Capaciteitsproblemen IC-E

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
jumper

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door jumper »

da had ik idd in gedachten :)
pietje

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door pietje »

Iemand een idee hoe het op dit moment zit met de (ont)koppeling in Brugge, lukt dit intussen al?
Of is men nog druk bezig met testen (hetgeen voor de start van de nieuwe drgl had moeten gebeuren)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door treinbruno »

in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door FLV-FGSP »

treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Steve »

FLV-FGSP schreef:
treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.
En wat dan met de treinen die nog altijd ge-/ontkoppeld worden? Overdag is dat het leeuwendeel van de treinen, als ik de affiche goed bekeken heb. Zullen dat MS96's zijn dan?

En wat gebeurt er intussen met de stammen die naar Knokke doorrijden? Zullen dat dan gewone stammen 27 + 11xM6 + M6-stuurstand zijn? Dat spaart ook weer een paar 27's en M6-stuurstanden uit, als er voorlopig toch geen gebruikt van wordt gemaakt...

Heel triestig verhaal trouwens, als je ziet hoe pover dit getest en voorbereid is voor december 2007.
pietje

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door pietje »

Ik begin er stilaan van overtuigd te geraken dat het beter was om die IC op te spliten in elk half uur 1.
elk uur naar knokke, een half urr erna naar Blankenberge.
Het zou iig werken en heel wat reizigersleed uitsparen, maa ze zullen wel weer ne goeien uitleg hebben waarom het niet zo gedaan is zeker :(
Bartjedj

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Bartjedj »

Omdat je dan in conflict zit met de IC-A Oostende-Eupen, die daar een half uur na rijdt :wink:

BDJ
super1500

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door super1500 »

FLV-FGSP schreef:
treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.

in Leuven wordt er nochtans nog steeds gesplitst (12/02; IC1516/p8364)
super1500

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door super1500 »

jumper schreef:ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..

Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.

dit is nochtans een concept dat in het buitenland succesvol is gebleken, kijk maar naar Nederland (locs Type17 met dubbeldek).
Wover

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Wover »

super1500 schreef:
FLV-FGSP schreef:
treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.

in Leuven wordt er nochtans nog steeds gesplitst (12/02; IC1516/p8364)
Ik zat gisteren in een MW in Hasselt en toen kwam er inderdaad juist een stormram uit de bundel gereden. De andere ICE's die ik die dag gezien heb waren wel AM96's.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Accelerat »

super1500 schreef:
jumper schreef:ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..

Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.

dit is nochtans een concept dat in het buitenland succesvol is gebleken, kijk maar naar Nederland (locs Type17 met dubbeldek).
In Nederland worden die niet tijdens de rit afgekoppeld. :P
Misschien ook zo'n slim concept starten zoals in NL het geval is op:
Amsterdam- Groningen/Leeuwarden / Enschede
Den Haag/Rotterdam - Groningen/Leeuwarden / Enschede
Daan

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Daan »

FLV-FGSP schreef:
treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.
Nochtans komt het meermaals voor dat de IC-E gewoon met een de helft van de combinatie wordt gereden. Men krijgt het stel 27+M6 van Blankenberge er niet aan in Brugge? Hup, alle reizigers op dat deelTJE Knokke richting binnenland. En bijvoorbeeld op zondagavond voor de studenten met allen een kanjer van een rugzak: dan pas kan je écht spreken van capaciteitsproblemen :wink:
Trainspotterke

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Trainspotterke »

Het merendeel van de ritten wordt nu met M6 gereden en meestal dan met gekoppelde samenstellingen. In dit geval dienen enerzijds de reizigers voor Blankenberge over te stappen in Brugge en anderzijds reizigers voor Diepenbeek, Bilzen en Tongeren in Hasselt.

Hoe het komt weet ik niet, maar ik vind dat de ochtendtrein van 7u31 in Brugge naar Tongeren er met zijn 10 M6-rijtuigen er even vol uitziet dan toen het nog met AM96 gereden werd. :P Als je niet op tijd op het perron bent, is rechtstaan gegarandeerd. Misschien dat meer mensen nu deze trein nemen?
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door Ruben »

Trainspotterke schreef:Het merendeel van de ritten wordt nu met M6 gereden en meestal dan met gekoppelde samenstellingen. In dit geval dienen enerzijds de reizigers voor Blankenberge over te stappen in Brugge en anderzijds reizigers voor Diepenbeek, Bilzen en Tongeren in Hasselt.
M.a.w. als je van Diepenbeek naar Blankenberge wil, heb je volgens het boekje een rechtstreekse trein, en moet je in werkelijkheid... twee keer overstappen :D
Nu, zolang de problemen niet opgelost zijn, is het misschien beter zo dan altijd met 20 min. vertraging te rijden...
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Bericht door giuseppe »

Met de VIRM dubbeldeks stellen wordt hetzelfde gedaan op Alkmaar-Maastricht/Heerlen en dat geeft geen enkel probleem, misschien had men toch beter treinstellen kunnen bestellen (Zijn ook van Bombardier)
Plaats reactie