SPAM

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Schaap
Site Admin
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Hallo,

Ik heb er nu een stuk of 50 verwijderd, maar toch blijft het doorgaan.
Voor ik scheldingen krijg: ja, er zijn diverse beveiligingen om deze spam tegen te gaan, maar toch blijft het komen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Schaap schreef:Hallo,

Ik heb er nu een stuk of 50 verwijderd, maar toch blijft het doorgaan.
Voor ik scheldingen krijg: ja, er zijn diverse beveiligingen om deze spam tegen te gaan, maar toch blijft het komen.
toch al dank u om de eerste schijf zeveraars te verwijderen, ik dank u :-)
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Schaap schreef:Hallo,

Ik heb er nu een stuk of 50 verwijderd, maar toch blijft het doorgaan.
Voor ik scheldingen krijg: ja, er zijn diverse beveiligingen om deze spam tegen te gaan, maar toch blijft het komen.
Op welke server draait je forum?
Wover

Bericht door Wover »

Schaap schreef:Hallo,

Ik heb er nu een stuk of 50 verwijderd, maar toch blijft het doorgaan.
Voor ik scheldingen krijg: ja, er zijn diverse beveiligingen om deze spam tegen te gaan, maar toch blijft het komen.
Als je een beetje met php kan werken kan je toch gewoon bv een comboboxje op de registratiepagina zetten, waar je dan moet kiezen voor "Nee, ik ben geen spammer" en dat standaard op "Ja, ik ben een spammer" staat ofzo. Aangezien dat specifiek voor dit forum is, kunnen spambots onmogelijk automatisch registeren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

of zou het mogelijk zijn zo een spcifieke random code in te geven die je gewoon moet ovetypen? gebeurd al op meerdere sites
Wover

Bericht door Wover »

de programmeurs die zo'n spambots maken zijn zeer goed hoor, op het forum van mijn studierichting heb ik zo'n random activatiefiguurtje, maar daar komen ze vlot door hoor. Zelfs daar heb ik, met een goeie 40 leden, bijna elke dag een spammer die zich registreert...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Steven schreef:of zou het mogelijk zijn zo een spcifieke random code in te geven die je gewoon moet ovetypen? gebeurd al op meerdere sites
Dan moet ge al meer gaan beginen met PHP-Nuke, en die zijn ook hackbaar en spam...

Op de site van phpbb.com kan je mss ook altijd tussen de mods kijken of daar iets tussen staat.
Schaap
Site Admin
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Als je een beetje met php kan werken kan je toch gewoon bv een comboboxje op de registratiepagina zetten, waar je dan moet kiezen voor "Nee, ik ben geen spammer" en dat standaard op "Ja, ik ben een spammer" staat ofzo. Aangezien dat specifiek voor dit forum is, kunnen spambots onmogelijk automatisch registeren.
Voila, ik zei het nog:
Voor ik scheldingen krijg: ja, er zijn diverse beveiligingen om deze spam tegen te gaan, maar toch blijft het komen.
- De variabel namen zijn veranderd
- Er is een checkbox: "Are you human?"
- Er is een visuele bevestigingscode
- De account moet geactiveerd worden door de gebruiker zelf.

Geloof het of niet, er zijn mensen die betaald worden om constant deze beveiligingen te breken voor $1 / uur...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Niet aantrekken Shaap, Er is eigenlijk geen enkele beveiliging die het ooit zal kunnen tegenhouden. Er zijn forums, website's die ook last hebben van dit soort activiteiten.

Maar als je een gratis websithost hebt, dan kan dat er ook meestal voor iets tussenzitten. Gratis = reclame, dan zit je met google ads... dus zeker met opletten :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Dit is geen gratis host hoor :P

En die google ads kunnen er misschien wel mee te maken hebben, aangezien hgbtf ook als ad op andere sites wordt weergegeven...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Bij welke webruimteaanbieder wordt deze gehost?
Schaap
Site Admin
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Staat op server in NL (Betaald)

Google adsense is om toch iets betaald te krijgen, HGBTF verbruikt niet weinig...
Bert

Bericht door Bert »

Kan je de nieuwe gebruikers een soort van vragelijst laten invullen over hun intresse van treinen en zo. Ik ken forums waar dit toegepast wordt. Dit wordt dan verzonden naar een mod of admin en die stuurt dan je activatielink door ipv een automatisch bericht.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Bert schreef:Kan je de nieuwe gebruikers een soort van vragelijst laten invullen over hun intresse van treinen en zo. Ik ken forums waar dit toegepast wordt. Dit wordt dan verzonden naar een mod of admin en die stuurt dan je activatielink door ipv een automatisch bericht.
Nu kan schaap dat ook instellen :wink:

activatie via beheerder, in configuratiescherm (admin paneel), maar dat wete wel zeker :wink:
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

Bert schreef:Kan je de nieuwe gebruikers een soort van vragelijst laten invullen over hun intresse van treinen en zo. Ik ken forums waar dit toegepast wordt. Dit wordt dan verzonden naar een mod of admin en die stuurt dan je activatielink door ipv een automatisch bericht.
mja, dan laat je beginnende geïntresseerden in de kou staan.
Plaats reactie