Fyra technisch

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Fyra technisch

Bericht door dentheo »

Geplukt uit Nederlandse lijst
Volgens de spots op Somda zijn er momenteen 7 stuks rijvaardig. Dat je
daarmee geen uurdienst waarvoor je 4 stellen nodig hebt kunt maken
blijkt uit dit inzetlijstje (ook van Somda):
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud

Maarten
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
carlos

Re: Fyra technisch

Bericht door carlos »

dentheo schreef:
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?

die zullen al op zijn want er zijn al fyro's geweest die Brussel NOORD als eindbestemming hadden en dus hun volgende rit richting Amsterdam aanvingen vanaf Brussel NOORD
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra technisch

Bericht door MaartendeJ »

dentheo schreef:Geplukt uit Nederlandse lijst
Volgens de spots op Somda zijn er momenteen 7 stuks rijvaardig. Dat je
daarmee geen uurdienst waarvoor je 4 stellen nodig hebt kunt maken
blijkt uit dit inzetlijstje (ook van Somda):
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud

Maarten
Klopt dat, staat er altijd een reserve in Brussel of was dit alleen bij de start op Zondag en is hij nu al lang opgebruikt ?
Wegens defecten en daardoor vertragingen worden de reservestellen keurig gebruikt. Alleen kunnen ook deze kapoet gaan, waardoor het alsnog niets opschiet.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra technisch

Bericht door dentheo »

Weet er eigenlijk iemand welke "power" er insteekt in die Fyra. ?
Maakt Ansaldo zijn eigen kracht electronica of wordt er "gewinkeld" bij Siemens, Brown Boveri asea ??
Theo
Groeten vanop de Heide
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra technisch

Bericht door deadlock »

dentheo schreef:Weet er eigenlijk iemand welke "power" er insteekt in die Fyra. ?
Maakt Ansaldo zijn eigen kracht electronica of wordt er "gewinkeld" bij Siemens, Brown Boveri asea ??
5500KW.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra technisch

Bericht door dentheo »

jaja , maar wie dirigeert de KWs ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rail s

Re: Fyra technisch

Bericht door rail s »

dentheo schreef:jaja , maar wie dirigeert de KWs ?
Ik denk dat ze het zelf doen: http://www.ansaldobreda.it/en-gb/aziend ... oengb.aspx
(...)merger of Ansaldo Trasporti and Breda Costruzioni Ferroviarie, (...) The merger has enabled the integration of electrical expertise with the mechanical one, making AnsaldoBreda able to design and build a complete product independently.(...)
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra technisch

Bericht door dentheo »

Zou kunnen.
Nog een vraagjes:
Zou het kunnen dat hij de kleppen de verse lucht van de airco omschakelt bij het binenrijden van een "tunnel(tje)", tegen het klapperen van de trommelvliezen.
In rijtuig 37 zat vorige week naar ik dacht en italiaan met een rubberen hamer in de kelder..
Na een tijdje viel op, dat het steeds kwam na het inrijden van een 'soms kort" tunneltje. bv. naast Noorderdokken, maar ook onder de combinatie op en afrit Loenhout en Douane Meer.

Bij de terugrit in rijtuig 36 was alles ok.

Zou rijtuig 37 de rubberen strips op zijn luchtkleppen kwijt zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra technisch

Bericht door dentheo »

Een andere technische opmerking over onze italiaanse trein.

Hij heeft volgens mij redelijk veel last van "vetergang", bij snelheid hoger dan 200 kmh gaat hij golvend over het spoor.
Lijkt mij dat hij strakkere schokdempers op de draaistellen nodig heeft.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie