reeks 14 made by Siemens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

13 integraal naar cargo? stom stom stom zou dat zijn, gewoon omdat ge zoveel geld hebt uitgegeven om die bakken 200 te laten rijden met de nodige veiligheidsvoorzieningen er op en aan, maar dat is mijn idee natuurlijk
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

13 voor HKM en 14voor HKV ???

yes... dan eindelijk 100 keer meer kans dat er geen vertragingen meer zullen zijn met de ICa door defecten !!! :twisted:
ziemon

Bericht door ziemon »

het belangrijke waaraan locs in het moderne goederenvervoer moeten voldoen, zoveel mogelijk verschillende systems, spanningen en landsgrenzen kunnen overbruggen. in personenverkeer is de ster van de lok dalende en geldt deze eis niet of nauwelijks, international personenverkeer zal ten prooi vallen aan de hogesnelheidstreinstellen.

met het oog op deze toekomst, is het dan niet logischer en makkelijker om de 13 de binnenlandse personen en goederendiensten te laten uitvoeren, en de 14 zal dan het internationale verkeer te laten doen? Als de 14 van Siemens tot het standaard platform behoort, kan men meeprofiteren van het feit dat de machine ook voor andere klanten (vooral Mitsui nu) gehomologeerd zal gaan worden in vele landen. De 13 naar voren schuiven als speler in het inetrnationale goederenvervoer lijkt me daarom een kansloos project, het is erg duur en omdat het een opzich zelf staande uitvoering is, welke niet meer in productie is, biedt het geen toekomstperspectieven zou men willen uitbreiden.

en de neus, tja, deze zal aan de crashnormen moeten voldoen, ik weet niet of dat geldt voor de 13 neus
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

tt44ta46 schreef:Schiet me niet af (heb het ook van intern):

De nieuwe 14 (Taurus met Portugese crashneus) wordt door de overheid gesubsidieerd en moet dus ... reizigersdiensten gaan rijden.

Tot zover dan uniformiteit met de I11 stuurstand die de 13 neus heeft (maar ja, de M6 stuurstand is ook langs geen kanten met 21/27 vergelijkbaar...).

En ons 13-ekes ... integraal naar Cargo! (misschien, maar nu ben ik wel aan het gissen en da doe ik niet graag, misschien krijgen die dan meer spanningen ingebouwd?)

greetz
en op hier op in te pikken ik heb het ook van horen zeggen dat ze de reeks 13 naar de goederen willen doen en da reeks 14 naar de reizigers.

zelf vind ik dat een slecht idee alhoewel als er een 13 kapot is dan ze er voor inde plaats ne 14 krijgen een daarmee in pool rijden met I11 stuurijtuig.

kzou zeggen gewoon afwachten wat er uit de bus valt en we zullen wel zien hoe het dan verloopt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als ze de 13nen in de goederen zetten en 14 in hkv hebben ze nog altijd niks om naar duitsland te gaan rijden buiten die versleten 55ers en die zwakke 77ers :roll:
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Ja ma was der ook geen uitbesteding geweest voor de aankoop van zware diesel locs in de nabije toekomst?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

khad ook al opgevangen dat de 14 een taurus zou worden
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

Voila, 'schoon' hé :?

Hopelijk met een Belgische livrei en Belgische lichten...

Maar weer die ruitbedekkende pantoruitenwissers (cfr. AR41)
Bijlagen
HLE14.jpg
HLE14.jpg (9.67 KiB) 5368 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Voldoen aan crasnormen is blijkbaar geen synoniem voor schoonheid :(
Maar, als ziemaon zegt dat de 14 minstens 200km/u moet halen, dna is het volgens mij weld e boedoeling om die ooit op reizigers in te zetten, een HKM aan 200km/u slepen zit er namelijk nog niet bij...
Hoeveel zullen die locs van Mitsu waarschijnlijk halen? 120/u waarschijnlijk maar zeker? Dan gaat vrees ik de vlieger niet op om die gelijk met de BR 191 te laten keuren....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

tt44ta46 schreef:Voila, 'schoon' hé :?

Hopelijk met een Belgische livrei en Belgische lichten...

Maar weer die ruitbedekkende pantoruitenwissers (cfr. AR41)
Awel, ik vind dat nu eens een schone loc! :wink: Maar ik zou hem nog mooier vinden met de typische Taurusneus. 8)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Zolang het geen Alstom is maakt het voor mij niet veel uit,
't zijn de prestaties die tellen (en die zullen waarschijnlijk stukken hoger liggen dan de 13'en :) )
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

zolang het geen taurusding en/of alSTOM wordt ben ik tevreden!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

5307 schreef:zolang het geen taurusding en/of alSTOM wordt ben ik tevreden!
nee het wordt geen diesel 8)

mij maakt het merk/moddel niet uit. Als ze er maar goed over nagedacht hebben en niet iets nemen om politieke redenen ipv van wat de nmbs en b-cargo nodig hebben :roll:
Laatst gewijzigd door Shrek op 07 jan 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

5307 schreef:zolang het geen taurusding en/of alSTOM wordt ben ik tevreden!
Jah, wat zou jij eigenlijk wel willen?! :roll:
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Eentje van AnsoldoBreda ofzo? :P
Plaats reactie