Diesels en HLE te samen?
Diesels en HLE te samen?
Situatie: HLE rijd als eerste en een diesel erachter.
Als de HLE tractie geeft, geeft dan de diesel ook mee tractie of is dit niet mogenlijk? ik weet bij HLE kunnen er 2 verschillende types gekoppeld zijn en beide mee tractie geven maar kan men ook een HLE en diesel te samen laten werken?
zit al enige tijd met deze vraag
Als de HLE tractie geeft, geeft dan de diesel ook mee tractie of is dit niet mogenlijk? ik weet bij HLE kunnen er 2 verschillende types gekoppeld zijn en beide mee tractie geven maar kan men ook een HLE en diesel te samen laten werken?
zit al enige tijd met deze vraag
Re: Diesels en HLE te samen?
Of naar Nederland, waar ACTS met oude NS 1600 HLE's rijdt met daarachter een B 62'er.
http://nl.youtube.com/watch?v=zvG0Pq_V3Ks
http://nl.youtube.com/watch?v=zvG0Pq_V3Ks
Re: Diesels en HLE te samen?
Toevallig enkele filmpjes gevonden uit Noorwegen...
elektrische lok vooraan en diesel achteraan
http://nl.youtube.com/watch?v=1HkACgl0N9A
loks gekoppeld:
http://nl.youtube.com/watch?v=1znQ4y7ulWs
(zijn beide loks van Hectorrail?)
elektrische lok vooraan en diesel achteraan
http://nl.youtube.com/watch?v=1HkACgl0N9A
loks gekoppeld:
http://nl.youtube.com/watch?v=1znQ4y7ulWs
(zijn beide loks van Hectorrail?)
Re: Diesels en HLE te samen?
Het is een oude 1200!Wover schreef:Of naar Nederland, waar ACTS met oude NS 1600 HLE's rijdt met daarachter een B 62'er.
http://nl.youtube.com/watch?v=zvG0Pq_V3Ks
Re: Diesels en HLE te samen?
inderdaad, in het filmpje is een oude 1200 te zien
het is echter de laatste tijd zo dat acts een aantal (oud ns) 1600 locs in gebruik heeft
achter deze ns 1600 hangt dan soms ook een dieselloc
het is echter de laatste tijd zo dat acts een aantal (oud ns) 1600 locs in gebruik heeft
achter deze ns 1600 hangt dan soms ook een dieselloc
Re: Diesels en HLE te samen?
dat heeft bestaan in dubbel tractie (dus twee bestuurders) maar niet in treinschakeling (1 bestuurder voor twee locs)
Re: Diesels en HLE te samen?
Bij onze noorderburen is dit meer van toepassing dan bij ons, omdat ze daar op de bovenleiding slechts 1500V (tot 1800V) staan hebben.
Hierdoor kan je geen 2 4000 KW zware elocs op vol vermogen kan laten aanzetten.
doordat de bovenleiding bij ons op een goeie 3000V staat is dit hier wel mogelijk, afhankelijk van het type bovenleiding en het vermogen van de onderstations.
Hierdoor kan je geen 2 4000 KW zware elocs op vol vermogen kan laten aanzetten.
doordat de bovenleiding bij ons op een goeie 3000V staat is dit hier wel mogelijk, afhankelijk van het type bovenleiding en het vermogen van de onderstations.
Re: Diesels en HLE te samen?
Hier nog eentje(ook uit Noorwegen):
HLE, HLD, rijtuig, goederenwagens, HLD en nog goederenwagens
http://nl.youtube.com/watch?v=lV6qBq5jruc
HLE, HLD, rijtuig, goederenwagens, HLD en nog goederenwagens
http://nl.youtube.com/watch?v=lV6qBq5jruc
Re: Diesels en HLE te samen?
Dat filmpje heeft hier al eens gestaan, en je hoort duidelijk dat de 62 constant op volle toeren draait. De technische uitleg zoals het vermoedelijk in elkaar zit stond al eens in een topic hier ergens.Wover schreef:Of naar Nederland, waar ACTS met oude NS 1600 HLE's rijdt met daarachter een B 62'er.
http://nl.youtube.com/watch?v=zvG0Pq_V3Ks
Re: Diesels en HLE te samen?
Tijdens de eerste jaren van het elektrisch bedrijf op de EastCoast Main Line (London-Edinburgh) waren er stuurstandrijtuigen te kort.
De treinen reden dus met een elektrische locomotief en als stuurstandrijtuig een aandrijfrijtuig van een HighSpeedTrain (klasse 43) met dieselmotor, die vrolijk aan de tractie deelnam!
De treinen reden dus met een elektrische locomotief en als stuurstandrijtuig een aandrijfrijtuig van een HighSpeedTrain (klasse 43) met dieselmotor, die vrolijk aan de tractie deelnam!
Re: Diesels en HLE te samen?
De 1200''en van ACTS hebben echter een aparte bedien unit boven op de bestaande stuurstand van de 1200 zelf,ryckaert schreef:Het is een oude 1200!Wover schreef:Of naar Nederland, waar ACTS met oude NS 1600 HLE's rijdt met daarachter een B 62'er.
http://nl.youtube.com/watch?v=zvG0Pq_V3Ks
Hierdoor kan de 6200 ( acts76700) en de 1200 los van elkaar bediend worden
Re: Diesels en HLE te samen?
De Nederlandse bovenleiding kan +/- 4000 amp hebben,pietje schreef:Bij onze noorderburen is dit meer van toepassing dan bij ons, omdat ze daar op de bovenleiding slechts 1500V (tot 1800V) staan hebben.
Hierdoor kan je geen 2 4000 KW zware elocs op vol vermogen kan laten aanzetten.
doordat de bovenleiding bij ons op een goeie 3000V staat is dit hier wel mogelijk, afhankelijk van het type bovenleiding en het vermogen van de onderstations.
2x 1600(1800) kan prima, alleen niet hoog opschakelen... ( en is daardoor ook niet toegestaan)
De 1700 begrenst zijn aanzet stroom echter als hij multiple rijdt.
Ook als een 1700 gekoppeld rijdt met een Mddm motorwagen ziet deze het als een elok 1700 en zal zijn aanzet stroom begrenzen.
daardoor kunnen er dus stammen DDar+1700 en MDDm gecombineerd rijden
Re: Diesels en HLE te samen?
Steven schreef:dat heeft bestaan in dubbel tractie (dus twee bestuurders) maar niet in treinschakeling (1 bestuurder voor twee locs)
Ook niet voor diesel ???
Die hebben maar acht stapjes in hun regeling, veel makkelijker te doen dan elocs...tenminste bij de GM (?) loks
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide