.
De daders zelf zullen zich ook niets aantrekken van de staking en het waarschijnlijk nog plezant vinden.
Wie blijft er dan nog over?
De directie: die is er zich hopelijk ook al lang van bewust dat er een probleem is.
De regering: daar verwacht u blijkbaar geen oplossing van.
Het is niet aan het treinbegeleidend (-lijdend!) personeel om oplossingen te vinden. Die mensen voeren enkel hun job uit naar behoren. Staking is gewoon een manier om de alarmbel te laten luiden. Als jij er last van hebt... sorry, maar dikke pech voor u! Die mensen hebben ook nog hun waardigheid. Het is nog altijd geen Nationale Maatschappij der Boksballen en Spoorwegen hé....
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

paljas schreef:
Het is niet aan het treinbegeleidend (-lijdend!) personeel om oplossingen te vinden. Die mensen voeren enkel hun job uit naar behoren. Staking is gewoon een manier om de alarmbel te laten luiden. Als jij er last van hebt... sorry, maar dikke pech voor u! Die mensen hebben ook nog hun waardigheid. Het is nog altijd geen Nationale Maatschappij der Boksballen en Spoorwegen hé....
Dat heb ik toch nooit beweerd dat u zelf een oplossing moet vinden.
Ik heb ook nooit gezegd dat die mensen hun job niet naar behoren uitvoeren, integendeel.
Ik zeg enkel dat u met een staking tienduizenden reizigers treft die er niets kunnen aan veranderen.
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

Adler schreef:
zugfahrer schreef:Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
Dan zou ik wel graag vernemen aan wie dit signaal is gericht en welke oplossing u verwacht.
Ieder normaal mens is er hopelijk van overtuigd dat zulke daden niet kunnen, dus die moet u niet overtuigen.
De daders zelf zullen zich ook niets aantrekken van de staking en het waarschijnlijk nog plezant vinden.
Wie blijft er dan nog over?
De directie: die is er zich hopelijk ook al lang van bewust dat er een probleem is.
De regering: daar verwacht u blijkbaar geen oplossing van.
zoals duidelijk vermeldt staat aan iedereen !
Zij die de oorzaak zijn van alle ellende zullen er waarschijnlijk lol in hebben, maar tijdens deze actie hebben ze dan toch al even geen kletsen kunnen uitdelen.
De directie is er zich inderdaad van bewust dat er een probleem is, dat klopt maar maatregelen blijven uit !
enerzijds omdat de financiele middellen er niet voor zijn ( vraag me niet hoe dat komt ) en anderzijds omdat dit maar één aspect is van de vele problemen waar men vandaag mee kampt.
De regering, daar verwacht ik spijtig genoeg inderdaad niet veel van.
Waarom ?
In de eerste plaats zijn het aantal ministers die de trein nemen waarschijnlijk op één hand te tellen en met de verkiezingen binnenkort in het vizier is het momenteel hun enige prioriteit om niemand voor het hoofd te stoten en zichzelf in de picture te plaatsen.
paljas

Bericht door paljas »

Adler, ge kletst uit uw nek! Omdat ge eens een half uurke te laat op uw werk komt schreeuwt ge moord en brand. Weet ge, naar mijn mening is het nog 2u te vroeg dat ge gearriveerd zijt. Als ge al de essentie van de zaak niet WILT snappen heb ik geen zin om met u verder in discussie te gaan.
Hopelijk komen er nog vele stakingen waar je veel last van krijgt!
pietje

Bericht door pietje »

Het probleem met de veelvuldige stakingen bij de NMBS is het feit dat je als reiziger het altijd maar moet ondergaan.
Als ze in de GB in uw buurt even dikwijls staken dan gaat daar geen kat meer naar toe, iedereen gaat wel naar nen andere winkel.
En zzeg nu niet dat ik appelen met peren vergelijk, want voor mij is de NMBS een dienstverlenend bedrijf zoals er zovelen zijn, met als enig vershil dat ik geen keuze heb.
Is het dan zo abnormaal dat de reizigers geïrriteerd reageren bij de zoveelste staking?
Ik spreek mij niet uit over dit specifieke geval, maar het valt mij op dat er altijd en overal wel een reden is om te staken.

Dus beste NMBS'ers, als jullie het normaal vinden dat er zoveel gestaakt wordt, dan moeten jullie het ook maar normaal vinden dat er mensen zijn die dat niet zien zitten.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

paljas schreef:Adler, ge kletst uit uw nek! Omdat ge eens een half uurke te laat op uw werk komt schreeuwt ge moord en brand. Weet ge, naar mijn mening is het nog 2u te vroeg dat ge gearriveerd zijt. Als ge al de essentie van de zaak niet WILT snappen heb ik geen zin om met u verder in discussie te gaan.
Hopelijk komen er nog vele stakingen waar je veel last van krijgt!
Paljas,
Als je nu echt denkt dat ik de enige ben die daarover klaagt dan nodig ik je uit eens mee te rijden op lijn 12.
Dan zal je de dagelijkse commentaren kunnen horen.
Vanavond weeral 32 minuten vertraging.
En als je op zo een toon begint dan heb ik er ook genoeg van.
Je staakt tegen agressie en je doet zelf zo agressief als wat.
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

