Goederentreinen en HLE-13

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietje

Bericht door pietje »

Ligt dat niet aan het hogere vermogen van de 13 tov de 21/27?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

pietje schreef:Ligt dat niet aan het hogere vermogen van de 13 tov de 21/27?
schijnt vooral te liggen aan de plaats van zijn zwaartepunt, dat net zoals bij een mens verschillend kan zijn :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dus de adhesie hangt ook een beetje af van welke treinbestuurder erin zit :lol:
pietje

Bericht door pietje »

Oplossing:
*TB's allemaal 100kg (makkelijk om te rekenen)
*in de andere stuurpost een "dummy" van eveneens 100 kg
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

pietje schreef:Oplossing:
*TB's allemaal 100kg (makkelijk om te rekenen)
*in de andere stuurpost een "dummy" van eveneens 100 kg
En wat als je van front moet wisselen?
Eerst die dummy verplaatsen.... :wink:
pietje

Bericht door pietje »

ah ja :lol:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Wat ik me eigenlijk afvraag

de BB 26000 kan/mag op 15kV zijn 2 panto's lichten, maar den 13 kan dat niet bij 3kV voor bijvoorbeeld goederen...

wat is eigenlijk hier de reden voor?
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Om de eenvoudige reden dat het 2 verschillende panto's zijn met 2 verschillende sleepstukken.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Dat is toch bij BB26000 ook zo?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Stijn D.C. schreef:Dat is toch bij BB26000 ook zo?
in belgie is geen enkel meerspanningsloc voorzien om 2 stroomafnemers tegelijk in dienst te hebben, het zit hem vooral aan de binnenkant, de systemen zijn al anders net na de stroomafname.
om met beide stroomafnemers alle spanningen te kunnen gebruiken waarvoor de loc geschikt is moet je de schakelingen aanpassen en de stroomafnemers zelf, de verschillen tussen een belgische 3kV en 25Kv zijn iets groter, de stroomafnemers voldoen aan andere voorwaarde (vrije ruimte). Op onze 13 zitten enkel tasters om te zien of de verkeerde spanning op een stroomafnemer komt te zitten. in geval je beide stroomafnemers voor wisselende spanning wil gebruiken moeten ze beide voldoende aan de vrije ruimte vereist op beide spanningssoorten. moet je een toestel inbouwen dat spanningselectie kan doen op basis van vastgestelde spanning die de loc binnenkomt (is altijd aan meerprijs dacht ik) en moet je er dus voor zorgen dat de spanning op de juiste systemen uit komt of je kan de brandweer bellen :-) (25 kv op een 3kv installatie laten inwerken lijkt me niet zo gezond :lol:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Is HLE 11 dan een uitzondering? (2 panto's)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Stijn D.C. schreef:Is HLE 11 dan een uitzondering? (2 panto's)
Nee , die heeft 2 dezelfde panto's met zelfde sleepstuk en zal 2 panto's enkel mogen gebruiken bij HKM. (en ja , tot nu toe heeft een HLE11 één maal een HKM gesleept met toevallig 2 panto's op , dat stond in één van de laatste Op de Baan ..)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

samendrukken van buffers bij het losmaken of vastmaken van een trein is in de reglementering ook voorzien met 2 stroomafnemers in dienst (indien mogelijk)
Plaats reactie