Woensdag treinstaking in Antwerpen-Centraal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Traxxion

Woensdag treinstaking in Antwerpen-Centraal

Bericht door Traxxion »

De treinbestuurders van Antwerpen-Centraal organiseren woensdag een 24-uren staking. Ze willen daarmee protesteren tegen de nieuwe dienstregelingen die de NMBS midden december wil invoeren en die volgens hen veel te zwaar zijn.

"Dat brengt de veiligheid van personeel en reizigers in het gedrang", zegt Luc Pauwels van de Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel OVS die de actie ondersteunt.

Bron: http://www.hln.be
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Afbeelding De machinisten van het Centraal Station in Antwerpen zullen overmorgen de hele dag staken. Ze protesteren tegen de nieuwe dienstregeling die ze te zwaar vinden. De NMBS wil de regeling midden december invoeren.
Volgens OVS, de Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel, brengt de nieuwe dienstregeling de veiligheid in gevaar.
"Men probeert het tekort aan bestuurders op te vangen door de dienstregeling zodanig aan te passen, waardoor de diensten onmenselijk worden", aldus Luc Pauwels van OVS.

De 24 urenstaking zal woensdagmorgen beginnen. Volgens OVS is het niet uitgesloten dat de treinbestuurders van andere stelplaatsen ook mee zullen staken.

Mogelijk zal de staking in het Centraal Station van Antwerpen gevolgen hebben voor het treinverkeer in heel België.
bron:www.vrtnieuws.net

ze vonden blijkbaar geen recentere foto
Wover

Bericht door Wover »

ondertussen een nieuwe foto blijkbaar:
Afbeelding

Bericht door »

Moet er nu echt weer voor alles gestaakt worden?? Pfff, ze hebben verzekers weer gewoon zin in een snipperdag.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Q² schreef:Moet er nu echt weer voor alles gestaakt worden?? Pfff, ze hebben verzekers weer gewoon zin in een snipperdag.
neen de dienstregeling in antwerpen word zwaarder en naar tschijnt zou er een nieuwe reeks komen die enkel in het weekend charleroi en oostende doen ik denk dat de A reeks die nieuwe reeks krijgt
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1835
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Zijn er onderhandelingen geweest tussen personeel en directie ?
Staking is toch wel het laatste middel...

Goedenavond.
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Er staat ook da er andere depots kunnen meestaken... Welke dan juist? Is FLS een kandidaat?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dag,

Het schandalige aan de hele zaak is dat men probeert om de reizigers op de hand te krijgen door het veiligheidsargument te gebruiken. Alsof iemand dat gelooft....
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

Welke diensten zouden mogelijk niet gaan rijden, of gaat dat opgevangen worden door andere depots?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

260689 schreef:
260869 schreef:.
Neen de dienstregeling in Antwerpen wordt zwaarder, en naar't tschijnt zou er een nieuwe reeks komen die enkel in het weekend Charleroi en Oostende doen. Ik denk dat de A reeks die nieuwe reeks krijgt
Waar haal je dat weer vandaan???
Daar klopt dus niks van hé :wink: .
Er komt totaal geen nieuwe reeks (toch niet op 10-12-2006).
Vanaf december wordt er vanuit FN niet meer naar Charleroi gereden in't weekend. En weekenddiensten op Oostende doet de reeks A al verschillende jaren, en zullen ze waarschijnlijk de komende jaren nog doen.
mbman

Bericht door mbman »

Gaat dit gevolgen hebben voor de trein Antwerpen-Centraal - Leuven langs Mechelen ?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

overweg13 schreef:Dag,
Het schandalige aan de hele zaak is dat men probeert om de reizigers op de hand te krijgen door het veiligheidsargument te gebruiken. Alsof iemand dat gelooft....
Kijk hé Vic, ik kan best begrijpen dat je niet graag hebt dat er gestaakt wordt, maar ik zou toch eventjes mijn mening kwijt willen.

Ik begrijp best dat de vakbonden het veiligheidsargument nu naar boven halen. Ze hebben namelijk gelijk.
Je kan als buitenstaander van de nmbs natuurlijk niet weten, hoe onze diensten eruit zien. Maar moest je de kans hebben om ze te bekijken, en ik spreek dan voornamelijk over de vroege diensten, zal je al heel anders spreken.

Graag wil ik er ook nog bijvoegen, dat ik nog aan geen enkele syndicale actie heb deelgenomen, maar aan die van woensdag, begin ik toch serieus te twijfelen, en ik denk dat vele collega's uit Antwerpen mijn standpunt zullen volgen.
Laatst gewijzigd door Bart op 20 nov 2006, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

mbman schreef:Gaat dit gevolgen hebben voor de trein Antwerpen-Centraal - Leuven langs Mechelen ?
Dat zijn vragen, waar ik niet op kan antwoorden.
Moest de staking er komen, zal het treinverkeer rond Antwerpen wel hinder ondervinden, maar welke treinen precies is nu nog niet duidelijk.
De trein Antwerpen-Mechelen-Leuven wordt grotendeels door depot Leuven & Sint-Niklaas gedaan.
belgiumrailnmbs

Bericht door belgiumrailnmbs »

Aan de mensen die NIET bij de NMBS werken jullie begrijpen totaal niet hoe wij treinbegeleiders en bestuurders moeten werken. Als jullie een week zouden onze uren moeten doen en de procedures die ze willen dat we toepassen dan zouden jullie ogen heel ver opengaan. Dan zouden jullie begrijpen waarom er gestaakt wordt.
Een voorbeeld van de laatste maand bij treinbegeleiders: 1 persoon door een revolver bedreigt van charleroi, 1 persoon heeft een mes door zijn vest gekregen van brussel, 1 persoon bedreigt met een mes van antwerpen en zo zouden we iedere dag een agressie geval kunnen zetten.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

dacht dat ze staakten om dat ze te hard moesten werken, niet omdat ze bedreigd werden ... (al blijft dat een zeer spijtige evolutie in de maatschappij)

en wat uren betreft: denk dat je daar als NMBS'er echt niet van moet klagen. zeker niet de meeste, en dat het geen regelmatige zijn wist je bij je aanwerving .....
Plaats reactie