Voorrang van rechts

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gregske

Bericht door Gregske »

e49memling schreef:Daar staan de eigengereide hollanders weer met hun vingertje omhoog :evil: :evil:

In Nederland houden ze zich heel mooi aan de regeltjes, omwille van de grote pakkans.

Maar eens in het buitenland worden het de ergste en meest egoïstische bestuurders op de weg.

Wanneer gaan deze noorderburen eerst eens in eigen boezem kijken, voor ze eens te meer kritiek hebben op een ander.
excuseer :roll:

Als we toch met modder smijten: Belgen zijn de slechtste bestuurders van Europa :twisted:
Gregske

Bericht door Gregske »

stefanic schreef:Dus,
alle bij ongevallen met 'voorrang van rechts' waarbij het van rechts komende voertuig het van links komende voertuig in de flank pakt (en dus niet andersom), is de bestuurder die van rechts komt dus in fout... want de van rechts komende was later op het kruispunt dan de van links komende. Zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb vele jaren geleden een aantik-accidentje gehad waarbij de bestuurder die van rechts kwam nog net mijn achterbumper aantikte. Ik was dus in mijn recht zeker... ???
Dan pak ik in 't vervolg altijd mijn voorrang van links, als ik zie dat de van rechts komende me hoogstens in de flank kan pakken.

Wat de nieuwe regels betreft, Beesty. Dit kan nu inderdaad... maar ge moet wel zorgen dat ge vroeg genoeg vertrekt, zodat de andere in UW flank rijdt... Wel oppassen he, want dat is ook de kant waar ge zit..., dus niet proberen met te snel rijdende 'vanlinkskomers'.
Stefan
Jullie worden nog erger in jullie gedrag dan jullie zuiderburen die ik al vervloekte.

Ik denk dat ik maar emigreer naar Scandinavië:

- nog echte winters
- minder eikels op de weg
- minder geweld
- minder gehaast leven
- nuchterder denkwijzes
willem

Bericht door willem »

Gregske schreef:Ik had 3 maanden mijn rijbewijs. Ik reed van Brussels Airport naar Hoogstraten op 45 minuten. 8) Enkel op de Antwerpse ring reed ik maar 160 km/u, het was drie uur 's nachts en geen enkel ongeval meegemaakt. Onderweg werd ik door twee auto's ingehaald :lol:
Proficiat. Jammer genoeg denken veel mensen dat ze goed met de auto kunnen rijden.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Gregske schreef: Ik denk dat ik maar emigreer naar Scandinavië:

- nog echte winters
- minder eikels op de weg
- minder geweld
- minder gehaast leven
- nuchterder denkwijzes
-Goedkoop en snel internet :)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Gregske schreef:
Ik denk dat ik maar emigreer naar Scandinavië:
Niet twijfelen.
Uw reactie bevestigt gewoon wat ik schreef.
Gregske

Bericht door Gregske »

e49memling schreef:
Gregske schreef:
Ik denk dat ik maar emigreer naar Scandinavië:
Niet twijfelen.
Uw reactie bevestigt gewoon wat ik schreef.
Ik zit nog gebonden aan twee contracten, namelijk die van mijn baas en die van de eigenaar van het appartement. En dat ene opzeggen gaat nog wel, maar ik geef niet graag onnodig een paar honderd euro weg voor iemand die zich huisbaas noemt. 8)

Over een paar jaar maybe. Ik ga enkel nog nadenken waar en hoe, maar dit jaar al ga ik op reis naar andere landen waar ik al van droomde vroeger. Ik heb het hier gehad en besef iedere dag meer dat ik voor niemand hier hoef te blijven. Mijn vader's beste vriend woont ook in de USA en zien we ook maar één keer per jaar... 8)
Gregske

Bericht door Gregske »

SIMPY.be schreef:
Gregske schreef: Ik denk dat ik maar emigreer naar Scandinavië:

- nog echte winters
- minder eikels op de weg
- minder geweld
- minder gehaast leven
- nuchterder denkwijzes
-Goedkoop en snel internet :)
Altijd extra interessant, maar dat zou voor mij nooit een besluitvormend element zijn. 8)
Gregske

Bericht door Gregske »

willem schreef:
Gregske schreef:Ik had 3 maanden mijn rijbewijs. Ik reed van Brussels Airport naar Hoogstraten op 45 minuten. 8) Enkel op de Antwerpse ring reed ik maar 160 km/u, het was drie uur 's nachts en geen enkel ongeval meegemaakt. Onderweg werd ik door twee auto's ingehaald :lol:
Proficiat. Jammer genoeg denken veel mensen dat ze goed met de auto kunnen rijden.
Ik denk het niet. Inmiddels heb ik nog extra rijexamens afgelegd (C en E, 1 theoretisch, 2 praktijk, alles in één keer gehaald). Ik rijd nu totaal anders als vroeger. Op gewestwegen rijd ik 80 km/h tenzij het te druk is op de baan. Ik haal ook niet zo snel meer in en ik geniet steeds meer van het rijden al is dat in een land als België niet gemakkelijk.

Ik vertrek tegenwoordig tien minuutjes eerder naar het werk en anders heb ik maar pech. Mijn leven is belangrijker.
Alleen ben ik wel principiëler geworden. Een rechter houdt geen rekening met asocialiteit of goodwill, enkel met de wet dus als er wat gebeurd kan ik enkel verwijzen naar de regels. Dus geef ik minder voorrang weg, terwijl ik het in principe had. Dus rechts, is rechts. En links moet maar geduld leren hebben. Ook als ik iemand inhaal op de autosnelweg, haal ik maar in met 120 km/h en komt er geheel toevallig een BMW aan van achter, pech... 8)
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Ik geef mijn voorrang van rechts al geruime tijd niet meer af. Behalve dan als het echt tot een ongeluk dreigt te komen. Onlangs nam ik mijn voorrang in het dorpje waar mijn moeder woont. Ik kwam uit een doodlopende straat, aan het einde een T-kruispunt. Ik had voorrang op de bomma die van links kwam met haar oude autootje. Ze is hard in de remmen moeten gaan om nog te kunnen stoppen. Ik kende dat mens die me later kwam vertellen dat ik een wegpiraat was. Toen ik haar vertelde dat het daar voorrang van rechts was, gaf ze als uitleg dat dat daar niet opging, omdat ze op de 'hoofdbaan' zat ! Te veel mensen rijden in het verkeer die het verkeersreglement niet kennen. Ik ben dan absoluut voor een regelmatig weerkerend theoretisch en praktisch examen.
Nu haal je het vodje dat men in België rijbewijs noemt op je 18 en kan je tot je dood, voor de meesten toch aardig voorbij de 70 rondbollen. Alle wijzigingen in het verkeersreglement zijn ineens niet belangrijk meer.
pietje

Bericht door pietje »

Hebben die mensen het reglement ooit gekend?
Mijn grootvader heeft nooit examen moeten doen (en hij is echt een gevaar op de baan)

Hij heeft ooit, toen hij zijn eerste auto kocht, eens een paar honderd meter moeten rijden met de 'champetter' bij hem in de auto, en die concludeerde dat hij kon rijden :)
sable

Bericht door sable »

De ,,Autobahnen" in Duitsland zijn niet allemaal limitloos. In de gevaarlijkere plekken leggen ze een snelheidsbeperking op. Bvb. 120 kpu in het Rijndal (al de scherpe bochten).
paljas

Bericht door paljas »

sable schreef:De ,,Autobahnen" in Duitsland zijn niet allemaal limitloos. In de gevaarlijkere plekken leggen ze een snelheidsbeperking op. Bvb. 120 kpu in het Rijndal (al de scherpe bochten).
Njah, kan er van meespreken. Ik ben daar verleden jaar in de zomer 2 x geflitst op 2 dagen tijd. Eerste keer 140km/u waar 80 was toegestaan bij wegenwerken en 2de keer 70 ipv 50. Gelukkiglijk nooit die boete gekregen :lol: :lol:
Daar flitsen ze dus ALTIJD op de kop. De 2de keer was ik geflitst vanuit de koffer van een VW Passat break. Der polizei is nicht meine freund!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

pietje schreef:Hebben die mensen het reglement ooit gekend?
Mijn grootvader heeft nooit examen moeten doen (en hij is echt een gevaar op de baan)

Hij heeft ooit, toen hij zijn eerste auto kocht, eens een paar honderd meter moeten rijden met de 'champetter' bij hem in de auto, en die concludeerde dat hij kon rijden :)
In die tijd moest je zelfs niet met de 'champetter' een toertje doen.
Men ging naar het gemeentehuis met een pasfoto voor een rijbewijs.
Het rijbewijs werd klaargemaakt, pasfoto erop en men mocht gaan rijden op de openbare weg.
pietje

Bericht door pietje »

Ik vertel ook maar wat hij mij verteld heeft, ik was er niet echt bij :wink:

Is het misschien zo dat het nogal van de gemeente afhing hoe zij beslisten of iemand een rijbewijs mocht krijgen?
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Zover ik weet was het 'rijbewijs' in vroegere tijden gewoon een administratieve aangelegenheid. Gewoon een rijbewijs afhalen op't gemeentehuis zover ik weet.
Plaats reactie