NMBS vervult Kempense eisen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Net zoals de IC-L waar het 's ochtends en 's avonds één maal m6 is bij de piek... Dat is een goed alternatief! Want in Tielen is het perron te kort.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila als ze dan die M6 gebruiken hebben ze op dezelfde lengte meer zitplaatsen he
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

kunnen ze dan niet beter M5 gebruiken? :P en die M6 laten zitten op hun IC'tjes :P
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:
JPL107 schreef:Ze zetten die klassieke stellen daar nu in voor P-treinen. Voor P-treinen naar Mol of Neerpelt zijn het natuurlijk 41's.
hehe gedeeltelijk zouden ze er wel geraken, maar het feest zou ni te lang duren eens voorbij herentals :-) :lol: :lol: :lol: met klassieke stellen :-)
gewoon vanaf herentals rap eens goe doortrekken naar 120, en dan uitbollen e, dan geraakte er misschien wel

of in Geel als em stilvalt nog rap een paard voorspannen ofzo :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:kunnen ze dan niet beter M5 gebruiken? :P en die M6 laten zitten op hun IC'tjes :P
da zijn rijtuigen echt voor P treinen, laat die maar circuleren op andere verbindingen, niet vergeten da er nog twee leveringen van M6 rijtuigen komen he, is 70 en is 90 rijtuigen (waaronder ook stuurrijtuigen)
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

er mag in Turnhout ook eens iets anders rondrijden dan afdankertjes hoor, dus laat die M6'en maar komen. Op de trein van 7.34 uit Turnhout rijden 4 gekoppelde breaks en zitten die in Herentals daar al overvol. M6'en zijn hier dus zeker welkom.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bij de wijzigingen van het IC/IR-plan in 2007 komen er hopelijk ook M6-rijtuigen naar Knokke! Het gebeurt zeer veel dat er vanaf Brugge maar één stel AM96 doorrijdt naar Knokke en drie (of twee) naar Blankenberge!

Nochtans is Knokke een drukker station dan dat van Blankenberge, en de trein naar Knokke stopt er ook nog eens in Heist en Duinbergen. Woensdag zat ik nog op de trein uit Knokke, samengesteld uit 1 ( :!: ) AM96. Gevolgd: de trein was nog geen vijf minuten aangekomen in het kopstation en alle zitplaatsen waren al bezet. Reizigers die in Duinbergen en Heist opstapten mochten gegarandeerd rechtstaan tot Brugge!
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Als het spoor wil concureren met de auto zal de NMBS veel meer treinen (ook lokaal) moeten inleggen. Op lijn 53 zou bv een stoptrein extra en een IC Mechelen-Moeskroen bv wenselijk zijn.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

SIMPY.be schreef:Net zoals de IC-L waar het 's ochtends en 's avonds één maal m6 is bij de piek... Dat is een goed alternatief! Want in Tielen is het perron te kort.
Ook in Bissegem en Wevelgem zijn de perrons te kort, dus mag je beter niet in de laatste M6-rijtuigen gaan zitten.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Trainspotterke schreef:Bij de wijzigingen van het IC/IR-plan in 2007 komen er hopelijk ook M6-rijtuigen naar Knokke! Het gebeurt zeer veel dat er vanaf Brugge maar één stel AM96 doorrijdt naar Knokke en drie (of twee) naar Blankenberge!

Nochtans is Knokke een drukker station dan dat van Blankenberge, en de trein naar Knokke stopt er ook nog eens in Heist en Duinbergen. Woensdag zat ik nog op de trein uit Knokke, samengesteld uit 1 ( :!: ) AM96. Gevolgd: de trein was nog geen vijf minuten aangekomen in het kopstation en alle zitplaatsen waren al bezet. Reizigers die in Duinbergen en Heist opstapten mochten gegarandeerd rechtstaan tot Brugge!
Met IC/IR 2007 zal het inderdaad gedaan zijn met koppelen/ontkoppelen in Brugge..Hoor wel verschillende geruchten over hoe het dan zou zijn..
Een IC Knokke-Genk en evt een IC Antwerpen-Blankenberge zou nie slecht zijn..
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Speedy schreef:
Trainspotterke schreef:Bij de wijzigingen van het IC/IR-plan in 2007 komen er hopelijk ook M6-rijtuigen naar Knokke! Het gebeurt zeer veel dat er vanaf Brugge maar één stel AM96 doorrijdt naar Knokke en drie (of twee) naar Blankenberge!

Nochtans is Knokke een drukker station dan dat van Blankenberge, en de trein naar Knokke stopt er ook nog eens in Heist en Duinbergen. Woensdag zat ik nog op de trein uit Knokke, samengesteld uit 1 ( :!: ) AM96. Gevolgd: de trein was nog geen vijf minuten aangekomen in het kopstation en alle zitplaatsen waren al bezet. Reizigers die in Duinbergen en Heist opstapten mochten gegarandeerd rechtstaan tot Brugge!
Met IC/IR 2007 zal het inderdaad gedaan zijn met koppelen/ontkoppelen in Brugge..Hoor wel verschillende geruchten over hoe het dan zou zijn..
Een IC Knokke-Genk en evt een IC Antwerpen-Blankenberge zou nie slecht zijn..
Die IC richting Blankenberge is volgens mij een niet zo goed idee. Wanneer kan die dan rijden tussen Brugge en Gent-St-Pieters? Je zit al met de IC A, de IC G, de IC E en de L Brugge-Gent-St-Pieters + goederentreinen en toeristentreinen. Die verbinding is volgens mij 'overbodig'.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Waarschijnlijk ook maar een gerucht, maar ik heb ook eens gehoord dat ze dachten om de IC Luxemburg-Brussel te verlengen tot Knokke!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Terminus schreef:Waarschijnlijk ook maar een gerucht, maar ik heb ook eens gehoord dat ze dachten om de IC Luxemburg-Brussel te verlengen tot Knokke!
Dat zou al een iets beter idee maar ik denk nog altijd dat het overbodig is. Je kunt al overstappen in Brussel-Noord. Als de mensen daar al te lui voor zijn dan weet ik het niet meer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das geen idee, da heeft ooit zo gereden, is eigenlijk het invoeren van hoe het ooit geweest is, trouwens tijdens de zomer zijn er zo al enkel van die treinen die doorrijden tot aan de kust
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:das geen idee, da heeft ooit zo gereden, is eigenlijk het invoeren van hoe het ooit geweest is, trouwens tijdens de zomer zijn er zo al enkel van die treinen die doorrijden tot aan de kust
Heeft dat in de winter en tijdens de daluren wel nut? Een derde verbinding tussen Brussel en Brugge?
Plaats reactie