BOMMELding station Oudenaarde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

BOMMELding station Oudenaarde

Bericht door Patrick »

Vanmorgen rond 06.00 u. heeft een leukerd met zijn gsm naar het nummer 100 gebeld met een BOMMELding voor station Oudenaarde.
Het station is een uur lang ontruimd en de treintjes moesten omrijden.
De leukerd is ondertussen bij de lurven gevat en zal mogen betalen.
(VTRnieuws.net: kort videootje. Let op de TBG op het einde :wink: )
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hij had naar de spoorwegpolitie gebeld heb ik gehoord.

Ik merkte het deze morgen in Zottegem, de IC kwam er niet door en bijgevolg zat de P-trein naar Schaarbeek 90% vol al bij het vertrek (anders 5%).
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

De p-trein (7903) Oudenaarde -> Schaarbeek had een kleine vertraging, de IC trein Brussel- Noord - Sint-Niklaas had ook een kleine vertraging maar hij reed, de p-trein (7904) Zottegem -> Burst -> Ede -> Haaltert -> Denderleeuw -> Brussel - Schaarbeek, had +/- 5 minuten en kreeg bijkomende haltes in Herzele en Liedekerke, omdat de p-trein (7905) Oudenaarde -> Schaarbeek een onbepaade vertraging had.
Ook den "Tuybens-express" had bijgevolg vertraging..
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Het was dus 7904 die reeds stampvol zat bij het vertrek, ik denk dat ze de mensen hebben mogen stapelen in dat treintje als deze extra stops gedaan heeft, reeds in Burst (waar ik er de brui aan gaf en via l.82 verder ging) stond men overal al recht. :)
paljas

Bericht door paljas »

Weeral zo'n onnozele bommel... Die dingen mogen ze beginnen afschaffen
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Dietrich schreef:Het was dus 7904 die reeds stampvol zat bij het vertrek, ik denk dat ze de mensen hebben mogen stapelen in dat treintje als deze extra stops gedaan heeft, reeds in Burst (waar ik er de brui aan gaf en via l.82 verder ging) stond men overal al recht. :)
Ja, hij zat wel goed vol maar der waren nog vrije plaatsen, dat zullen weer van die mensen zijn die graag één bank voor hun alleen hebben die dan gaan rechtstaan.
Van zo een mensen krijg ik dus iets hé, als der nog plaatsen zijn dat ze dan gaan zitten in de plaats van te zagen, als der nog plaats is zet u. :D
Diene trein heeft als ik mij niet vergis 9 M5 rijtuigen dus zo snel is hij nu toch niet volzet zeker,..
In Denderleew waren nog plaatsen vrij hoor,... en toch gingen der al weer mensen rechstaan,... voor wat??
Wat ik natuurlijk het topje van den ijsberg vindt is mensen die altijd in de 1ste rijtuigen gaan zitten en dan nog verlangen dat der extra rijtuigen moeten aangekoppeld worden terwijl er achteraan nog zitplaatsen vrij zijn. !
Maar liever rechtstaan dan wat verder te stappen en wel te kunnen zitten ....
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Inderdaad, heb alleen de eerste rijtuigen gezien. Geen idee hoeveel volk er achteraan zat. En die 3+2 zetelopstelling is vaak maar bezet door 4 mensen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dietrich schreef:Inderdaad, heb alleen de eerste rijtuigen gezien. Geen idee hoeveel volk er achteraan zat. En die 3+2 zetelopstelling is vaak maar bezet door 4 mensen.
Wie wil er nu ook tussen twee volslagen onbekenden zitten? Dan ga ik ook rechtstaan, hoor!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Tja zo denken er velen zeker, nochtans mochten alle plaatsen bezet zijn dan zou het al een serieus verschil maken (denk toch wel een stuk of 20 per rijtuig, totaal van een M4B is 104).

Eerlijk gezegd durf ik ook wel eens recht te staan als ik de kans niet heb om tot het uiteinde van een trein te lopen en je verplicht bent van tussen andere mensen te kruipen om te kunnen zitten, gebeurt wel enkel op een IC waar ik er na de volgende halte al weer af ben (meestal niet langer dan 10 min).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als ik met de trein naar school ga neem ik het traject mechelen nekkerspoel - sint katelijne waver. Voor die 5 km doe ik ook niet de moeite mij ergens te gaan tussenwringen :)
TSP

Bericht door TSP »

Dan moet je eens zien hoe ik naar school moet....... 3 baks sprinter is niet genoeg voor 6 stations :cry: Tis altijd bovenop elkaar zitten....
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

In de AM96 en de I11 leggen vele mensen hun rugzak of tas op de zetel naast zich. Ook al zien ze dat de trein overvol zit, ze zullen die spullen zelden spontaan weghalen.
Ik spreek ze er gewoon op aan. Dit lukt echter niet bij moslima's. Daar kan je als man blijkbaar niet naast gaan zitten.
Indien ze het niet willen wegnemen biedt ik in ieder geval spontaan mijn hulp aan. :D
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

wij zitten smorgens met z'n 7 op een 8-personen plaats in de I10 P 7008


en als daar nog iemand bij moet :x we zijn al met 2 die brede beren zijn... :oops:
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik ben ne sociale mens dus ik kruip daar tussen, liever dat dan rechtstaan.
Tussen 2 wild vreemde mensen gaan zitten durven de meeste mensen niet meer, maar in ne mierennest van een badplaats gaan ze wel tussen iedereen gaan in kruipen en over kruipen over het strand....
Zoals ik al zei, ik kan dat moeilijk begrijpen dat ge gaat rechtstaan als er nog zitplaatsen zijn, ik heb zelf jaren de vroegere IC trein naar Kortrijk (komende uit Schaarbeek) van 16u30 te Brussel-Zuid (-> voor IC/IR98) genomen en die trein zat dagelijks stampvol (-> 10 M4 rijtuigen 2de klas en 2 M4 1ste klas).
Ik heb op die trein nooit iemand horen van zijn zijne neus maken, van ik kruip daar niet tussen iedereen was al zeer blij als hem kon zitten, der stonden der als alle zitplaatsen volzet waren nog gemiddeld 10 reizigers per rijtuig recht.

Eigenlijk wel een rare tegenstelling, sommige treinreizigers zouden hemel en aarde bewegen om op hun overbezette trein een vrije zitplaats te vinden en desnoods verschillende rijtuigen doorlopen, in afwachting van een vrije plaats te vinden, verschillende klachten overbrengen naar de NMBS of de Ombudsman en andere staan te gapen op een platform waar er nog vrije zitplaatsen zijn!!!!

Dan spreken den mensen van, ik moet altijd rechtstaan op den trein, maar ze staan wel recht terwijl er nog vrije plaatsen zijn...
Het is natuurlijk hun eigen keuze maar de tegenstelling met een overbezette trein....
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 17 mei 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd rechtstaan met vrije zitplaatsen, is een rare gewoonte, of op de benelux mensen op de klapstoeltjes terwijl rijtuig half leeg is, maar verder klagen ze dat het geen naam heeft
Plaats reactie