Welk materieel voor de L-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en ja die 5 minuten moet hij bekopen met voorrang aan die andere treinen die wel verder doorgaan, er zijn nu eenmaal ook voorrangsregels die seinhuizen moeten toepassen in geval van vertragingen

en ik stel vast dat als er vertraging is deze dus blijkbaar meestal al begint in antwerpen, dus hij zal daar allicht al met vertraging toekomen na trein 32xx gedaan te hebben en dus niet tijdig klaar zijn om zijn trein 2856 te kunnen verzekeren (korte keertijden in antwerpen centraal)
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

bobby schreef:
Maar het goede nieuws is "het probleem is gekend en er wordt aan gewerkt ", oplossing zou op twee peilers steunen: herinvoering van de duikbril EN vanaf juni L-treinen Antwerpen-Lier-Herentals en Antwerpen-Lier-Heist-Aarschot-Leuven in Antwerpen in omgekeerde volgorde laten vertrekken (dus eerst L-trein naar Leuven en dan L-trein naar Herentals)
Zolang de keertijd te Antwerpen niet groter wordt zal het risico op vertraging groot blijven. Met dit voorstel wordt de keertijd te Antwerpen terug kleiner. Vergeet ook de aansluiting te Lier met de trein uit Brussel niet, als deze vertraging heeft, wachten de stoptreinen naar Herentals en Leuven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd die sprinters gaan niets veranderen aan keer en wachttijden, het grootste probleem zit hem dus in antwerpen waar de keertijden te kort zijn, als het materiaal aldaar te laat uit brussel aankomt is het kalf al half verdronken. heden komen die stellen zelfs van geraardsbergen, brussel, mechelen, antwerpen, lier, aarschot leuven. moet ik u geen tekening bij maken als da traject zolang is dat eventuele vertraging opgelopen in halle nog voelbaar is tot in leuven uren nadien
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:idd die sprinters gaan niets veranderen aan keer en wachttijden, het grootste probleem zit hem dus in antwerpen waar de keertijden te kort zijn, als het materiaal aldaar te laat uit brussel aankomt is het kalf al half verdronken. heden komen die stellen zelfs van geraardsbergen, brussel, mechelen, antwerpen, lier, aarschot leuven. moet ik u geen tekening bij maken als da traject zolang is dat eventuele vertraging opgelopen in halle nog voelbaar is tot in leuven uren nadien
tegen dat in centraal de verschillende niveaus gebruikt worden hoeven de L-treinen vanuit leuven niet meer naar Brussel (terugkeer naar oorspronkelijk toestand van centraal met 10 sporen), dan is er keer-tijd genoeg.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Kan dat zijn dat ik in de wasmachines of mw reeks 41 bij vertrek een deurbel hoor of is dat iets anders?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Duikbril AM86 schreef:Kan dat zijn dat ik in de wasmachines of mw reeks 41 bij vertrek een deurbel hoor of is dat iets anders?
idd daar werkt men met een bel maar enkel in die stations waar geen avg is normaal als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Steven schreef:
Duikbril AM86 schreef:Kan dat zijn dat ik in de wasmachines of mw reeks 41 bij vertrek een deurbel hoor of is dat iets anders?
idd daar werkt men met een bel maar enkel in die stations waar geen avg is normaal als ik me niet vergis
Steven,

Wat is een AVG? Want voor mij, als leek, is dat antivirus software.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

avg = aanduider verrichtingen gedaan, de meeste grote stations zijn er van voorzien + een aantal kleinere

het fambeuze bakje op de perrons waar de treinbegeleider gaat aan draaien nadat hij de deuren gesloten heeft, zodoende gaat er in een kastje een rood lichtje branden en na een 10 tal seconden (als het sein open staat) gaan er ipv een rood , zes witte lichtjes branden, de trein mag vertrekken, de overgang van dat rode naar die zes witte is de tijd voor de treinbegeleider om terug in zijn trein te geraken natuurlijk.

