Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Alles over reizigerstreinen in België.
Gesloten
carlos

Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door carlos »

HLN 13/12/2012

Een Thalystrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is rond 9.30 uur tot stilstand gekomen in het station Morstel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel en de informatie wordt bevestigd door Thalys. Alle reizigers werden meteen in veiligheid gebracht en de impact op het treinverkeer bleef beperkt.

volledig artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ling.dhtml
ostbahnhof
Berichten: 878
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door ostbahnhof »

het is me wel de week op en rond lijn 25.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door Steven »

Vijftiende rijtuig, kuch ja, zo zie je maar dat ze niet nadenken. Een thalys heeft maar 8 rijtuigen en naar alle waarschijnlijkheid wil men rijtuig 5 bedoelen.
Persmededelingen zijn soms sterker dan de beste stand up comedian.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door stefanic »

Het zal wel rijtuig NUMMER 15 zijn. 5e rijtuig van stel 1 (ivm reserveringen in gekoppelde stellen etc)
Dinsdag zat ik in de Fyra (stipt gereden trouwens!) in rijguig 33 (en da's eigenlijk het 2e rijtuige, half/half 1e en 2e klas).
spoorwegrealist
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door Asterix »

Hoe zit het daar met de rookafzuiging in de tunnel? Is die er? Wordt die geactiveerd door B12? Sluiten de deuren naar het stationsgebouw dan ook, net zoals wanneer een trein voorbij raast om te verhinderen dat de luchtstroom naar de loketten boven schiet?
TMTHALYS

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door TMTHALYS »

stefanic schreef:Het zal wel rijtuig NUMMER 15 zijn. 5e rijtuig van stel 1 (ivm reserveringen in gekoppelde stellen etc)
Dinsdag zat ik in de Fyra (stipt gereden trouwens!) in rijguig 33 (en da's eigenlijk het 2e rijtuige, half/half 1e en 2e klas).
Het was in het rijtuig 5 van het stel maar voor de reservaties wordt dit inderdaad genummerd als 15.
Samengevat:
Thalys Brussel Parijs in UM: rijtuigen 1-8 en 11-18.
Thalys Parijs - Köln: rijtuigen 21 - 28
Thalys Parijs - Amsterdam: rijtuigen 11-18

Je kan dus een combinatie krijgen in UM van bijvb 1-8 en 21-28 waarbij er één stel uit of naar Keulen rijdt.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door Adler »

Steven schreef:Vijftiende rijtuig, kuch ja, zo zie je maar dat ze niet nadenken. Een thalys heeft maar 8 rijtuigen en naar alle waarschijnlijkheid wil men rijtuig 5 bedoelen.
Persmededelingen zijn soms sterker dan de beste stand up comedian.
Van standup comedians gesproken, uitspraak van de woordvoerder van de NMBS op het VRT-nieuws vandaag over de problemen met de Fyra:
"De rail, de spoor moet nog wat met de trein gewoon geworden".
Wie denkt er hier nu niet na?
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door dentheo »

Dat journalisten onzin over treinen vertellen daar heb ik me al bij neergelegd..... als de NMBS perswoordvoerders het ook doen zet ik de TV af.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Vijftiende rijtuig, kuch ja, zo zie je maar dat ze niet nadenken. Een thalys heeft maar 8 rijtuigen en naar alle waarschijnlijkheid wil men rijtuig 5 bedoelen.
Persmededelingen zijn soms sterker dan de beste stand up comedian.
Steven volgens mij moet de Charleroi Essen toch VOOR de Thalys rijden ?? vertrek :16 ipv :30 spoor 22
Waarom in de pers anders ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Steven schreef:Vijftiende rijtuig, kuch ja, zo zie je maar dat ze niet nadenken. Een thalys heeft maar 8 rijtuigen en naar alle waarschijnlijkheid wil men rijtuig 5 bedoelen.
Persmededelingen zijn soms sterker dan de beste stand up comedian.
Steven volgens mij moet de Charleroi Essen toch VOOR de Thalys rijden ?? vertrek :16 ipv :30 spoor 22
Waarom in de pers anders ?
Die trein Charleroi-Essen die 80 minuten vertraging heeft opgelopen was al vertrokken met 30 minuten vertraging (volgens Infrabel).
Er is dus niets anders in de pers.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door HLE21 »

Wat was er met die trein?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys vast in Mortsel-Oude God na rookontwikkeling

Bericht door Steven »

Dat valt nog moeilijk te achterhalen. Bij het reageren op oude berichten best eens letten op de datum van de laatste reactie. Dit is dus al van 2012 geleden en dus bijna 9 jaar terug. Voor de meeste onder ons is dit al een incident dat ergens ver in het geheugen zit. Het enige wat je kan hopen is dat er ergens nog een rapport van dit incident bestaat en daar kan je het dan vernemen. Maar dan zou je al intern moeten gaan neuzen. Of met wat geluk heb je een getuige die in de trein zat.
Gesloten