pietje schreef:Het probleem met de veelvuldige stakingen bij de NMBS is het feit dat je als reiziger het altijd maar moet ondergaan.
Als ze in de GB in uw buurt even dikwijls staken dan gaat daar geen kat meer naar toe, iedereen gaat wel naar nen andere winkel.
En zzeg nu niet dat ik appelen met peren vergelijk, want voor mij is de NMBS een dienstverlenend bedrijf zoals er zovelen zijn, met als enig vershil dat ik geen keuze heb.
Is het dan zo abnormaal dat de reizigers geïrriteerd reageren bij de zoveelste staking?
Ik spreek mij niet uit over dit specifieke geval, maar het valt mij op dat er altijd en overal wel een reden is om te staken.

Dus beste NMBS'ers, als jullie het normaal vinden dat er zoveel gestaakt wordt, dan moeten jullie het ook maar normaal vinden dat er mensen zijn die dat niet zien zitten.
Dat is inderdaad die mensen hun grootste recht, maar dat ze dan binnen de kortste keer niet komen zagen en klagen dat hun trein te laat is doorgevolg van een incident met een agressieve reiziger of nog erger dat ze zelf afgetimmerd zijn.
Als het jullie echt te veel wordt, haal een rijbewijs, koop een auto en ga maar lekker mee in de file staan.Qua kostprijs goedkoper ?
Kan je mischien nog wat last hebben met verkeersagressoren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

adler, paljas drukt het idd misschien grof uit, maar je moet leren openstaan voor de verhalen die er zijn en die zijn niet gelogen of overdreven, het aantal dagen afwezigheid wegens dergelijke feiten neemt enkel toe, wat hier al eerder stond klopt als een bus. ze luisteren enkel nog als er ergens een grove reactie komt (lees staken), ik ga niet beweren dat het leuk is, het personeel vind dit zelf evenmin leuk.

maar als jij hetzelfde werk zou doen en je voelt u onbegrepen door uw baas vanwege uw probleem dan zou je ook staken. bij stakingen zijn er altijd twee slachtoffers , ten eerste de gewilde slachtoffers (den baas dus) en dan de twee groep, de ongewilde slachtoffers, de passagiers in dit geval, je kan geen ei bakken zonder de schaal te breken. moest ik een andere even duidelijke oplossing weten om deze soort van agressie aan te pakken ik zou ze u geven, maar voor dit weet ik ook niets anders dan staken.
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:adler, paljas drukt het idd misschien grof uit, maar je moet leren openstaan voor de verhalen die er zijn en die zijn niet gelogen of overdreven, het aantal dagen afwezigheid wegens dergelijke feiten neemt enkel toe, wat hier al eerder stond klopt als een bus. ze luisteren enkel nog als er ergens een grove reactie komt (lees staken), ik ga niet beweren dat het leuk is, het personeel vind dit zelf evenmin leuk.

maar als jij hetzelfde werk zou doen en je voelt u onbegrepen door uw baas vanwege uw probleem dan zou je ook staken. bij stakingen zijn er altijd twee slachtoffers , ten eerste de gewilde slachtoffers (den baas dus) en dan de twee groep, de ongewilde slachtoffers, de passagiers in dit geval, je kan geen ei bakken zonder de schaal te breken. moest ik een andere even duidelijke oplossing weten om deze soort van agressie aan te pakken ik zou ze u geven, maar voor dit weet ik ook niets anders dan staken.
Hierbij sluit ik mij volledig aan en heb er ook niets meer aan toe te voegen.! Merci Steven!
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Bericht door Kalimero »

zugfahrer schreef:Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
De feiten hebben zich voorgedaan in het weekend.
Ik zou het logischer vinden om de acties op een gelijkaardig moment te plannen en de weekreiziger met rust te laten.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Nu hadden ze toch wel gelijk met hun staking. Er was een - ook door de BTTB gevraagde - minimiumdienst. De depot Oostende rijdt bijvoorbeeld ook tussen Brussel en Leuven met de IC A en die staakte niet.
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

Kalimero schreef:
zugfahrer schreef:Beste leden,
Stakingen zijn nu éénmaal een signaal om aan te geven dat
men een bepaalde gang van zaken niet langer pikt.
De feiten hebben zich voorgedaan in het weekend.
Ik zou het logischer vinden om de acties op een gelijkaardig moment te plannen en de weekreiziger met rust te laten.
Dat zou je ook kunnen doen, maar mij lijkt het ook logisch dat je voor je treinrit betaald.
Doe je dat niet, dan speel je een spel en moet je de gevolgen daarvan dragen en moet je niet agressief reageren.
Het moment dat men tot zulke stakingsactie's overgaat is heel dikwijls heel impulsief en heeft zijn draagvlak dikwijls verder in het verleden.
Er wordt al enorm lang geklaagd over de onveiligheid op bepaalde lijnen,
zonder dat er concrete maatregelen getroffen worden.
Zinloos geweld zul je spijtig genoeg nooit volledig kunnen uitroeien,
maar men kan er op zijn minst toch de moeite voor doen om
op de zogenaamde zwarte lijnen IETS te doen.
Plaats reactie