mysterieuze spoorlijn

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TSP

Bericht door TSP »

Meer info over operatie PLUTO is hier te vinden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Pluto

Hier staat echter niets over een spoorlijn.
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Ik ken dat spoorlijntje ook. Bij mijn weten had het iets te maken met de bevoorrading van onderzeeërs in de haven van Boulogne-sur-mer. De spoorlijn gaat in de richting van de noordelijke strekdam van de haven.

Als je over het strand loopt bij eb kan je daar ook nog een wrak van een landingsvaartuig in het zand zien zitten.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

't Mysterie is opgelost! Een beetje gegoegeld en terechtgekomen bij een mijnheer die oude postkaarten van Boulogne verzamelt. Op mijn vraag antwoordt hij:
Les rails servaient à transporter des marchandises pour les travaux et proviennent d'une seconde digue qui était en construction vers 1945 ( le but était de raccorder cette digue au 2ème caisson pour protéger complètement le port de boulogne de la tempête ) et qui a été arrêtée car elle ne servaient finalement à rien.
Dus: spoorweg diende om materiaal aan te brengen vanaf een tweede dijk die in aanbouw was rond 1945. Dijk wou men verbinden met de haven om die volledig te beschermen tegen storm. De werken zijn stopgezet.

We hebben dus weer tijd om pieren te gaan stekken! :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Bedankt Patrick!
we zijn weer een stukje wijzer geworden. :P
Plaats reactie