Uitstoot diesellocomotief
Uitstoot diesellocomotief
Beste forummers, heb een speciaal vraagje. Ik ben actief in de ventilatiesector (industriegebouwen) en kreeg vandaag een speciale aanvraag. Een klant gaat een logistiek gebouw bouwen (200 m lang) en voorziet dat een goederentrein kan binnenrijden. Het is de bedoeling de uitlaatgassen van de locomotief af te voeren via ventilatoren. Er zal een rookscherm worden opgehangen op ongeveer 7 m van de gevel zodat niet het ganse gebouw onder de rook komt te zitten, maar dat de rook wordt beheerst. Vervolgens dient er in deze zone (200 m x 7 m) extractie te gebeuren.
Mijn vraag: hoeveel uitlaatgassen/ welke rookpluim produceert zo'n locomotief ?? Ik denk bovendien dat de uitlaatgassen zwaarder wegen dan gewone lucht, waardoor ik vrees dat de gassen tegen de grond blijven hangen ?
DRINGEND ANTWOORD GEVRAAGD AUB !!!
Mijn vraag: hoeveel uitlaatgassen/ welke rookpluim produceert zo'n locomotief ?? Ik denk bovendien dat de uitlaatgassen zwaarder wegen dan gewone lucht, waardoor ik vrees dat de gassen tegen de grond blijven hangen ?
DRINGEND ANTWOORD GEVRAAGD AUB !!!
Re: Uitstoot diesellocomotief
Tracht uit te vinden w<aar die lok staat... is maar 20 m lang, reduceert uw luchthoeveelheid tot een tiende.bartbluewhite schreef:Beste forummers, heb een speciaal vraagje. Ik ben actief in de ventilatiesector (industriegebouwen) en kreeg vandaag een speciale aanvraag. Een klant gaat een logistiek gebouw bouwen (200 m lang) en voorziet dat een goederentrein kan binnenrijden. Het is de bedoeling de uitlaatgassen van de locomotief af te voeren via ventilatoren. Er zal een rookscherm worden opgehangen op ongeveer 7 m van de gevel zodat niet het ganse gebouw onder de rook komt te zitten, maar dat de rook wordt beheerst. Vervolgens dient er in deze zone (200 m x 7 m) extractie te gebeuren.
DRINGEND ANTWOORD GEVRAAGD AUB !!!
Idee 20m *7m= 140 m2 capteersnelheid lucht 0,5m/s geeft 70 m3 seconde is 220.000 m3/h stevige ventilator....... Heel uw magazijn voorraad bevroren in de winter.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Uitstoot diesellocomotief
waarom hang je gewoon geen bovenleiding
is dat niet goedkoper dan zo een hele afzuigsysteem
het is maar een draadje
is dat niet goedkoper dan zo een hele afzuigsysteem
het is maar een draadje
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Uitstoot diesellocomotief
en je kunt ook nog electriciteit van de NMBS aftappen
(heeft dat ooit al iemand gedaan, electriciteit van de bovenleiding halen voor eigen gebruik )
(heeft dat ooit al iemand gedaan, electriciteit van de bovenleiding halen voor eigen gebruik )
Re: Uitstoot diesellocomotief
wat ga jij doen met 3000V gelijkspanning er is geen enkele toepassing thuis die er mee kan werkentreinbruno schreef:en je kunt ook nog electriciteit van de NMBS aftappen
(heeft dat ooit al iemand gedaan, electriciteit van de bovenleiding halen voor eigen gebruik )
Re: Uitstoot diesellocomotief
Moet de NMBS wel met electrische locs willen leveren. In Zwitserland zie ik vaak hoe inderdaad bovenleiding tot in gebouwen ldoorgetrokken is, maar in de praktijk worden wagens toch gewoon met diesellocs geleverd, en staat er op de draad geen spanning.dantjebram72 schreef:waarom hang je gewoon geen bovenleiding
is dat niet goedkoper dan zo een hele afzuigsysteem
het is maar een draadje
Re: Uitstoot diesellocomotief
Een dieselloc heeft een dieselmotor, dus wat er uit de schoorsteen komt is hetzelfde als bij een vrachtauto. Alleen wat meer dus, en daar diesellocomotieven vaak wat ouder zijn ook smeriger als wat een moderne vrachtauto uitstoot.bartbluewhite schreef:Beste forummers, heb een speciaal vraagje. Ik ben actief in de ventilatiesector (industriegebouwen) en kreeg vandaag een speciale aanvraag. Een klant gaat een logistiek gebouw bouwen (200 m lang) en voorziet dat een goederentrein kan binnenrijden. Het is de bedoeling de uitlaatgassen van de locomotief af te voeren via ventilatoren. Er zal een rookscherm worden opgehangen op ongeveer 7 m van de gevel zodat niet het ganse gebouw onder de rook komt te zitten, maar dat de rook wordt beheerst. Vervolgens dient er in deze zone (200 m x 7 m) extractie te gebeuren.
Mijn vraag: hoeveel uitlaatgassen/ welke rookpluim produceert zo'n locomotief ?? Ik denk bovendien dat de uitlaatgassen zwaarder wegen dan gewone lucht, waardoor ik vrees dat de gassen tegen de grond blijven hangen ?
DRINGEND ANTWOORD GEVRAAGD AUB !!!
Re: Uitstoot diesellocomotief
Die vraag was anderhalf jaar oud...dus installatie moet ongeveer klaar zijn...K V B schreef:Een dieselloc heeft een dieselmotor, dus wat er uit de schoorsteen komt is hetzelfde als bij een vrachtauto. Alleen wat meer dus, en daar diesellocomotieven vaak wat ouder zijn ook smeriger als wat een moderne vrachtauto uitstoot.bartbluewhite schreef:Beste forummers, heb een speciaal vraagje. Ik ben actief in de ventilatiesector (industriegebouwen) en kreeg vandaag een speciale aanvraag. Een klant gaat een logistiek gebouw bouwen (200 m lang) en voorziet dat een goederentrein kan binnenrijden. Het is de bedoeling de uitlaatgassen van de locomotief af te voeren via ventilatoren. Er zal een rookscherm worden opgehangen op ongeveer 7 m van de gevel zodat niet het ganse gebouw onder de rook komt te zitten, maar dat de rook wordt beheerst. Vervolgens dient er in deze zone (200 m x 7 m) extractie te gebeuren.
Mijn vraag: hoeveel uitlaatgassen/ welke rookpluim produceert zo'n locomotief ?? Ik denk bovendien dat de uitlaatgassen zwaarder wegen dan gewone lucht, waardoor ik vrees dat de gassen tegen de grond blijven hangen ?
DRINGEND ANTWOORD GEVRAAGD AUB !!!
Welk debiet heeft hij gekozen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide