Antwerpen-Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Hobbes schreef:Volledig mee eens, ik vraag mij stilaan af wanneer het voor sommige mensen eindelijk goed genoeg is?
:roll:

Nu heeft men meer plaats, airco, enz. nu is het nog niet goed?
Wat wil men dan? Met zo'n mentaliteit kan men misschien beter in de wagen stappen (hopelijk met airco?) en in de file gaan staan.
Het is de meesten er gewoon om te doen dat er voor dezelfde prijs elders beter materieel besteld kon worden.

Maar omdat bij de meeste bestelling eerst gekeken wordt naar welke bedrijven er baat bij kunnen hebben, heeft men ze bij Bombardier in Brugge besteld.

Maar ik, en elke normale reiziger, is natuurlijk tevreden over de M6'en...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef: Het hangt af wat de dienstfiche zegt. als die zegt enkele tractie dan moet die twee plat.
De dienstfiche zegt dat het een 21/27 is :) .
En daar staat idd wel bij, dat de achterste op sleep zou zijn.
Al wordt daar bij ons niet naar gekeken ze, als dat ne MUX is of een TS, waarom zou je hem dan op voertuig gaan plaatsen.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Bart schreef:
Steven schreef: Het hangt af wat de dienstfiche zegt. als die zegt enkele tractie dan moet die twee plat.
De dienstfiche zegt dat het een 21/27 is :) .
En daar staat idd wel bij, dat de achterste op sleep zou zijn.
Al wordt daar bij ons niet naar gekeken ze, als dat ne MUX is of een TS, waarom zou je hem dan op voertuig gaan plaatsen.
naar tschijnt zouden alle verbindingen M6 zijn nuja ze zijn nog aan het wachten op de rijtuigen die er binnenkort zullen komen
wat over het machien betreft ik denk dat er bestuurders blij zijn dat het nu 13 is inplaats van 21/27.

BTW vandaag de ram M6 zien vertrekken in oostende om 12u42 dus morgen om 07u38 gent st pieters is het die ram normaal werd die gereden door 3 AM96 en nu dubbeldek ik vind het een goede vooruitgang want die trein zit altijd vol
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

260689 schreef: wat over het machien betreft ik denk dat er bestuurders blij zijn dat het nu 13 is inplaats van 21/27.
Zeker.
Nu is het nog te hopen voor de betrokken collega's dat ze indien het snikheet gaat worden (gelijk juli 2006) die 13'en er laten aanhangen, en niet gaan vervangen door 21/27.
We zullen zien hé.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Bart schreef:
260689 schreef: wat over het machien betreft ik denk dat er bestuurders blij zijn dat het nu 13 is inplaats van 21/27.
Zeker.
Nu is het nog te hopen voor de betrokken collega's dat ze indien het snikheet gaat worden (gelijk juli 2006) die 13'en er laten aanhangen, en niet gaan vervangen door 21/27.
We zullen zien hé.
zoals je zegt we zullen zien he. de 21/27 hebben ook hun charmens maar onze ingesteldheid staat bij de meeste op modern en luxe (wat natuurlijk de normaalste zaak van de wereld is) we moeten vooruit met den techniek enzo.
ik hoop voor jullie dat de 13en eraan blijven het oogt beter bij de M6en en het is beter voor de bestuurders.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

en ik die dacht dat enkel de 2 locs vanvoor en vanachter opmogen op L124. Heb ik toch ergens gelezen dat daar regels over bestaan.

ging wel over type 27.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ook vandaag zijn er nog 13+M6+13 en MS96 op de iCg, en eveneens nog 13+I11.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

zo was na al die jaren AM96 gisteren vervangen door de ramM6 en vandaag door de ram I11 met 13 eindelijk eens afwisseling want altijd die AM96 dat is beu gezien
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Stijn D.C. schreef:en ik die dacht dat enkel de 2 locs vanvoor en vanachter opmogen op L124. Heb ik toch ergens gelezen dat daar regels over bestaan.

ging wel over type 27.
daar bestaan geen afzonderlijke regels voor wanneer beide locs rond een m6 ram in dienst mogen of wanneer niet, ze moeten er enkel geschikt voor zijn, ofwel beide mux ofwel beide klassieke TS meer niet.
willem

Bericht door willem »

Vandaag (en gisteren) nog steeds dezelfde bezetting. Het materieel schuift wel door (de 1811 wordt 1810, de 10 wordt 09 enzoverder).
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Gisteren zag ik een stammetje M6 met aan beide kanten een 13 in Gent-Dampoort. De 13-en hadden beiden de panto tegen de draad !
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Volgens mij doen ze dat omdat het hv plaatsen van de 13 of eruit zetten, altijd problemen geeft. voordeel van 27ers is dat het maar paar schakelaars is, bij 13 komt er meer aan te pas.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het platzetten van een 13 is geen enkel probleem het in dienst zetten ook niet, het neemt enkel meer tijd als je elke keer een loc op voertuig zet en nadien weer in dienst.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb vandaag de IC trein met nummer 1838 genomen uit Antwerpen Centraal en die was met 1360(Kant Oostende)+M6+1342(Kant Antwerpen Centraal).Ik moet zeggen dat ik van de rit genoten heb met mijn favoriete rijtuigen. :!: :!:
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Steven schreef:
Stijn D.C. schreef:en ik die dacht dat enkel de 2 locs vanvoor en vanachter opmogen op L124. Heb ik toch ergens gelezen dat daar regels over bestaan.

ging wel over type 27.
daar bestaan geen afzonderlijke regels voor wanneer beide locs rond een m6 ram in dienst mogen of wanneer niet, ze moeten er enkel geschikt voor zijn, ofwel beide mux ofwel beide klassieke TS meer niet.
Dan heb ik verkeerde info gekregen :oops:
Plaats reactie