dit is 1 van de drie manieren waarop een trein zijn vertrekmelding kan krijgen in een station
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Hartelijk dank, Steven.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

In Schellebelle en Melle staan der ook zo een bakjes (avg) maar daar hangt een bord boven met zo een afbeelding op met die 6 witte lichtjes op en een rode streep.
Wat is het verschil en waarop slaat dat bord dan in vergelijking met bijvoorbeeld Denderleeuw, waar dat niet hangt?
Kan iemand dat eens toelichten?
Zijn der nog andere stellen waar er met een bel wordt gewerkt?
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

Duikbril AM86 schreef:In Schellebelle en Melle staan der ook zo een bakjes (avg) maar daar hangt een bord boven met zo een afbeelding op met die 6 witte lichtjes op en een rode streep.
Wat is het verschil en waarop slaat dat bord dan in vergelijking met bijvoorbeeld Denderleeuw, waar dat niet hangt?
Kan iemand dat eens toelichten?
Zijn der nog andere stellen waar er met een bel wordt gewerkt?
In dit geval is er slecht avg in een van beide richtingen.
Verder kan er ook nog de vermelding ZR-ER zijn, wat dan wil zeggen dat de avg's ook moeten gebruikt worden om uit te wijken. (dan weet het seinhuis dat je klaar bent)
LierTrainspotter

Bericht door LierTrainspotter »

Ik vind toch dat de AM-86ers heel goed scoren. De L-trein Antwerpen-Herentals heeft nu een tijdje een break geweest en die had er meer tijd voor nodig dan de duikril.

tussen lier en herentals reed de AM-80 er ongeveer 23 min. de duikbril doet er 20 minuten over.

Ze zijn vrij snel, vertrekken snel, en de deuren gaan 3X zo snel open en dicht.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

carlos schreef: Breaks zijn enkel goed voor L-treintjes als je het middenrijtuig opnieuw verwijderd.
Waar haal je dat nu vandaan?
Ik vind dat je met breaks de uurregeling op bv de L trein Antwerpen Leuven veel beter kan respecteren dan met sprinters.
Want ze hebben aan de totale rittijd tussen Antwerpen & Leuven niks veranderd, dus eigenlijk bol je nog steeds op de uurregeling van de sprinters.
Tussen Lier & Berlaar kan je met die breaks 140 rijden, zodat ge daar 2 minuten te vroeg staat, indien je op tijd te Lier vertrekt. (Wat met sprinters onmogelijk was).
Ook tussen Heist Op Den Berg & Booischot kan je 2 minuten en 30 seconden vertraging in halen.
En dan spreken we nog niet over de herfstperiode.
Breaks zijn veel minder slipgevoelig dat die sprinters.
En de perron's Melkouwen, Booischot & Begijnendijk zijn enorme vettige plaatsen.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

LierTrainspotter schreef:Ik vind toch dat de AM-86ers heel goed scoren. De L-trein Antwerpen-Herentals heeft nu een tijdje een break geweest en die had er meer tijd voor nodig dan de duikril.
tussen lier en herentals reed de AM-80 er ongeveer 23 min. de duikbril doet er 20 minuten over.
Ze zijn vrij snel, vertrekken snel, en de deuren gaan 3X zo snel open en dicht.
Daar heb je het mis.
In de tijd van de breaks op Herentals vertrok die trein om ..u44 in Antwerpen, en kwam om ..u22 aan in Herentals.
Nu vertrekt den Herentals om ..u43 in Antwerpen, en komt om ..u24 aan in Herentals. Dus hij is op papier 3 minuten langer onderweg :wink: .

De deuren gaan idd, 3x sneller dicht bij sprinters dan bij de breaks, maar ze slippen wel 30x sneller door dan de breaks.
In de herstperiode ga je daar nog leuke dingen zien gebeuren.
Zeker in Wolfstee & Nijlen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep heb ooit met sprinter in brussel zuid vertrokken, al slippen vanaf stand 1 (geraak maar is in nijvel :()
Plaats reactie