dienstregeling 2008
dienstregeling 2008
op het eind van dit jaar zijn er weer aanpassingen aan de beurtregeling der treinen. in deze topic kan men alles kwijt over wat er mee te maken heeft.
eerste punt, vandaag opgevangen
men denkt er aan de einbestemmingen van de IC A en IC O om te wisselen.
men krijgt aldus
brussel eupen
oostende maastricht
of de rijpaden dan hetzelfde blijven zal een grote vraag zijn.
al eerder opgevangen berichten zijn
IC N gaat door naar charleroi en IC I over L12?
men denkt er aan de einbestemmingen van de IC A en IC O om te wisselen.
men krijgt aldus
brussel eupen
oostende maastricht
of de rijpaden dan hetzelfde blijven zal een grote vraag zijn.
al eerder opgevangen berichten zijn
IC N gaat door naar charleroi en IC I over L12?
Quatsch!Steven schreef:eerste punt, vandaag opgevangen
men denkt er aan de einbestemmingen van de IC A en IC O om te wisselen.
men krijgt aldus
brussel eupen
oostende maastricht
of de rijpaden dan hetzelfde blijven zal een grote vraag zijn.
Steven schreef: al eerder opgevangen berichten zijn
IC N gaat door naar charleroi
Klopt!
Nope. IR Essen - Jambes wordt in 3 stukken geknipt: Essen - Brussel, dan de IC N Antwerpen - Brussel - Charleroi. Charleroi - Jambes wordt gedaan door een verlenging van de IR k uit Doornik.Steven schreef: en IC I over L12?
B-Reizigers heeft een plan klaarliggen, maar dat moet nog worden goedgekeurd door de andere diensten (Treinen, Materieel en Netwerk). Dan moet het nog naar het Directiecomité. Daarna begint de communicatie. Even geduld dus nog.
Met 'Quatsch' bedoelde ik dat het niet in de planning voor december 2007 staat. Het zou vervoerstechnisch wel zinvol zijn, er is zeker vraag vanuit Brugge en Gent naar Maastricht en omgekeerd. In het kader van de taalproblematiek zou het ook wel handig uitkomen. Alleen is de IC-nul momenteel een tamelijk onbetrouwbare treinserie, en na verlenging zouden die vertragingen doorwerken tot diep in West-Vlaanderen.Steven schreef:wat gij quatsh noemt is het onderzoeken waard. trouwens de rede is vrij eenvoudig te zoeken. oostende is een volledig nederlandstalige depot en het zou dus te maken hebben met de taalproblematiek rond de verbinding naar maastricht. dus best is handig er over na te denken.
Verder vind ik dat IC-nul tot IC-O moet promoveren, m.a.w: stoppen in Leuven!
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Op zich is dat in drieën splitsen van de IR n een goede zaak, ware het niet dat de compensatie door de IC N weeral een onlogische situatie zal creëren: de IC I en de IC N zijn beide IC's, toch stopt tussen Antwerpen en Brussel de IC I vaker dan de IC N (Vilvoorde), maar tussen Brussel en Charleroi is het dan weer de IC N die een stop meer doet, nl. te Marchienne-au-Pont (want de IR n stopt daar nu ook).de IC N Antwerpen - Brussel - Charleroi
Logisch gevolg uit deze situatie zou zijn dat de IC N en de IR n tussen Antwerpen en Brussel wisselen van rijpad: op die manier komen de twee verbindingen Antwerpen <-> Charleroi op ongeveer een half uur van elkaar te staan. Trouwens, hoe zit het met het plan de IR n te laten stoppen in Kontich? Als er dan ook nog een beetje veel met de IC B geschoven wordt (zoals naar wat ik begrepen heb de bedoeling is), kan men inderdaad de voorziene snelle kwartierdienst tussen A'pen en Brussel realiseren.
Verdere plannen die ik heb opgevangen:
* nieuwe IC Antwerpen <-> Leuven die enkel in Mechelen-Nekkerspoel stopt en dus door de bocht bij Mechelen gaat.
* IR Turnhout - Brussel wordt een veredelde IC. Deze zal mijns inziens de kwartierdienst tussen Mechelen en Brussel verstoren, aangezien dit de vijfde trein op dit traject zal zijn.
* IC E door de bocht bij Leuven (of pas voor 2009?)
* IR c door de bocht bij Aarschot (of pas voor 2009?)
* Nieuwe IR Turnhout <-> Antwerpen
* Doorgaande trein Gent - Mechelen - Leuven (?)
* Wat dan met de IR a Sint-Niklaas <-> Leuven?
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Inderdaad ja, maar zelfs in die nieuwe rijpaden zou men er toch naar moeten streven die 2 IC's (I en N) van/naar Charleroi op een half uur van elkaar te plaatsen. Als men van plan is een kwartierdienst te creëren komen de IR n en de IC B logisch gezien dan toch automatisch ook op een half uur van elkaar te staan, nietwaar? De exacte uurregeling heb je daar niet voor nodig, hoewel ik vermoed dat men de treinen toch op x.00, x.15, x.30 en x.45 in Mechelen gaat laten passeren, i.v.m. de aansluitingen.
Groeten,
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Ah, is die zaak betreffende het aantal toegelaten I11-rijtuigen naar Maastricht dan opgelost geraakt? Zo nee, zie ik die omwisseling toch niet zitten, want als men bv. in het hoogseizoen met slechts 8 I11'jes naar Oostende wil rijden zal men er toch eerst speciale zetels in moeten monteren, zodat we comfortabel op elkaars schoot kunnen gaan zitten . En het dromedarissysteem (dat men nu kent op de trein Gouvy <-> Brussel) de hele dag door toepassen lijkt me toch ook geen haalbaar idee.eerste punt, vandaag opgevangen
men denkt er aan de einbestemmingen van de IC A en IC O om te wisselen.
men krijgt aldus
brussel eupen
oostende maastricht
Groeten,