In 1ste klas gaan zitten bij overvolle trein. Magda ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

juist niet, de lederen comfortabele zetels zijn daar 2e klasse en de afgeleefde gele (of moet ik zeggen bruine :P) zetels zijn 1e klasse.

Die lederen zetels (nuja, ik betwijfel of het echt leder is) bevinden zich enkel in het middenste rijtuig van het drie rijtuig tellende motorstel.

Dit middenste rijtuig is er in de jaren 90 bij tussen geplakt, vroeger waren die stellen trouwens ook bordeaux.

Trouwens, over verschil in klassen gesproken, voor een leek is het moeilijk uti te maken wat het verschil is in een I11 bv, daar is enkel de zetelrangschikking anders, heeft elke zetel 2 leuningen en heb je een knopje om je zetel naar voor te doen, maar als je gewoon door zo'n rijtuig loopt, valt dat niet op.

Bij de nieuwste dieselmotorwagen, de reeks 41, is het verschil zelfs helemaal niet merkbaar. De stof van de bekleding is lichtjes anders, maar dat zie je pas als je er heel goed naar kijkt.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

De zetels in een I11-eerste klas zijn ook wel iets aangenamer, hoor. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar toch. (Ik had toen een eersteklasticket, hoor)

Maar er is amper nog verschil bij de meeste treinen...
Je mag inderdaad niet in 1e zitten, tenzij het natuurlijk is gedeklasseerd, maar dan rijd je natuurlijk ook niet meer in 1e, maar in 2e klasse (ondanks de 1eklaszetels). Voor de rest is het inderdaad aan te raden een klasverhoging te kopen. Spijtig genoeg kan dat inderdaad niet voor Gopassreizigers...
Wover

Bericht door Wover »

welja, ze zitten natuurlijk een pak beter, maar je ziet het verschil niet direct e ;)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

groentje schreef:De zetels in een I11-eerste klas zijn ook wel iets aangenamer, hoor. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar toch. (Ik had toen een eersteklasticket, hoor)

Maar er is amper nog verschil bij de meeste treinen...
Je mag inderdaad niet in 1e zitten, tenzij het natuurlijk is gedeklasseerd, maar dan rijd je natuurlijk ook niet meer in 1e, maar in 2e klasse (ondanks de 1eklaszetels). Voor de rest is het inderdaad aan te raden een klasverhoging te kopen. Spijtig genoeg kan dat inderdaad niet voor Gopassreizigers...
Ze zitten wel harder, hoor :!:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik vond ze comfortabeler. En ze zijn ook iets anders van vorm, ronder, en zo.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Het grootste voordeel voor mij is dat je meer beenruimte hebt, en een groter tafeltje, zodat mijn laptop er stabiel op staat :).
Voor de rest blijf ik liever in 2de. Het is gewoon veel te duur die 1ste! Alé voor een arm studentje als ik toch... :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:Het grootste voordeel voor mij is dat je meer beenruimte hebt, en een groter tafeltje, zodat mijn laptop er stabiel op staat :).
Voor de rest blijf ik liever in 2de. Het is gewoon veel te duur die 1ste! Alé voor een arm studentje als ik toch... :p
op wat basis bepaal jij dat je arm bent :-) met een laptop in de hand ben je al veel rijker dan de gemiddelde clochard in brussel hoor :lol: :twisted:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

En het hangt er ook vanaf wat je de moeite waard vindt. Ik geef graag wat meer uit aan eerste, maar heb dan ook geen auto. Mijn leerlingen vinden 20 EURO voor een roman een hoop geld, maar geven een veelvoud hiervan uit aan uitgaan. Je moet keuzes maken.
Met vriendelijke groet

overweg13
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Als ik een trein neem waarvan ik weet dat er nogal veel volk opzit, dan betaal ik met plezier 54% meer om een beetje rustiger te zitten.

AM80
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Welja, en dat zitten we opnieuw bij het begin van dit onderwerp: precies op dat ogenblik is het risico het grootst dat de eerste klasse overspoeld wordt naar reizigers op zoek naar een zitplaats, en dan ben je eraan voor de moeite.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie