M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Er zijn dus al 18 stuks gemaakt, hoeveel zouden ze er in totaal bouwen?
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Poldevrek schreef:Vanmorgen (30/05) gezien in Merelbeke: een stam M6 met stuurpost
Gisteren stond hij er nog die stam. :D
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Vandaag stond de 65003 in Merelbeke kant Gent.
De 2742 en 2750 hingen er ook aan kant Merelbeke.

Ik meende in de verte, kant atelier, nog een ander M6 stuurrijtuig te zien staan...
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Nu jullie toch over Merelbeke spreken, waarom zijn ze al die sporen tussen Melle en Merelbeke aan het opbreken eigenlijk?
Was dat daar vroeger zo een druk aan die werkplaats dat er daar zoveel sporen liggen en nu niet meer nodig zijn?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

Alles is enkele jaren geleden overgenomen door Gent-Zeehaven.
Ik meen mij te herinneren dat deze nu enkel nog dienst doet als reserve...
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Ik stelde me dezelfde vraag al een hele tijd. De vlakte in Merelbeke lijkt nu zeer desolaat. Is de NMBS hier iets mee van plan ? Het zou zonde zijn dat zo'n oppervlakte gewoon een 'woestijn' blijft. Men kan toch wel iets spoorweg gerelateerd vinden om daar in te planten.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Komt er eigenlijk ook geen nieuw seinhuis aldaar ergens? In Denderleeuw is er ook een vlakte met veel ongebruikte sporen, op dit moment bouwt men daar het nieuwe seinhuis voor de streek.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Ik heb eens horen waaien, maar dat zijn nu wel geruchten dus hierop verder gaan zou ik niet doen, is dat de werkplaats van Merelbeke in toekomst zou vehuizen naar ergens anders. Ik geloof er niet veel van.
KurtDS

Bericht door KurtDS »

Even terug naar de M6'en te Merelbeke, er zijn nu inderdaad 2 M6 stuurstanden te Merelbeke, de 65003 en ik gok de 65004, kan het niet zeker zeggen want ik kon er niet dichtgenoeg bij :( . In ieder geval de 2de M6 stuurstand heeft ook een gf koppeling.
Deze morgen was de trein alsvolgt samengesteld:

65003 + 4 M6 + 2750 + 2742 + 4 M6 + 6500(4)?

Daarjuist vertrok de 2750 met zijn stam eerst richting Gent om dan de andere stam op een nabijgelegen spoor voorbij te rijden en ik denk om dan het koppelen van de M6 stuurstanden te testen. Want even later reed de trein met de 65003 op kop de bundel weer binnen richting de andere stuurstand.
Afbeelding
De 2750 rijdt richting Melle
Afbeelding De 65003
Afbeelding In de verte zie je de 2de stam M6'en

By the way: sorry voor de lage kwaliteit van de foto's, ze zijn met de GSM genomen
enrico

Bericht door enrico »

gaan ze die dan ook nie gebruike voor den IC-K?
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

dat 2de stuurstand komt uit brugge.
hebben ze gisteren uit brugge laten vertrekken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

enrico schreef:gaan ze die dan ook nie gebruike voor den IC-K?
veel kans voor, alles hangt een beetje af van het leveren van de stuurrijtuigen zelf en de prioritaire verbindingen waar men ze wil gebruiken he
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Deze morgend zag ik in Merelbeke twee M6-stuurstanden gekoppeld in het midden van een trein, aan de uiteindes hingen 2 reeks27-en.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

testen he waarschijnlijk vaan de Knokke-Blankenberge - Hasselt-Tongeren (in de week) en Luik-Genk (in het weekend)
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

In de vormingstation van Kortrijk staat er ook 1 stuurstandrijtuig M6, nummer weet ik niet, ik zag er van verte.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie