Station Tienen krijgt extra parkeerplaatsen
Korbeek Lo, Lovenjoel, misschien zijn ook Roosbeek en Kumtich groot genoeg, kortom: niet alleen Tienen zelf zit elke dag strop, ook de steenweg tussen Leuven en Tienen. Heropening van een aantal stopplaatsen zou het leed op die verbinding al heel wat kunnen verlichten. En de stations van Leuven en Tienen wat ontlasten.
En och, van mij mogen ze gerust de lijnen naar Diest en Namen heropenen, maar goed, zelfs mij lijkt dat niet echt realistisch op korte termijn.
En och, van mij mogen ze gerust de lijnen naar Diest en Namen heropenen, maar goed, zelfs mij lijkt dat niet echt realistisch op korte termijn.
Voorstellen moeten wel redelijk blijven hé,de reistijden moeten ook haalbaar blijven!!!!4 stations op nog geen 20 kilometer,dat is gewoon overdrijven. En in verband met dat verkeer op die steenweg,juist tijdens de spits gaat het minder vlot,maar dan nog.....En zo maar 4 stations gaan opnieuw aanleggen..... Voorstellen zijn altijd goed,maar wel een beetje realistisch blijven hé.....
Vertrijk is een station dat tijdens de piek een beetje volk verwerkt,maar doorheen de dag weinig tot geen...Dus waarom daartussen nog zoveel stations heropenen,en dat ten koste laten gaan aan de tijdswinst???Tienen daarentegen heeft een goeie vertegenwoordiging van reizigers,dus waarom daar niet een beetje investeren in comfort en gemak voor de reizigers....
Voor alle duidelijkheid, tussenliggende stations moeten voor mij zeker niet bediend worden met een IC, hoor, een L-trein is ook al zeer welkom. Korbeek-Lo is al járen vragende partij om terug een halte te krijgen, als voorstadsstopplaats voor Leuven, en om de daar aanwezige bedrijven bereikbaar te maken. Lovenjoel is niet gigantisch, maar er zijn gemeentes die minder potentieel hebben, en wel nog een station hebben. Verder op de lijn ken ik de situatie niet zo goed, maar eerlijk gezegd, ik begrijp wel waarom Vertrijk niet zo populair is. Het is alleen maar bruikbaar voor de pendelaars naar Brussel en Leuven, iemand die een gemeente verder naar school wil, moet de bus op (en staat dus aan te schuiven).
In plaats van alles te willen concentreren in de grote stations, en daar een grote parking aan te leggen in het centrum, lijkt het me beter om vele kleine parkings te hebben aan kleine stations. Het zorgt voor minder druk in de grote stadscentra, en je bedient veel meer reizigers, zelfs als het er maar 100 per stopplaats zijn. En nu L2 in dienst is, zou er toch ruimte moeten zijn op L36? Vergeet bovendien niet, dat op de meeste verbindingen de NMBS eigenlijk tijd over heeft. Men is halsoverkop de snelheid van de verschillende lijnen beginnen optrekken, maar omdat het niet paste in de dienstregeling, rijden de meeste treinen nog net zo snel als voorheen. Een stop kan er dan wel af, hoor.
In plaats van alles te willen concentreren in de grote stations, en daar een grote parking aan te leggen in het centrum, lijkt het me beter om vele kleine parkings te hebben aan kleine stations. Het zorgt voor minder druk in de grote stadscentra, en je bedient veel meer reizigers, zelfs als het er maar 100 per stopplaats zijn. En nu L2 in dienst is, zou er toch ruimte moeten zijn op L36? Vergeet bovendien niet, dat op de meeste verbindingen de NMBS eigenlijk tijd over heeft. Men is halsoverkop de snelheid van de verschillende lijnen beginnen optrekken, maar omdat het niet paste in de dienstregeling, rijden de meeste treinen nog net zo snel als voorheen. Een stop kan er dan wel af, hoor.
Er moet personeel en materieel om handen zijn om zomaar lukraak stoptreinen beginnen in te zetten..... Want vroeg of laat zijn die in Kessel Lo of eender welke stopplaats op de lijn toch weer aan het vragen achter een rechtstreekse verbinding met Brussel,liefst zonder overstap......
Zoals de situatie nu is,is het goed,alleen moet de parking van Tienen ook plek bieden aan ondermeer Jodoigne en andere gemeentes,daar er in dat gebied weinig spoor om handen is (geen). En dat zorgt voor een tekort aan parkeerplaatsen.....Of er nu een stoptrein gaat rijden met heropende stations of niet,zal niets doen aan de problematiek.....
Zoals de situatie nu is,is het goed,alleen moet de parking van Tienen ook plek bieden aan ondermeer Jodoigne en andere gemeentes,daar er in dat gebied weinig spoor om handen is (geen). En dat zorgt voor een tekort aan parkeerplaatsen.....Of er nu een stoptrein gaat rijden met heropende stations of niet,zal niets doen aan de problematiek.....
En daarvoor moet je een goede aansluiting verzekeren met ander OV, de bussen van de TEC, bijvoorbeeld. Niet iedereen kan of wil met de auto, gelukkig... Kesse-Lo zal wel geen halte vragen, het station van Leuven is ook goed voor hen (achterkant van het station is Kessel-Lo ). En een rechtstreekse trein, tja, met een goede overstap is dat niet nodig. Maar dan moet de capaciteit in Leuven, resp. Tienen wel groot genoeg zijn, natuurlijk.Ari schreef:Er moet personeel en materieel om handen zijn om zomaar lukraak stoptreinen beginnen in te zetten..... Want vroeg of laat zijn die in Kessel Lo of eender welke stopplaats op de lijn toch weer aan het vragen achter een rechtstreekse verbinding met Brussel,liefst zonder overstap......
Zoals de situatie nu is,is het goed,alleen moet de parking van Tienen ook plek bieden aan ondermeer Jodoigne en andere gemeentes,daar er in dat gebied weinig spoor om handen is (geen). En dat zorgt voor een tekort aan parkeerplaatsen.....Of er nu een stoptrein gaat rijden met heropende stations of niet,zal niets doen aan de problematiek.....