exit 80'ers van Salzinnes
exit 80'ers van Salzinnes
Hoi,
Droevig nieuws: wellicht morgen vertrekken vanuit Schaarbeek een drietal 82'ers naar Salzinnes om daar de 80'ers te vervangen Op de 8035 na, die in Schaarbeek als groot gereedschap wordt gebruikt, zijn er dan dus geen 80'ers meer in actieve dienst...
Omdat er drie 82'ers vertrekken uit Schaarbeek en er ook al twee 82'ers buiten dienst zijn gegaan deze week (nummers ontgaan me eventjes), werden vorig weekend een aantal 73'ers naar Schaarbeek overgebracht.
Groetjes,
Steamer
Droevig nieuws: wellicht morgen vertrekken vanuit Schaarbeek een drietal 82'ers naar Salzinnes om daar de 80'ers te vervangen Op de 8035 na, die in Schaarbeek als groot gereedschap wordt gebruikt, zijn er dan dus geen 80'ers meer in actieve dienst...
Omdat er drie 82'ers vertrekken uit Schaarbeek en er ook al twee 82'ers buiten dienst zijn gegaan deze week (nummers ontgaan me eventjes), werden vorig weekend een aantal 73'ers naar Schaarbeek overgebracht.
Groetjes,
Steamer
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: exit 80'ers van Salzinnes
Er vertrekken er 4 en geen 3 naar FAZsteamer schreef:Hoi,
Droevig nieuws: wellicht morgen vertrekken vanuit Schaarbeek een drietal 82'ers naar Salzinnes om daar de 80'ers te vervangen Op de 8035 na, die in Schaarbeek als groot gereedschap wordt gebruikt, zijn er dan dus geen 80'ers meer in actieve dienst...
Omdat er drie 82'ers vertrekken uit Schaarbeek en er ook al twee 82'ers buiten dienst zijn gegaan deze week (nummers ontgaan me eventjes), werden vorig weekend een aantal 73'ers naar Schaarbeek overgebracht.
Groetjes,
Steamer
8201 +8241 zijn (definitief?) BD
Naar Nk vertrekken later nog 3 T82
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Daar komen we niet echt verder mee.trainfreak schreef:De eerste 80 werd ingeschreven op 26 september 1960 en vanaf 1986 gingen ze stilaan buiten dienst.
De eerste 92 werd ingeschreven op 22juni 1960 en vanaf 1973 afgestaan aan de dienst baan.
'k Heb hier bevoorbeeld nog een foto staan van de 9209 (nu eigendom van het TSP) uit 2002 waar de 9206 aan de slag is met het verslepen van een 16 op de terreinen van Salzinnes. Vandaar dus mijn vraag...
Hallo,
En tussen die 92'ers en de 80'ers zat er nog de 9131 en nog een andere 91 dacht ik.
Het is daar blijkbaar de ene reeks na de andere die de revue passeert.
Groeten.
En tussen die 92'ers en de 80'ers zat er nog de 9131 en nog een andere 91 dacht ik.
Het is daar blijkbaar de ene reeks na de andere die de revue passeert.
Groeten.
Laatst gewijzigd door Joris op 17 sep 2013, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi,Slos schreef:Die 80'ers rijden er toch ook nog niet zo lang. Vervingen zij niet de 92'ers?
Dat klopt. Maar in Salzinnes krijgen enkele oude rangeerdiesels stelselmatig nog wat uitstel van executie. Dat was eerst zo met de 92'ers, toen met de 80'ers en nu met de 82'ers die serieus buiten dienst beginnen te gaan... Daar zit ook wel logica in he, dat ze voor de rangeringen daar enkele oudgedienden gebruiken.
Groetjes,
Steamer
Dat viel nogal mee hoor, dat was vrij aaneensluitend. De exacte data herinner ik me niet meer, maar daar zat alleszins niet overdreven veel tijd tussen...Slos schreef:Bedankt Steamer. De 92'ers waren toch een geval apart want toch "vrij lang" (de laatsten dan toch) uit dienst voor ze in Salzinnes als zwaar materieel werden ingezet? Of heb ik het mis?
Groetjes,
Steamer