Triple Playmobils ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door stefanic »

FLV-FGSP schreef:Om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen: het project voor de verlenging van de MW41 is vertikaal geclasseerd. Men zoekt nu andere oplossingen.
Sorry, maar dat geloof ik pas als ik dat op een officieel document te zien krijg!
spoorwegrealist
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door FLV-FGSP »

Je hebt gelijk, ik had dat beter anders geformuleerd. Het voorstel om MW41 te verlengen stuit gewoon op afnemend enthousiasme.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

stefanic schreef:
FLV-FGSP schreef:Om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen: het project voor de verlenging van de MW41 is vertikaal geclasseerd. Men zoekt nu andere oplossingen.
Sorry, maar dat geloof ik pas als ik dat op een officieel document te zien krijg!
Zijn er al (andere) mogelijkheden in het vooruitzicht, of blijft dit nog achter gesloten deuren?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door ronny »

LML schreef: Zijn er al (andere) mogelijkheden in het vooruitzicht, of blijft dit nog achter gesloten deuren?
Op de regionale zender RTV Kempen werd vandaag vermeld dat Infrabel plannen heeft om het baanvak Herentals - Mol onder draad te brengen tegen 2012. Binnen enkele weken zou de beslissing vallen.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Yep, heb ik ook gezien op TV. Alleen wil ik het eerst zien en dan geloven. De elektrificatie van Herentals-Neerpelt zou volgens de 1ste en oorspronkelijke versie al in 1985 klaar zijn... We zijn intussen een kleine 25 jaar verder, en 'den draad' hangt er nog altijd niet...

Maar... Herentals-Mol zou ook al mooi zijn.
Laatst gewijzigd door LML op 27 mar 2009, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door ronny »

Vanaf juni wordt het dieselstel van de L-trein Mol-Antwerpen beperkt tot Mol - Herentals. Het gedeelte Herentals - Antwerpen wordt een elektrisch stel.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Deze verandering heeft z'n voor- en nadelen:
+ De vrijgekomen dieselstellen kunnen (eindelijk) de IR Antwerpen-Mol-Neerpelt/Hasselt versterken. Zeker geen overbodige luxe...
- Ik ken een aantal mensen die dagelijks van Mortsel naar Geel (en terug) sporen. Die zullen er niet mee kunnen lachen dat ze vanaf juni in Herentals moeten overstappen...

Nog een vraag. Het hoort misschien niet direct thuis in dit topic, maar er zijn tests bezig (of zelfs al geweest) om de maximale samenstelling van een MW41-trein uit te breiden van 5 naar 6 stellen. Weet iemand wat de stavaza is?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
melle

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door melle »

Daar zouden ze toch niets mee zijn op l15 want ze kunnen er nu in de spits al niet helemaal op. En ik zie het nog zo gebeuren dat de L-trein in 1 stuk zal gaan doorrijden en niet in Herentals zal wachten.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

melle schreef:Daar zouden ze toch niets mee zijn op l15 want ze kunnen er nu in de spits al niet helemaal op. En ik zie het nog zo gebeuren dat de L-trein in 1 stuk zal gaan doorrijden en niet in Herentals zal wachten.
Alleen in Olen kunnen er slechts 4 gekoppelde stellen halt houden aan het perron. Voor de resterende IR-stations zijn treinen langer dan 4 stellen geen probleem. Vanaf Mol wordt er gesplitst, dus is dat niet van toepassing tussen Mol-Neerpelt en Mol-Haselt.

De L-trein Mol-Antwerpen blijft qua dienstregeling behouden zoals het nu is. Alleen wordt de dienst gesplitst. Er komt nu een overstap van diesel- naar elektrische trein (of omgekeerd) in Herentals. Zie vorige berichten en ik ben niet van plan ze nog 10 keer te herhalen...

En... bekijk niet alleen de nadelen, maar ook de voordelen eens, a.u.b...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

Het hoofdstuk 'triple playmobils' is vogens mij verticaal - en toch definitief? - geklasseerd.

Toch heb ik een vraag over de MW41. Ik zet ze hier om weer geen (zoveelste) topic te openen over de MW41: Weet er iemand wat er gaat gebeuren met de 4 'in park' staande MW41'ers: 4117 & 4131 (Hasselt); 4143 (Merelbeke); 4109 (Charleroi)? Staan ze weg te roesten of wordt er - al dan niet - nog iets nuttigs mee gedaan?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door poyaud »

4109: is bijna klaar (of al klaar) heeft jaren te Mechelen gestaan in herstelling.
4117: is vorig jaar (na jaren te staan roesten in Hasselt) naar Mechelen gekomen. Momenteel als pluk. Zware brandschade.
4131: in herstelling te Mechelen. niet klaar in 2010.
4143: Geen nieuws over :)

Bij nieuwe zwaardere ongevallen of averijen zullen de mw's 41 naar Salzinnes gaan voor herstelling.(Groot onderhoud RI gebeurd daar nu ook al)
Afbeelding
Duikbril AM86

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Duikbril AM86 »

Op de lijn 86 Ronse - Gent is der in Gavere-Asper al eens een wasmachine zonder brandstof gevallen, het aflezen van de inhoud van de dieseltank is blijkbaar niet gemakkelijk waardoor ze af en toe zonder brandstof vallen.

Daarstraks nog een artikel gelezen in "Op de baan" (februari 2010) over de elektrificatie van de lijn 15 Herentals - MOL.
In het artikel worden de Wasmachines van de reeks 41 geprezen voor hun werken van barmhartigheid, in brand vliegen enzo. :D

Ze krijgen deze zomer ook extra verlof want op de lijn 82 Aalst - Burst moeten ze 2 maand niet rijden. :(
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 25 apr 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Shrek »

Duikbril AM86 schreef:Ze kregen deze zomer ook extra verlof want op de lijn 82 Aalst - Burst moeten ze 2 maand niet rijden. :(
"ze" :P
Het gaat daar maar over 1 stelletje hoor :wink: en gezien er meestal een extra trein uit neerpelt naar de kust rijdt hebben ze dus juist meer te doen :wink:
Dietrich

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door Dietrich »

Soms rijden er ook 2 MW op de lijn 82. Niet dat het een groot verschil maakt. :)
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Triple Playmobils ?

Bericht door LML »

poyaud schreef:4109: is bijna klaar (of al klaar) heeft jaren te Mechelen gestaan in herstelling.
4117: is vorig jaar (na jaren te staan roesten in Hasselt) naar Mechelen gekomen. Momenteel als pluk. Zware brandschade.
4131: in herstelling te Mechelen. niet klaar in 2010.
4143: Geen nieuws over :)

Bij nieuwe zwaardere ongevallen of averijen zullen de mw's 41 naar Salzinnes gaan voor herstelling.(Groot onderhoud RI gebeurd daar nu ook al)
Merci...
Bedankt voor de info...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie