Bij de reeks 20 gebeurt de reostatische remming, dus door middel van de weerstanden, toch ook voor een deel automatisch:
-Je kan remmen met de weerstandsrem door het tractiewiel in de remstand te zetten, dan rem je uitsluitend met weerstanden.
- Je kan remmen met de automatische rem, maar vanaf dat er dan een drukvermindering plaats vind in de algemene leiding wordt een remkracht ontwikkeld. De kracht van de luchtdrukrem(automatische rem) wordt automatisch verminderd met het aandeel dat de weerstandsrem voor zijn rekening neemt.
Bij het laatste puntje is dit ook het geval als je enkel de locomotief remt met de rechtstreekse rem dat er dan ook automatisch met de weerstandsrem geremd wordt? Of is dit enkel bij de automatische remming?
remkranen reeks 20
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
'Machinistenkraan' = remkraan automatische remBert schreef:Wat is de machinistenkraan? Is dit de remkraan van bv de automatische rem of de rechtstreekse rem?
Een machinistenkraan die in de stand noodremming staat, welke kraan is dit dan?
En een 'machinistenkraan' in noodremstand...is nog steeds een machinistenkraan zeker ?