Pagina 2 van 2

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Geplaatst: 10 okt 2013, 14:33
door speakervoice
Glodenox schreef:Zo verwarrend zou de situatie dan toch niet mogen zijn? Ok, we zijn het in België niet echt gewoon, maar de aankondigingen waren volgens mij dan wel duidelijk genoeg.
Ja en nee :)
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan terwijl in Mechelen er maar één aankondigingsbord op het perron is.

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Geplaatst: 10 okt 2013, 16:26
door wva
speakervoice schreef:
Glodenox schreef:Zo verwarrend zou de situatie dan toch niet mogen zijn? Ok, we zijn het in België niet echt gewoon, maar de aankondigingen waren volgens mij dan wel duidelijk genoeg.
Ja en nee :)
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan terwijl in Mechelen er maar één aankondigingsbord op het perron is.
Voor mij was het ook allemaal duidelijk.... ik ken dan ook goed het verschil tussen een L, IR en IC trein... maar voor een "zondagsrijder" die maar af en toe een trein neemt en plots drie treinen ziet staan die allemaal naar Brussel rijden, kan ik me voorstellen dat het allemaal verwarrend is. :-)

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Geplaatst: 10 okt 2013, 16:28
door dentheo
speakervoice schreef:[
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan .

Perron is niet altijd genoeg., je wil via de roltrap naar beneden in Antwerpen (21-24)... naast de roltrap EEN scherm per perron.
Beneden aan de roltrap nog niets ....dan ga je de donkere kelder in naar achteren en ja daar staat iets anders op het bord...hoera gevonden.
ZO prachtig is dat ook niet opgelost.