IR4128 Mechelen - Kortrijk

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

IR4128 Mechelen - Kortrijk

Bericht door JC »

Deze morgend nam ik zoals gewoonlijk de trein van 7:28 van Mechelen naar Gent-Sint-Pieter (IR4128). Normaal gezien wordt deze gereden met M4-rijtuigen. Deze morgend stonden er echter twee klassieke stelletjes te wachten (nrs. 182 en 183). Deze geven niet alleen serieus wat minder capaciteit, ze zijn ook minder comfortabel.

Zal men vanaf nu steeds met deze klassieke stellen rijden, of was er een technisch probleem ?
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Hey,

In het ongeluk in Izegem waren enkel M4'en betrokken. Sindsdien zitten er wel regelmatiger klassiekjes op deze IR. Dus 99 procent zeker dat het tijdelijk is tot die betrokken M4-stammen weer rijvaardig zijn.

Groeten!
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
die stellen volgen het parkoer van zo een ram. zo heb je wellicht altijd ergens een stuk van het parkoer dat in de spits valt, niets aan te doen.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
Neen, de Klassieke stellen rijden ook in de spits. Met name op IC C 836 en IC C 817, of op IC C 837 en IC C 818. Ze bieden inderdaad minder capaciteit, ze zijn inderdaad minder confortabel, maar het is wel veel leuker om in te zitten tussen Oostende en Brugge!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?
enrico

Bericht door enrico »

trainfreak schreef:
5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?
de treinnummers weet ik niet maar ze rijden tussen aalst en brussel, Zottegem en Schaarbeek
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

trainfreak schreef:
5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?
Op lijn 89 p-trein (7902) Kortrijk -> Schaarbeek en bij de avondspits zal dat p-trein (8901) Schaarbeek -> Kortrijk.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Zijn dit vaste treinen die met Klassieke stellen word gereden of varieert dat? Hoelang zien we die op de IC 8xx.?
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

OO-MSS schreef:Zijn dit vaste treinen die met Klassieke stellen word gereden of varieert dat? Hoelang zien we die op de IC 8xx.?
vorige week reed die heel de week de 817 de week daarop waren het M4m
Plaats reactie