Depot

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Depot

Bericht door Steven »

FBMZ = vragende partij, er zijn gaten open in verschillende reeksen. Alles hangt af van wat jij wenst natuurlijk.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Depot

Bericht door Bart »

mirifa schreef: Ik vraag het omdat ik heb horen waaien dat er bvb in FNC (Antwerpen-Centraal) en FHS (Hasselt) geen nieuwe bestuurders meer nodig zijn omdat men er heel ruim zit qua aantal. Voor die laatste 2 depots zou het dus als ik het goed begrijp wel eens lang kunnen duren voor mensen die daar willen terecht komen. Bedankt.
Overplaatsing naar Antwerpen & Hasselt vragen gaat niet trager of sneller gaan, dan overplaatsing vragen voor andere grote depots. Het is niet omdat ze daar voor het moment met voldoende bestuurders zitten, dat al die bestuurders daar ook willen blijven. Ik denk dat 50% van de bestuurders die in Antwerpen zitten, nog zitten te wachten op een overplaatsing naar een andere depot. (Kortrijk, Gent, Oostende, Sint-Niklaas, Brugge zijn vrij populair voor de moment...)

Over overplaatsingen gebeuren wel eens misverstanden rond.
Als nieuwe bestuurder krijg je een depot toegewezen. Vroeger was dit bijna automatisch Antwerpen Centraal/Noord of Brussel Zuid.
Maar het is niet omdat je die depot toegewezen krijgt, dat je hier een kaderpost hebt.
Een Kaderpost (D-post) krijg je pas wanneer je Uw P6 ondertekend. (en je kan maar een P6 voor een bepaalde depot ondertekenen, wanneer je hem effectief ook hebt aangevraagd).
Als nieuwe bestuurder ben je aangeworven als bestuurder buiten kader. Concreet wil dat eigenlijk zeggen, dat ze je in gelijk welke 'Vlaamse' depot mogen steken, en dat ze je na enkele weken of maanden zelf zonder probleem naar een andere depot kunnen/mogen sturen. (maar wees gerust dat is nog zelden of nooit gebeurd, maar op papier mag het).
De nieuwe lichting bestuurders worden nu vooral gezet in depots waar er tekorten zijn, en depots die niet of zeer weinig worden aangevraagd vanuit de zogenaamde 'opleidingsdepots' (FN & FBMZ). En voor het moment zijn dat vooral de depots in de provincie Oost-Vlaanderen (met uitzondering van Gent Sint Pieters & Sint-Niklaas).
Van zodra je dus een depot toegewezen hebt gekregen, kan je via het formulier P39 een aanvraag tot overplaatsing indienen. (je mag meerdere depots aanvragen)
Van zodra je je P6 voor deze depot dan ondertekend hebt, weet je dat je binnen een bepaalde tijd (dat kan binnen de paar weken zijn, maar evengoed zelf maanden tot langer dan een jaar duren) in die depot zal tewerkgesteld worden.
Maar het kan evengoed ook zijn, dat je nog voor dat uwe P6 uitkomt al naar deze depot wordt gebracht. Dat heet dan detachering in afwachting van overplaatsing.

In elk geval een formulier P39 invullen, doe dat niet snel snel. Laat je goed informeren, want je kan wel eens voor onaangename surprise te staan komen.
Eens je een P6 tekent voor een depot die op de eerste plaats van je formulier P39 stond, kan je geen enkele overplaatsing meer vragen in een periode van 4 jaar. Dus zet enkel en alleen je voorkeursdepot op plaats 1, en laat je niet wijsmaken door het bureau personeel dat je hem anders moet invullen. Want in bepaalde TCT's durven ze dat....
Plaats reactie