Vriendelijke treinbegeleider (euheum, niet dus)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Steven schreef:
paljas schreef:Merijn, ik twijfel ook wel degelijk aan je verhaal.... Die mensen zullen zeker geen reactie geven zonder aanleiding!!!
tja meestal moet je de twee klokken horen en ergens de middenweg zoeken in waar de feiten juist liggen he.
Zoals ik al zei he: die treinbegeleider dacht waarschijnlijk dat ik had gezien dat hij een andere was als tussen Leuven en Brussel. Maar mijn vrouw en ik zaten volop bezig met kruiswoordraadsels, dus ik had hem zelfs niet zien afkomen. Want ik moet zeggen: als ik zie dat het een andere treinbegeleider is, haal ik ook mijn pass boven....die kunnen dat inderdaad niet weten of het al gezien is al dan niet (en het is een kleine moeite).

Ik heb zelfs niet opgekeken van het kruiswoordraadsel (ok, niet echt beleefd, maar als je al gecontroleerd bent denk je niet aan nog een controle??) als ik zei dat het al gezien was en volgens mij heeft hem dat kwaad gemaakt. In zijn opzicht kan ik het wel ergens begrijpen, maar dan had hij gewoon wat vriendelijker mogen reageren eigenlijk. Misschien is dat een stuk van zijn kant het verhaal?

Maar voor de rest: ik heb hier al een goed voorstel gelezen: ze zouden inderdaad beter doen zoals in Duitsland. Dan kun je er direct rekening mee houden dat er een andere TBL zal langskomen. En zoals 5307 schreef: het is gelukkig maar een kleine minderheid die zo reageert. Het is nog maar de tweede keer dat ik zo'n geval meemaak (de eerste keer was het niet tov mij maar een medepassagier). Dus voor de treinbegeleiders onder jullie: 99,99% doet zijn werk naar behoren. De andere 0,01% zal net een slechte dag gehad hebben.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Om dergelijke problemen te vermijden: leg gewoon uw vervoerbewijs steeds bij u/op u, ook al heeft de TBG het al gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Patrick schreef:Om dergelijke problemen te vermijden: leg gewoon uw vervoerbewijs steeds bij u/op u, ook al heeft de TBG het al gecontroleerd.
Goeie raad, die ik zal opvolgen!! Ik wil zoiets niet meer meemaken.

PS: patrick jij bent naar St. Pancras geweest onlangs....ik ga op 2 juni!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

super1500 schreef:blijkbaar bestaat er een youtube filmpje...
Nu weet ik wat je hiermee bedoelde. Ik heb net gelezen dat er iemand een filmpje op youtube gezet heeft (iemand die niet betaald heeft). Dat vind ik eigenlijk wel veel te ver gaan. Iedereen heeft toch nog altijd recht op zijn/haar privacy ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

niet alleen prive telt, ook het feit dat deze persoon gewoon zijn werk doet en dus niets verkeerd doet. Zo plaats je iemand zijn functie compleet in een verkeerd daglicht, als die persoon gewoonweg in orde was geweest hadden ze dat filmke niet kunnen maken, eenvoudig he
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Steven schreef:niet alleen prive telt, ook het feit dat deze persoon gewoon zijn werk doet en dus niets verkeerd doet. Zo plaats je iemand zijn functie compleet in een verkeerd daglicht, als die persoon gewoonweg in orde was geweest hadden ze dat filmke niet kunnen maken, eenvoudig he
Je denkt dus zoals mij...volgens mij heeft die persoon dat zeer bewust gedaan. Ik snap eigenlijk zelfs niet wat leuk is aan het bekijken van zo'n filmpje, maar bon: ieder zijn ding zeker :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd, dat soort filmkes moet alsmaar kunnen, als je gewoon in orde zijt met uw dingen is er toch totaal niks aan. iedereen zijn biljet of abo, controle gebeurd vlot niemand die klaagt, geen agressie. maar ja tegenwoordig denken er vele dat alles kan en mag en dat ze het gelijk altijd aan hun kant hebben.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Ewel ik geef u gelijk, want hoe meer ik aan het voorval van mij denk, hoe meer ik de treinbegeleider zijn standpunt begrijp. Maar dat neemt niet weg dat hij zo onvriendelijk moest zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Merijn schreef:Ewel ik geef u gelijk, want hoe meer ik aan het voorval van mij denk, hoe meer ik de treinbegeleider zijn standpunt begrijp. Maar dat neemt niet weg dat hij zo onvriendelijk moest zijn natuurlijk.
of course, ge hebt idd twee manieren om mensen (algemeen gezien ook) te benaderen, de ene is vriendelijker als de andere.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

als ze twijfelen laat ik het gewoon nog een keertje zien, om zulke problemen te vermijden :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie