Bedelaars en muzikanten op de trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Tolereer jij bedelaars op de trein ?

Peiling eindigde op 22 mar 2007, 14:58

Ja
3
6%
Nee
46
94%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bedelaars en muzikanten op de trein

Bericht door JC »

Gisteren liep er op de trein van Gent-Dampoort (18:34) naar Gent-Sint-Pieters een bedelaar door de wagons. Het was een kind van 9 à 10 jaar oud dat een beetje kwam musiceren (zeer slecht trouwens) in de wagons en daarna natuurlijk met zijn klak rondging.

Volgens mij kan dit echt niet ! Bovendien was hij heel zenuwachtig en hield hij constant de deuren van de wagons in het oog. Vermoedelijk keek hij uit voor de treinbegeleider. Zijn instrument kon hij trouwens ook goed verstoppen onder zijn jas.

Wat is het officiële standpunt van de NMBS hierrond, wat zou een treinbegeleider doen, ... ?
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

Als ik het goed heb, is elke vorm van bedelen, verkoop en dergelijke verboden op de treinen en in de stations, zonder uitdrukkelijke toestemming van de NMBS
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik heb er geen mening over, een beetje muziek kan geen kwaad in de trein, maar een manneke van 9 á 10 jaar oud, sorry hoor maar dat doe je niet.
Als ze niet zo irritant "lalalalalala ... GELD!" doen en een beetje muziek kunnen maken, gerust laten. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik heb ze niet nodig, want meestal zijn ze opdringerig.
paljas

Bericht door paljas »

Dumpen die handel. Als ik op de trein zit wil ik een dutje doen. En als er zo'n lowlife mij komt storen stuur ik hem/haar altijd kordaat weg.
Is het nu een zogezegde dove persoon of eender welk misbaksel.... NOCANDO!
pietje

Bericht door pietje »

indien er nu in het station een muzikant staat die een beetje goed kan spelen..OK
Kinderen horen naar school te gaan of te spelen. Ik geef dan zeker niets, omdat het anders aanmoedigt.

In de treinen moeten bedelaars wegblijven, ik heb al gevallen gezien dat het meer op afdreigen begon te lijken.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

paljas schreef:Dumpen die handel. Als ik op de trein zit wil ik een dutje doen. En als er zo'n lowlife mij komt storen stuur ik hem/haar altijd kordaat weg.
Is het nu een zogezegde dove persoon of eender welk misbaksel.... NOCANDO!
Ook treinbegeleiders? :D :D
paljas

Bericht door paljas »

e49memling schreef:
paljas schreef:Dumpen die handel. Als ik op de trein zit wil ik een dutje doen. En als er zo'n lowlife mij komt storen stuur ik hem/haar altijd kordaat weg.
Is het nu een zogezegde dove persoon of eender welk misbaksel.... NOCANDO!
Ook treinbegeleiders? :D :D
Nee, want die maken me niet wakker als ik lig te slapen aangezien ik in het bezit ben van een kabas zoals de machinisten. Handig!
Tux

Bericht door Tux »

laatst in Dampoort ook wat problemen gehad met een opdringerige bedelaar, werd nogal agressief.. heb'm zenne euro uiteindelijk maar gegeven..
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

in lille flandres kwamen eens 2 18-jarigen (denkik) maar ze waren toch wel enkele jaren ouder... en die kwamen maar dreigen (ikdenk omdat ze zagen dat we een camera in de hand hadden en zo "rijk"(er) waren dan zij...
het was om zogezegd een frisdrank...

ze bleven ons volgen, ookal deden we constant toerkes rond het station :roll:


en dan uiteindelijk het eerste genomen wat in mijn omgeving was, ik dacht 50€cent en gaf het hen. ze waren direct weg! ik denk dat het voor drugs was of zo, ze zagen ze niet al te clean uit!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

5307 schreef:in lille flandres kwamen eens 2 18-jarigen (denkik) maar ze waren toch wel enkele jaren ouder... en die kwamen maar dreigen (ikdenk omdat ze zagen dat we een camera in de hand hadden en zo "rijk"(er) waren dan zij...
het was om zogezegd een frisdrank...

ze bleven ons volgen, ookal deden we constant toerkes rond het station :roll:


en dan uiteindelijk het eerste genomen wat in mijn omgeving was, ik dacht 50€cent en gaf het hen. ze waren direct weg! ik denk dat het voor drugs was of zo, ze zagen ze niet al te clean uit!
Da's opassen vaak!
Wover

Bericht door Wover »

Heb al 2 keer gehad dat ze aan mij komen vragen of ik geld heb om zogezegd hun "treinkaartje" te betalen.

Ik heb nooit van den eerste keer iets gegeven, maar gewacht tot ze eerst wat verder gingen naar andere mensen en als ze dan terugkwamen gaf ik ze iets, maar ik vertrouwde het niet om mijn portefeuille uit mijn zak te halen terwijl die vlakbij mij staan.

Eigenlijk zou ik niets mogen geven, want de kans is heel klein dat ze echt dakloos waren ofzo, dus mijn geld zal waarschijnlijk naar drugs gegaan zijn.

Maja, om het heel cru te stellen, dan zijn we er rapper vanaf e.
paljas

Bericht door paljas »

Wover schreef:Heb al 2 keer gehad dat ze aan mij komen vragen of ik geld heb om zogezegd hun "treinkaartje" te betalen.

Ik heb nooit van den eerste keer iets gegeven, maar gewacht tot ze eerst wat verder gingen naar andere mensen en als ze dan terugkwamen gaf ik ze iets, maar ik vertrouwde het niet om mijn portefeuille uit mijn zak te halen terwijl die vlakbij mij staan.

Eigenlijk zou ik niets mogen geven, want de kans is heel klein dat ze echt dakloos waren ofzo, dus mijn geld zal waarschijnlijk naar drugs gegaan zijn.

Maja, om het heel cru te stellen, dan zijn we er rapper vanaf e.
Ik vind het eerder zonde dat er mensen zo reageren. Ook al doen ze agressief, dan hoef je zeker en vast niets te geven. Daarop zijn ze nu eenmaal uit, schrik kweken om toch wat geld te geven.
Enkele jaren geleden werd ik in FBMZ eens aangesproken door een "andersgekleurden" om een sigaret te schooien.
Hij: geef mij een sigaretje aub!
Ik: er is een winkel om de hoek
Hij: ik heb geen geld
Ik: doe zoals een ander en ga werken
Hij: racist
Ik: ge zult sebiet eens een racist op uw neus krijgen!
Hij: .... *zoef* en *weg*

Het kan dus nooit geen kwaad om aw assertiever uit de hoek te komen!!!
Dieter

Bericht door Dieter »

paljas schreef:Ik vind het eerder zonde dat er mensen zo reageren. Ook al doen ze agressief, dan hoef je zeker en vast niets te geven. Daarop zijn ze nu eenmaal uit, schrik kweken om toch wat geld te geven.
Enkele jaren geleden werd ik in FBMZ eens aangesproken door een "andersgekleurden" om een sigaret te schooien.
Hij: geef mij een sigaretje aub!
Ik: er is een winkel om de hoek
Hij: ik heb geen geld
Ik: doe zoals een ander en ga werken
Hij: racist
Ik: ge zult sebiet eens een racist op uw neus krijgen!
Hij: .... *zoef* en *weg*
Ook al mogen ze de nederlandse taal niet machtig zijn, racist is dan toch toevalig dat ene woordje dat ze kennen.
Tegenwoordig ben je voor alles al een racist.
Maar ja, das weer een ander ding.


Mvg Dieter.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

ConducLK schreef:Bedelaars zijn natuurlijk niet welkom op de trein en het is verboden ook. Gewoon die gasten in het eerstvolgende station afzetten. Uit ervaring weet ik dat het geen zin heeft om security of federale politie op te bellen. Wanneer zj moeten tussenkomen verliezen ze uren aan het opstellen van pv's en die worden dan toch onmiddellijk verticaal geklasseerd. Zelfs al zijn ze minderjarig, gewoon buitengooien heeft de federale mij verteld! Ze hebben alleen de trein gevonden, ze kunnen alleen de weg naar huis ook vinden. Bij voorkeur buiengooien in een station waar niet veel treinen stoppen, ze leren het vlug af. Trouwens, het gaat hier gewoonlijk niet om sukkelaars maar eerder om georganiseerde bendes!!
Ja, maar ik zie niet elke treinbegeleider en zeker niet elke treinbegeleidster in staat om ene van de trein te zetten.
Plaats reactie