Wat gaan ze nu eigenlijk doen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
SIMPY.be

Wat gaan ze nu eigenlijk doen?

Bericht door SIMPY.be »

Er wordt aan de top van de NMBS met voorstellen gegooid, en ik word er echt dol van!
Nu staat er op de website bij het ondernemingsplan:
De NMBS investeert 947 miljoen euro. Zo werd recent een bestelling geplaatst van 90 bijkomende dubbeldeksrijtuigen. In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen. Hiermee zal het bedrijf een antwoord geven op de stijgende capaciteitsbehoeften. Daarnaast wordt een deel van het oudste reizigers­materieel vernieuwd om het comfort van de reizigers te verhogen en worden belangrijke investeringen gedaan om de onderhoudswerkplaatsen te moderniseren.
In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen: wat moet dit voorstellen?
In een ander topic wordt er terug over moderniseringen gespronken, dat van de M5 is nog in het nieuws geweest, dus waarschijnlijk. Maar wat gaat er nu eigenlijk gebeuren? Wanneer komen de stuurstand M6'en, reeks 14 of 56?!???
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Wover

Bericht door Wover »

die drieledige kunnen ofwel de GEN stellen ofwel nog meer AM96 zijn, in ieder geval, alles wat jij daar beschrijft staat ook al heel lang op de nmbs site hoor.
Braintrain

Nieuwe stellen

Bericht door Braintrain »

Die 3-delige stellen zullen wel voor het GEN bedoeld zijn , de reeks 14
zal wellicht een navolgbestelling van de reeks 13 worden en de reeks
56 misschien de Voith Maxima met motoren van ABC.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

jep dat zijn GEN-stellen :P (3-ledige dubbeldekkers dacht ik). Er komen ook nog de HST-stellen voor brussel-amsterdam. Aan de M6- stuurstanden zijn ze nu aant werken zeker? en van de rest zijn nog geen orders geplaatst voor zover ik weet. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de stuurstanden M6 zijn in de twee nabestelde schijven M6 voorzien (om hoeveel stuks weet ik niet precies), de 80 drieledige stellen zijn idd bedoeld voor het GEN, ze moeten veruit dezelfde rijeigenschappen van een metro op vlak van remmen en optrekken. of het dubbeldekkers gaan worden is niet zeker, ik heb ook al ettelijke keren gehoord dat het enkeldek zou worden afwachten dus naar wat de offertes effectief gaan zijn
Plaats reactie