Jongeman verliest oog bij gevecht op trein Brugge-Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Het al dan niet bijhebben van een mes is weinig relevant hier, zeker omdat we niet weten over wat soort van mes we het hier hebben.
Velen hebben wel een zakmes bij (type zwitsers mes of iets dergelijks). Ik zie regelmatig mensen op de trein een mes gebruiken om een appeltje te schillen, ... Als je je dan bedreigt voelt en zeker wanneer het 3 tegen 1 is gebruik je al het mogelijke om je te verdedigen. Met een dergelijk mes zal je zeker al niet tegen overmacht gaan vechten.
Ik ben zeker niet rascistisch, maar als we de statistieken toepassen is de kans dat de allochtonen het hebben uitgelokt vrij groot. Enkel in België mag iets dergelijks echter niet gezegd worden (wie herinnert zich het rapport Van San ?).

Ik denk dat ik hier recht van spreken heb omdat ik in een typische allochtonen buurt woon in Mechelen en omdat ik een allochtoonse vrouw heb.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

JC schreef:Het al dan niet bijhebben van een mes is weinig relevant hier, zeker omdat we niet weten over wat soort van mes we het hier hebben.
Velen hebben wel een zakmes bij (type zwitsers mes of iets dergelijks). Ik zie regelmatig mensen op de trein een mes gebruiken om een appeltje te schillen, ... Als je je dan bedreigt voelt en zeker wanneer het 3 tegen 1 is gebruik je al het mogelijke om je te verdedigen. Met een dergelijk mes zal je zeker al niet tegen overmacht gaan vechten.
Ik ben zeker niet rascistisch, maar als we de statistieken toepassen is de kans dat de allochtonen het hebben uitgelokt vrij groot. Enkel in België mag iets dergelijks echter niet gezegd worden (wie herinnert zich het rapport Van San ?).

Ik denk dat ik hier recht van spreken heb omdat ik in een typische allochtonen buurt woon in Mechelen en omdat ik een allochtoonse vrouw heb.
Ik woon zelf in een buurt waarin nogal wat personen van Marokkaanse afkomst wonen. De enige persoon die hier geregeld voor "problemen" zorgt is een autochtone Belg. Enkele jaren geleden toen die hier nog niet woonde was er ook iemand die af en toe voor problemen zorgde en je raadt het nooit, dat was ook een witte, autochtone Belg. Natuurlijk zijn er allochtonen die voor problemen zorgen, enz., maar maakt het uit welke afkomst een crimineel, een relschopper, ... heeft? Als ik lastig gevallen, aangevalle, bestolen word, maakt het me echt niet uit welke kleur, welke nationaliteit, godsdienst, ... die crimineel/relschopper heeft. Waarom maakt dat wat uit? Ja, als Philippe De Winter overvallen wordt, zal hij wel graag hebben dat zijn overvaller beantwoordt aan het clichébeeld van het Marokkaanse ettertje uit een probleembuurt, maar anders ...
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

Als je je bedreigd voelt en je hebt de kans om jezelf te verdedigen dan doe je dat. Als ik in deze situatie zou belanden zou ik waarschijnlijk net zo reageren. Ik wil thuiskomen bij vrouw en kinderen, niet in comateuze toestand als kamerplant eindigen op de afdeling van een UZ.
Het is het oerinstinct, de drang om te overleven, punt uit.
Een stelletje crapuul moet niet mensen gaan uitdagen of rel zoeken, als ze dat graag doen dat ze dan op elkaars smoel timmeren hé.
maar wat erger is, is dat hier iemand die zichzelf tracht te beschermen meteen de schuldige wordt ( en als het even kan dan nog liefst een racist ook). Voor hetzelfde loopt deze situatie af zoals met Guido Demoor ( busincident antwerpen remember ) Deze vroeg aan een stelletje ***** om wat stiller te zijn, hij bekocht het met zijn leven.
Alsof het verlies van een echtgenoot, vader , vriend of collega voor de
nabestaanden nog niet genoeg was, kregen zij daarna nog te horen dat hijzelf begonnen was met het conflict en werden de daders door gladde advocaatjes bijgestaan met de beweringen dat er sprake was van uitlokking. Gevolg, proces moet over gedaan worden want deze advocaten beweren dat hun verdachte dan maar max 3 maanden cel kan krijgen ipv de twee jaar.
Dan spreek ik nog niet over de mededader van de mp 3 moord, deze heeft waarschijnlijk de zwaarst denkbare straf reeds gekregen; een wedstrijd van de rode duivels live gaan zien ( gruwelijk, waar zit amnesty Int. ) Men praat steeds meer over de onverschilligheid onder de mensen,
Hoe zou dat toch komen ???
Zeker wanneer het over incidenten met allochtonen gaat, ga je steeds aan het kortste eind trekken want onze linkse media zal meteen al lanceren dat er sprake zal zijn van racisme ( of toch zeker de incinuatie daarnaartoe ). Migranten problematiek is tot op de dag van vandaag nog steeds een onderwerp waar niet aan getild mag worden, zelfs niet in een land dat de democratie op het hoogste schavotje plaatst en meent dat iedereen een eigen mening mag hebben.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dus volgens u is elke migrant/allochtoon automatisch schuldig in een conflict? Hoe kan je dit nu vergelijken met de "MP3-moord", daar zijn camerabeelden van en het is algemeen geweten dat ze hem hebben neergestoken, hier weet je alleen dat de ander "zich bedreigd voelde".

Dus nogmaals, wijs geen schuldige aan als je niet weet wat er precies gebeurd is. Sommigen doen hier precies of ze je vermoord zouden hebben als je hun ogen niet zou hebben uitgestoken...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ik heb er al spijt van dit topic opgestart te hebben. Sorry.
Wil de forumbeheerder-met-wachtdienst 8) er een slotje op zetten a.u.b. anders loopt het de spuitgaten uit.
Gesloten